Na heeel het topic te hebben doorgelezen, heb ik nog 1 vraag: heeft iemand het pedaal al eens over een basgitaar/-versterker getest? En zo ja, hoe klonk dat?
Of is het nodig de waarde van sommige componenten aan te passen?
Printable View
Na heeel het topic te hebben doorgelezen, heb ik nog 1 vraag: heeft iemand het pedaal al eens over een basgitaar/-versterker getest? En zo ja, hoe klonk dat?
Of is het nodig de waarde van sommige componenten aan te passen?
je zal waarschijnlijk enkele caps moete vervangen. DH zal het waarschijnlijk wel weten
Zal wel weer zoiets zijn....
Nee ik heb em niet op basgitaar aangesloten. Ik houd niet van vervormde basgitaren ;)
Purist! ;) Je denkt toch niet dat ik alle fun voor de gitaristen laat. Mijn pedaalbord is groter dan dat van mijn ritme-gitarist :).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
Nog een ander vraagje, loop dit pedaaltje alleen op 12V of kan je er zonder problemen 18-24V opzetten?
8 tot 24 volt in mogelijk als:
Je zorgt dat de gloeidraad van de buis op 12 volt blijft. Jezult dan dus iets van een extra spanningsregelaar moeten gebruiken.
Je elko's qua spanningsrating hoger liggen dan die spanning.
Net even het über schema van DH overlopen om een parts list te maken. Zou iemand dit nog kunnen nakijken? Ik heb het gecontroleerd, maar foutjes kunnen altijd onverwacht gebeuren...
Weerstanden
1x 100ohm
3x 220ohm
6x 1k
3x 1k5
1x 2k2
1x 3k3
5x 10k
1x 22k
1x 68k
1x 100k
1x 150k
1x 470k
1x 510k
2x 1M
Condensators
2x 27pF
1x 47nF
4x 100nF
2x 220nF
elco's
3x 2,2uF
2x 10uF
2x 470uF
Potentiometers
500K A (log)
100K A (log)
20K w taper
De rest
1x Diode 1N4001
1x BC 549Transistor
2x JRC4558
2x Led
1x buisvoet
1x 12AX7
2x Stereo input
1x 3PDT footswitch
1x 9V input
1x Behuizing
Ik zal vanavond eens nakijken Valoosj ;)
Edit: de partlist van Valoosj klopt.
Dank u, dank u! :dance:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
geen probleem :) klopt het een beetje? kan altijd links of rechts nog iets vergeten zijn
Sorry dat ik weer in dit topic reageer en hij weer bovenaan staat, maar ik zou graag nog een keer alles op n rijtje willen, zodat ik kan bestellen. Een mooi, net schema (des noods in paint, sorry voor antipainters) met de namen van alle onderdelen, een onderdelenlijst, en opmerkingen onderaan met alle variaties en wijzigingen. Zou iemand er een zaterdag of zondagmiddag aan willen werken? Want ik heb al die posts gelezen en ik snap er nog de ballen niet van. O ja, dat etsen van da koper enzo hoeft er niet bij, dat staat al op newtone. En ik ga ook bestellen bij newtone, dus zou u/jij even met de onderdelenlijst daar rekening mee houden.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Vincent
Dirk Hendrik heeft hier een geweldig schema gepost. Natuurlijk is dat even zoeken, maar het staat hier. Anders zet ik het even op rapidshare? Met de onderdelenlijst voor zijn schema bij...
EDIT: En downloaden maar... Tubedrive D_H
Dit gewoon volgen en bouwen, steek er een RFT of een Baldwin ofzo in en je kan gaan scheuren! :rockon:
@Goeiemorguh: Je hebt pm en mail van me ;)
(Omdat de inhoud van de pm/mail heeeeeeeeel erg ontopic is hier en ik weet dat hij hier weleens kijkt :hippie: )
was hij er niet eentje voor jou aan het bouwen?
Ja dat klopt, alleen ik krijg geen contact meer met hem :(, vandaar dat ik het zo probeer.Citaat:
Arme jongen toch :)
Ik bouw er binnenkort een 2e, mn gitaarleraar vond het de beste (warme) overdrive waar hij al op gespeeld had.
Ja dat vind ik nou ook :satisfie:Citaat:
Ik zou graag meer soundfiles en reviews willen horen.
