Ik vind het moeilijk. Een imitatie Strat die niet eens de originele tuners heeft. De kleur is geen probleem? ;)
Printable View
Dat kan natuurlijk heel goed.
Bouwt/bouwde hij op bestelling (halsprofiel e.d. naar wens klant) of zijn eigen interpretatie van de les paul in "serie"?
Wel opvallend dat juist deze ene Rose les paul, zoals arjan reeds opmerkte, dan zo vaak van eigenaar wisselt.
Geen idee waarom juiste deze Rose nu voor de 3de keer te koop zou staan.
Ronald bouwde volgens mij met name op bestelling. Hij zal er vast altijd wel een paar op voorraad hebben gehad, maar de meeste klanten willen natuurlijk graag de kleur, halsprofiel en pu's graag in overleg ingevuld zien.
Vandaag de dag bouwt Ronald hoegenaamd niet meer. Zijn schilderswinkel vraag al zijn tijd, maar ik denk als je aandringt dat hij de zaag en vijlen misschien nog wel eens af wil stoffen :) (maar dus geen LP's meer met Gibson headstock)
Theoretisch zou dat kunnen, maar ik ben niet geneigd een afspraak voor een gitaar bezichtiging te maken als ik niet van plan ben dat ding te kopen ;)
Iemand deze al gezien. Het betreft geen Gibson maar een replica gemaakt door Hugo? Zegt me persoonlijk niets, behalve een voor mijn gevoel een veel te hoge prijs voor een replica....wil uiteraard niet zeggen dat het geen fantastische gitaar kan zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
Best veel geld inderdaad, €10.000 voor een overgespoten nepgibson :D
rare plaats van het trussrod afdekplaatje
Als ik op die HUGO zoek krijg ik alleen een oude ad van TFOA; die prijzen zijn daar altijd zo belachelijk
Hoe zit dat eigenlijk?
Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?
Ik kwam ook uit bij TFOA, maar je mag bieden vanaf 8000 euro. Wellicht moet je het zien als bijdrage in de faillissementskosten:soinnocent:
Stukje tekst van TFOA, als dit inderdaad dezelfde bouwer is(Hugo Jokercreek): Velen kennen Hugo nog wel uit het verleden (Befaamde single-cut modellen die inmiddels in kleine cirkel wereldfaam hebben gekregen maar hij durft ze niet meer te bouwen).
Het is en blijft een replica, dus naar mijn idee mag hier ook geen Gibson op staan...
Hugo les Pauls verkocht tfoa inderdaad, maar niet voor die 10k die in de ad genoemd worden. Die dingen gingen voor rond de 5k.
Of ze te duur zijn weet ik niet, maar ze zien er erg gaaf uit!
Ik denk dat dat meevalt. Hoge prijzen? Ja. Maar kijk wat ze daarvoor leveren en daarvoor doen. Duur is niet hetzelfde als belachelijk. Ik denk dat de markt de prijs bepaalt en niet zij. TFOA had geen bestaansrecht als ze zichzelf uit de markt zouden prijzen. Als je je een beetje in de marktprijzen zou verdiepen, dan zou je zien dat hun prijzen niet zo raar zijn. Ze hebben alleen voornamelijk mooi en duur spul en dat valt op. Maar dat zegt niet dat ze te duur zijn. Ik vind het wel mooi dat iemand in dat segment durft te gaan. In NL is geen shop waar altijd wel meerdere jaren '60 Tele's, Strats en Gibsons te vinden zijn. Kies er maar eens een willekeurige uit en ga die eens googlen. Via bv Ebay zul je waarschijnlijk vergelijkbare prijzen vinden. Trouwens, ook in het segment tussen €750 en €2000 hebben ze gitaren en daarnaast zijn ze ook dealer van een aantal merken en volgen daarin gewoon de gangbare prijzen.
Hun PS onderaan de MP-advertentie vind ik wel een vreemde. Niet alleen komt deze belerend over, maar ik vraag mij oprecht af of het handig is om mee te doen aan naammisbruik. Volgens hen is deze gitaar beter dan Gibson. Als dat zo is, dan wil je als bouwer toch je eigen naam hieraan geven? Daarnaast zou ik als Gibson zijnde ook niet blij zijn hiermee. Vreemd :-/
Ik snap het 'te koop ivm. faillissement' niet zo goed maar ik vermoed dat hij nog wel wat water bij de wijn moet doen.
Vandaar (de verkoop van een particulier) dat ik niet snap wat een faillissement van wie dan ook er mee te maken heeft....
Of het moet iemand zijn wiens bedrijf failliet is en die geld nodig heeft, maar dan is het vermelden daarvan niet goed voor je onderhandelingspositie en kan je 'm beter gewoon iets scherper dan marktconform (wat dat voor zo'n exoot dan ook is) wegzetten op de hoop 'm snel kwijt te zijn.
Een particulier kan toch ook "failliet" gaan? Tenminste, dat is mij overkomen na een scheiding..... :(. Toen heb ik ook 90% van mijn spullen moeten verkopen. Maar inderdaad niet handig dat dan te vermelden.
