@ariaproII: dat is een mooie kleur. zou zeker in 'het mooiste kleur voor een les paul'-topic passen
Printable View
@ariaproII: dat is een mooie kleur. zou zeker in 'het mooiste kleur voor een les paul'-topic passen
Ik vind een Les Paul zowieso niet veel aan. Mist 'ballen' en iedereen verstaat daar natuurlijk weer wat anders onder, maar de meeste Tele-liefhebbers zullen wel begrijpen wat ik bedoel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen76
Ik kan het niet uitstaan dat sommige mensen het gewoon leuk vinden om 10 Les Pauls te bezitten. Mijn ervaring is dat zulke obsessies ooit ergens in je ontwikkeling stoppen en je gaat beseffen dat toon in je vingers zit en je genoeg hebt aan 1 main axe.
Voor mij is het 1 Telecaster, that's it.
Tja, is idd maar net hoe je het bekijkt natuurlijk, ik speel op een Les Paul, maar da's gewoon omdat ik nog geen Strat en geen Tele en geen Duo Jet heb gekocht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teleholic
Als men vindt dat het geluid "in de vingers zit" zoals je wel vaker hoort, zou een Les Paul dus net zoveel ballen moeten hebben als een Tele, mits door een goed setje vingers bespeeld.
Maar door mn vingers ga ik geen singlecoilgeluid uit mn Les Paul krijgen, moet ik toch echt een keer eindelijk die Tele Custom kopen die ik nog niet gevonden heb....
Ik vind een heleboel types gitaren lekker spelen en klinken, daarom zou ik er ook wel meer willen, puur voor de diversiteit van geluiden.
Maar ik snap het wel, je zou alles wat je kunt ook gewoon makkelijk op één gitaar moeten kunnen eigenlijk. En da's gelukkig wederom een kwestie van persoonlijke smaak. Ik probeer wel op elke type gitaar wat ik beetpak mn ding te kunnen doen. En dan zit het idd in de vingers ja: maakt niet uit wat voor gitaar het is, het zal hopelijk altijd als mezelf klinken.
Hee verdorie ik moet nog altijd een foto van m'n Les Paultje doen hier! :sssh: Misschien ff bewaren voor mn 1000e post binnenkort?
Citaat:
Het is duidelijk dat je jouw mening prevaleert, onwrikbaar tegenover de zienswijze dan wel opgedane inzichten van een ander. Met dit soort uitspraken is het duidelijk dat een conversatie met aan en wederhoren niet mogelijk is aangezien dit in een monoloog van jouw kant zal uitlopen.
Natuurlijk mag je jouw mening verkondigen maar leg hem een ander niet op. En de link met een verzameling van een en de zelfde aanleggen en het tegengaan van ontwikkeling in het gitaarspel ontgaat mij voledig, het kan zijn dat je uit eigen ervaring spreekt. Hier helpt dan misschien een consult met een psychiater beter.
Als ze mijn kist van telecasters zouden maken dan zouden ze nog mijn dooie lichaam nog mijn verkoolde as er in kunnen krijgen. :stop:
:D
Toch raar hoe een topic over het tonen (foto's dus) van Les Pauls eindigt in een discussie over Tele versus LP.
Anyway... onzin discussie en niet het doel van dit topic.
Je bedoelt zeker met ch? Anders staat dr iets heel anders... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
Je laten cremeren én laten begraven is ook wel hardcore....en dan ook noch eens in een kist gemaakt van telecasters!
Luguber; zal ik mn dooikist van mahonie of van swamp ash laten maken? Misschien toch gevlamd AAA maple :satisfie:
Maar serieus: he mac ik was het ook niet helemaal eens met de stelling, maar ja als iemand geen last heeft van GAS dan kan -ie er toch niks aan doen?
Ik wou dat ik tevreden was geweest met maar één gitaar......maar helaas!
Mijn Epiphone Les Paul Ebony. Lekker goedkoop uit de US meegenomen een keer. De pickups zijn vervangen door een GFS Crunchy PAF (brug) en een '59 (nek) en dat is maar goed ook want die standaard pickups verbleken bij die GFS-jes.
Zojuist nieuwe snaren opgezet en de boel eens goed afgesteld: eigenlijk best een goed gitaartje.
http://a227.ac-images.myspacecdn.com...39bf5d3352.jpg
Wauw, wat briljant om dat te posten in het "post je Les Paul" topic terwijl het forum groot genoeg is om over van alles te praten?Citaat:
Anyway, nog even een totaal shot van mijn ouwe lijk. Ik had geloof ik de nieuwe foto's waar de vlam beter op te zien was hier niet gepost en da's natuurlijk schandalig.
http://i246.photobucket.com/albums/g...3/100_6419.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/g...3/100_6418.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/g...3/100_6412.jpg
Ik heb er van de week weer zó ontzettend lekker op gerepeteerd, dat hij het verdiende om nog een keer gepost te worden ;)
Ach ja je hebt gelijk het is noch niet nog, 't zal de leeftijd zijn :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
Ik bedoelde dat het verzamelen van gitaren op geen enkele wijze verbonden is met het kunnen spelen noch dat het verband houd met het steeds beter leren spelen. Ik heb zelf ook meer dan 1 gitaar en zelfs meerdere modelen dus niet enkel les paul's. dus ik zou mij niet aangesproken moeten voelen.
Waar ik op doelde was zijn stelling dat het hebben van 10 of nog meer les pauls je spel zou doen stil staan.
Dus Orpheo, je bent bij deze gewaarschuwd. Hoe meer les pauls hoe slechter je speelt. Of trek ik nu weer iets uit het verband?
For the record: Ik heb zowel een tele als een lp. De LP maakt gehakt vande tele als het om riffs en overdrive gaat. De tele maakt gehakt van de LP als het om cleane sound of beatle-nummers gaat.
Als het gaat om een aversie tegen het hebben van meerdere LP's: Ik speel zowel nummers in standard als in drop D. Het hebben van meerdere gitaren is dan juist handig; dat scheelt stemmechanieken.
dus teleholic: Good for you! en ga nu iemand anders vervelen.