As soon as i get mine....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
Maar ik tast op dit moment een beetje in het duister..... :(
Bewijzen deze 78 pagina's dat niet? Hij is ZALIGCitaat:
Bouw m, koop wat tubes, en speel er op!
Nou ik lees vooral dat iedereen hem bouwt. Mensen zeggen dat hij doet het en hij klinkt goed, en dan allerlei zaken over hoe subjectief dat is. En juist dat laatste maakt mij argwanend. Ik lees vooral bouwliefde hier.Citaat:
heb je de soundclips int begin dan niet gehoord?Citaat:
Jazeker! Maar ik wil de footswitch versie horen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Daar zit echt geen verschil tussen hoor, enkel en alleen dat je hem met je voet kan bedienen.Citaat:
Het is mijn vaste overdrive geworden. Zegt het genoeg?Citaat:
Maar waarom is hij dat geworden?Citaat:
Klank maybe?Citaat:
dan is heeft ie niet zoveel meegemaakt qua pedalenCitaat:
of het is gewoon een goed pedaal ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Prima ding maar om nou meteen te zeggen "de beste".... Nee. Dat niet. Laat staan "warm". Ik doe niet aan "warm". Da's me echt veel te subjectief.
Veel meer dan jij in alle geval. Kerel heeft 6 jaar in een muziekwinkel in t stad gewerkt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
En de pedaal is mn vaste overdrive geworden omwille van de goede klank. Ken je niemand in je buurt die er eentje gebouwd heeft? Dan kan je gaan testen, want filmpjes zijn altijd anders dan hoe je t hoort op je eigen spullen.
Ik neem je voor je woord ;)Citaat:
Probleem is in essentie dat er verdomd weinig winkels zijn overgebleven waar ik het personeel qua deskundigheid nog vertrouw. Teveel verkoopbull en te weinig luisteren naar wat de klant wil en wat de klant zelf al weet. Zeker op het gebied van pedalen heb ik een beetje last van ego en kan ik erg over de zeik gaan als ik absolute onwaarheden te horen krijg.
Dat is net het zalige aan hem. Hij verkocht mij zo geen bullshit. Toonde mij coole pedalen, haalde er veel uit, maar raadde me dan af om ze te kopen om weet ik veel welke reden dat het altijd was. Hij gaf me dan de namen van betere pedalen. En begon dan telkens van zn oren te maken dat het management van de winkel die maar niet in huis wilde halen. Winkel is nu dan ook failliet door hun eigen internetshop. Heerlijke tijden waren het dat ik er 4u bij hem zat om pedalen te testen en bij te praten.Citaat:
Die verkoopbull bij andere winkels is ook de reden dat je mij nog amper in gitaarwinkels ziet. Enkel als ik een pakje snaren of plectrums ofzo nodig heb. Pedalen zal ik wel zelf bouwen.
Staat er tussen al die bladzijden een layout van het apparaat?Ik zag wel een schema maar wil niet graag het wiel opnieuw uitvinden:-)
Bij voorbaat dank!
In de link die zonet werd gegeven:
http://rapidshare.com/files/76735632/Tubedrive_D_H.zip
Zit een PDF met idd. een schema..
Maar wacht!!! Fuk zeg!! Die PDF blijkt zomaar uit meer pagina's te bestaan..... en zie daar!! Een vollledige PCB layout :)
En een geweldige parts list!Citaat:
Ondertussen al 21 keer gedownload, en is er ook maar iemand die ons bedankt voor het enorme gemak?
@ Nijboer, kan je deze link mss in je openingspost zetten? Ik vrees dat we de vraag naar deze link anders nog vaak mogen horen (en negeren :D).
Nou bij deze enorm bedankt!
Bedankt valoosj, bedankt nijboer, ik ga vanaaf alles bestellen, dan heb ik weer wat te doen in de kerstvakantie.
Bedank Dirk Hendrik maar :p die heeft het schema gemaakt. Ik zette het enkel met een onderdelen lijst in een makkelijk te vinden foldertje. Veel plezier ermee, en met je kerstvakantie :sneaky:
Correctie. Richard Nijboer heeft het schema gemaakt. Ik heb het alléén maar in Ulticap ingevoerd en een een PCB uit getrokken ;)
Ff een domme vraag, maar waar moet ik klikken om die pdf te downloaden?Citaat: