Volgens mij is het een Les Paul model.
Printable View
Volgens mij is het een Les Paul model.
Beetje goedkoop van Franc trouwens: Foto's van je kind plaatsen om sympathie op te wekken...
Mark is van 8 November 2003 trouwens :-D
Was die van jou ook niet ongeveer zo oud?
http://www.xs4all.nl/~greevink/slides/PICT0074.JPG
HOLY SHiT GRAYFINK~!! Kreeg je dat kind gratis bij de gitaar ofzo?? Wat een gedrocht!!
:D nee grapje, mooie gitaar :razz:
Gewoon de standaard RE-125 Cherry Burst.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloodiron
:-D :-D :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
Ach ja, ten tijde van oorlog is alles geoorloofd he ;)
Tim is van 24 november 2003.
Als je dit eens op je gemakkie gaat zitten lezen, lijkt het net alsof Richwood een gitaar door God zelf is gemaakt. Is wel leuk om te lezen dat zoveel mensen lovend over Richwood zijn, terwijl veel mensen er een bloedhekel aan hebben...
Maar hoe zit het met de kwaliteit van de tremelo's op de Strat-modellen? Is deze van goede kwaliteit of is dit gewoon buigbare troep?
@ Franc:
Bouwen? ding is zo groot als een melkpakje hoor :-D
Ja nee, dat kind moet toch een volwaardige fullstack hebben :D
van die vintage tremolo's zijn nooit goed, zelfs niet op de duurste fenders, niet voor divebomben althans, omdat ze daar niet voor gemaakt zijn (meer voor van die surfvibrato's)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door semt-x
maarja, door god gemaakt maak ik nergens uit op, zijn gewoon (extreem) nette gitaartjes, en de meesten die er minder lovend over zijn hebben volgens mij nog nooit 1 van die nieuwe series vastgehad (lees: niet iedereen dus he )
Nee, niet door God gemaakt, door Chinezen. Ik heb er één, dus ik mag oordelen. De vintage Tele is in de basis erg goed, jammer genoeg zijn de elementen en stemmechanieken onder de maat. Je moet dus echt upgraden om hen goed te maken, ik ga zelf de elementen vervangen. De tuners laat ik zoals ze zijn, voelen erg goedkoop aan, maar blijven wel op stemming.
dat ga ik dus ook doen waarschijnlijk. Alleen ik zit nu te twijfelen of ik er een Bigsby B5 op ga zetten of een andere brug waarvan de snaren door de body lopen......
Ik begrijp dat de trem die op fenders enzo zitten niet voor diving enzo zijn gemaakt, maar kunnen ze uberhaupt wel iets hebben die dingen van richwood???
En wat ik me dan eigenlijk afvraag, als je een USA fender koopt. Tuurlijk das mooi, en meestal goede kwaliteit. Maar als je een Richwood koopt, en je vervangt de elementen en de tuners, is dit dan toch ook een kwalitatief waardige gitaar of begrijp ik het verkeerd? Je zou dan zeggen dat je het "beste" een Richwood kan halen, en daar aan sleutelen. Of is de kwaliteit van Richwood lager dan bijv. van Squier?
binnekort wordt de tele an een échte amp gelinkt...
heb me goedkoop een traynor buizencombo gereserveerd (2dehands) tot na de examens :)
dat zou ik ook zeggen ja, heb alleen ervaring met de tele, over de vintage stratjes weet ik niets (je moet wel die vintage modelletjes hebben)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door semt-x
ze zijn zeker niet slechter dan squier ofzo, eerder vergelijkbaar met fender mex classic, als je de pickups en evt de tuners vervangt (tuners is niet echt nodig, voelen plastic aan, maar blijven prima gestemd) heb je zeker een goed gitaartje :)
Toch jammer dat ze geen V's of Explorers maken :wink:
Klets nou niet, de explorer maken ze wel, dat heb je me zelf laten zien :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijzerbroot1
Te koop bij Muziekhandel Joosten.
Je durft gewoon niet te kopen :razz:
Franc.
http://www.vernetamps.com/pics/RE-142-NT.jpg
V maken ze ook, hebben ze ook bij joosten
Yup. Wat ik alleen verdacht vind is dat ze op de Richwood site niet staan...
Toch lijken het goede gitaren. Van echt mahonie, gelijmde neck, etc...
heb zelf een RW strat gekocht, mooi blauw , maple neck, speelt echt geweldig! ben zelf ibanez gewend, was ff wennen maar arpeggios en sweeps gaan op deze gitaar nog sneller! Die tremelo die erop zit heb je vrijwel niks aan zoals enkelen al schreven. Zeker niet als je Floyd Rose gewend bent. Eén keer hard trekken en je trekt de hele handel eraf, beter afblijven dus :evil: ! Ook het geluid klinkt goed. Hangt natuurlijk wel erg af van je andere apparatuur en effecten.. Die tuners hoeven idd echt niet ervangen te worden, hij blijft prima gestemd, alhoewel je na een tijdje heeel hard beuken as usual de g-snaar wel een eind kan bijdraaien.
