Oorspronkelijk geplaatst door
FruscianteFan
Heb ik GAS?!
Het zou kunnen. Een tijdje geleden ben ik al tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk heel goed alleen op mijn Jaguar zou kunnen spelen als ik niet af en toe een snaar brak, soms met strijkstok speel, soms een strakkere distortion nodig heb en soms gewoon akoestisch wil spelen. Een hoop uitzonderingen, maar wel allemaal praktisch van aard. Vervolgens heb ik mijn Jackson laten ombouwen tot een single-p90 gitaar, en dat klinkt helemaal geweldig, maar nu ze afgesteld wordt, mis ik haar niet. Ook heb ik een beetje een crush op de Godin 5th Avenue Kingpin, en die speelde verdomd lekker en klonk prachtig, maar als ik eerlijk ben is dat niet een sound die ik echt mis. Het zou wel heerlijk warm zijn en waarschijnlijk een erg goede om dingen mee op te nemen, maar als ik mijn versterker hard genoeg kan zetten, kan mijn Jaguar ook superwarm klinken. Anders, maar toch.
En nu heb ik eigenlijk al best lang een oogje op die Rickenbacker-kopie. Het grappige is dat ik wel houd van het geluid van Rics, maar ik heb nooit echt de behoefte gehad om een Ric te hebben. 't Is niet mijn natte gitaardroom. Wel heb ik me een tijdje terug voorgenomen om nooit meer een middelmatige gitaar te kopen (vooral na mijn overweging een London City Tele te kopen). Maar goed, dat de Indie geen echte Rickenbacker is, betekent niet dat het een middelmatige gitaar is.
Anyway, laatst heb ik die gitaar eens ingeplugd in een Blues Deluxe (heb zelf een Blues Junior) en ik was helemaal verliefd op dat geluid. Dus niet op het geluid van een Ric, maar op dat geluid van die gitaar. Binnenkort krijg ik weer flink wat geld binnen, ik heb al ruim 2 jaar geen gitaar meer gekocht. Belangrijker: ze speelt lekker, ze klinkt heerlijk en ik had het gevoel dat 'het kwartje viel': zo'n geluid past eigenlijk wel heel erg goed in de band.
Dus ik ga nog een paar keer. Ik wil haar in elk geval grondig vergelijken met mijn Jaguar, om te kijken of het een match is of niet.