Ook een dure vervalsing blijft een vervalsing. voor dergelijk geld koop je een Gibson Collector's choice en dan heb je niet het spannende jongensboekverhaal van deze verkoper nodig.. overigens.... eerst was het een 52'er goldtop en dat zou nog te zien zijn in de pupcavities...die dus ook nog eens van P90 naar humbuckerformaat gerout zouden moeten zijn......hoeveel goud is er dan nog te zien??? de achterkant van de headstock laat ie niet zien, maar al van z'n leven dat daar ook nog 'een' serienummer in staat dat dat 'conversie' verhaal een zweem van geloofwaardigheid zou moeten geven. (naar ik heb begrepen, werden echte oude goldtops inderdaad wel vaker geconverteerd naar een Burst, waarmee de verifieerbaarheid van de 'oorsprong' van de gitaar alleen maar lastiger werd) oftewel in mijn cynische en achterdochtige geest rijst het vermoeden dat men oorspronkelijk minder nobele ideeen heeft gehad met de bouw van dit geval. Wat mij betreft mag (ook)deze van de markt verdwijnen en als afschrikwekkend voorbeeld blijvend in ketens opgehangen worden in The Hall of Fakes.
Edit..... met deze post heb ik the number of the beast bereikt.....666... toeval?
Ik heb geen idee van de waarde van een dergelijke gitaar, maar als ze vroeger nieuw voor €5000,- werden verkocht dan is vaak 2/3 daarvan wel een beetje de limiet, behalve als ze door schaarste (meer vraag dan aanbod) meer ipv minder waard zijn geworden. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat deze gitaar een bedrag boven de €5000,- waard zou zijn, laat staan boven de €10.000,- verhandeld zou worden. Behalve leuk voer voor dit topic, heb ik verder geen enkele interesse in vervalsingen, ook niet als het een ghostbuild wordt genoemd.
Voor mij is ie even veel waard als een aliexpress gibsun. Zal ik €100,- bieden?
Dat je het niet kent wil niet zeggen dat de prijs raar is. Ik ken het ook niet trouwens maar het zal best ooit op een of ander forum helemaal tha bomb geweest zijn. Hij mikt op de insiders dus flauwe biedingen is heel geestig enzo maar ook een beetje sukkelig.
Die gitaar komt vrijwel zeker bij TFoA weg, dus dan weet je sowieso al dat hij er zelf 2x te veel voor betaald heeft. :hide:
Ben ik met je eens.
Maar ik zie een nepgibson, dus gibson technisch geen historische waarde.
Dan is het een hugo, wat historische waarde zou kunnen hebben, maar niemand weet of het zo is, want er staat gibson op die nepperd.
Voor het historische hoef ik het dus niet te doen.
Voor een goede niet-gibson les paul, ga ik wel naar Hans Geerdink, of 1 van zijn gitaarbouwende collega's, dan heb ik voor minder dan de helft een steengoede nieuwe les paul.
Daarom zou ik mijn openingsbod van €100,- nog niet zo beroerd vinden. Nou ja, misschien wel een beetje. We maken er een paar honderd van, vooruit.
ik begrijp het ook niet dat ze nog bestaan met de prijzen die ze hanteren, ze richten zich toch vooral op het buitenland volgens mij en vergeleken daarbij is nederland een koopjesland voor vintage gitaren.
kijk maar eens op franse verkoop sites daar zakt je echt de broek van af.
Ff voorbij deze dure namaak LP.
TFOA.
Ik sta soms ook te kijken van de prijzen daar ja.
Strat plus voor eenzelfde prijs als Jutter suggereert. :D
Then again, ze hebben vaak wel speciaal spul, dingen die je niet zomaar overal kunt krijgen.
Daarbij koop je bij een winkel, niet bij een particulier op MP.
Ergens begrijp ik het wel.
Als je echt iets wilt hebben, dan zeur je niet over een paar honderd euro meer, of meer.
Alles is relatief.
Als je van een minimum inkomen leeft moet je misschien ook niet voor een ES330 uit 1970 gaan.
Als je jezelf eenmaal zoiets kunt veroorloven, van plan bent zoiets aan te schaffen, bereid bent daar geld aan uit te geven, dan moet een mens ook niet moeilijk doen wanneer die misschien vier, vijfhonderd euro teveel neerpleurt, vergeleken met prijzen die die terugvindt op internet.
Vaak nog in het buitenland ook, want best speciaal spul, en ding is; we wonen niet in London, Oslo, Paris of NY.
Als je jezelf een 911 kunt veroorloven, moet je ook niet beginnen te jammeren over de prijs van het winterklaar maken, of een grote beurt; als ik naar de VW garage gaat kost het een fractie van; jammer dan. :ok:
Met als aanvulling: ze zijn ook dealer van een aantal merken en hanteren dan gewoon gangbare prijzen.
Hun gemiddelde aanbod is niet gemiddeld, dus de prijs ook niet. Daarnaast schijnen ze ook een bovengemiddelde service te verleden. Ik denk dat als je echt wat moois zoekt, hun prijzen echt niet zoveel hoger zijn als elders. Bovendien, elders is het vaak maar moeilijk te krijgen/vinden. Zij hebben altijd wel enkele jaren '60 Tele's, Strats, LP's en 335's op voorraad en ik ken geen andere shop die dat ook heeft.