Gewoon kopen dus zo'n strat! Is maar ongeveer 1/8 van je vakantiegeld :-D
Die V en Explorer zijn uit de oude serie.
nee toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
set neck en alles, mahonie, ze hebben ze pas sinds een paar maanden volgens mij
De vraag is natuurlijk of ze bij die nieuwe series dezelfde opstartproblemen hebben als bij de oude. Dan krijg je dat de goldlabels bij de strats, teles en LPs wél goede kwaliteit bieden maar dat je bij de V's en Explorers eigenlijk pas bij de tweede serie ervan uit kunt gaan dat je een echte Richwood in je handen hebt....
tsja, dus gewoon proberen he, heb jij er nou al eens een geprobeerd of zijn al jouw posts hier tot nu toe bel en klepelwerk? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Natuurlijk, ik kom eigenlijk nooit in gitaarwinkels :lol:
:-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Ik kan er nog wel een stratje bij gebruiken en vind de vintage white wel wat, RE-62-VWH. Heeft iemand em wel eens ergens zien hangen? Via google kom ik slechts op 1 site en daar kan je em alleen online bestellen... Voor 180 is dat nog wel te proberen maar heb em toch liever eerst in mn handen.
Deze dus:
http://www.e-commerce-ecommerce.nl/u.../RE-62-VWH.JPG
180?!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stitch
da's duur
Bij Muziekhandel Joosten issie 150 ofzo geloof ik.
en dan is het opeens duur... voor een gitaar die even geod/beter is dan een mex classic... :roll: :roll: :roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cubensis
:razz:
Isser helaas niet int wit, tenminste niet op de site...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
is er wel... alleen nu niet op voorraadCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stitch
en dan kost ie 160,-
Hallo allemaal!
Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds kort een nieuwe gitaar gekocht een Richwood RE-125 les paul model. Ziet er harstikke gaaf uit!
Pas geleden vond ik een humbucker element van seymour duncan 59BJ.
Ik wil dit (bridge)element nu in mijn richwood zetten, maar ik heb geen idee hoe die draden nou werken :???:
Ik heb er foto's bij gestuurd van de richwood re-125 en van die humbucker van seymour duncan. Bij dat element zit een draad met een draad erin. volgens mij maar dat weet ik juist niet zeker is die buitenste draad voor de aarde. en de binnenste die weet ik niet. Maar hoe moet ik dit aansluiten. heeft iemand hier ervaring mee? help a.u.b.!!
http://members.lycos.nl/n123dj/dunca...our%2059BJ.jpg
http://members.lycos.nl/n123dj/dunca...laatje%202.jpg
http://members.lycos.nl/n123dj/IMG_4902_sized.jpg
richwood re125
er zit geen snoer aan je humbucker, spijt me om te zeggen, maar je bent genaaid :)
dus dat wordt knutselen met nieuwe draadjes eraan maken geblazen
:roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diedo
voor de kwaliteit is t niet duur, maar als je dezelfde gitaar elders voor 30-50 euro minder kan krijgen vind ik t teveel geld wat ze ervoor vragen ;)
bij dat SD element is de buitenkant de aarde, naar de achterkant van de potmeters solderen en de binnenkant vervoert het signaal...
Waarom denken sommige mensen dat goedkoop ook meteen slecht is? Veel bedrijven jatten gewoon ontwerpen en hoeven dus geen ontwikkelingskosten door te berekenen in hun prijs. En in die ontwikkelingskosten zit een aanzienlijk deel van de prijs bij nieuwe produkten.
Merken als Sony of Samsung (als voorbeeld) zijn er ook groot mee geworden. Philips maakt tv. Sony koopt tv, haalt hem uit elkaar, kopieert hem, brengt hem voor de helft van de prijs op de markt.
denk jij nou serieus dat gibson in hun les pauls (die sowieso al belachelijk veel te duur zijn, voor de helft kan je ze custom na laten bouwen zo'n beetje :D ) ontwikkelingskosten doorberekent? dat model bestaat al sinds '57 ofzoiets...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Ik denk niet dat goedkoop daarom slecht is, ik lach me alleen kapot om een thread als deze waarbij er gitaren de hemel in worden geprezen waarbij:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
- de tuners meestal slecht zijn
- de pups meestal slecht en microfonisch zijn
- de nek er scheef kan opzitten
- de brug snel ontstemt
- de electronica niet super is.
Maar als je een goede Richwood hebt is hij vergelijkbaar met een Fender Mex! Wow!