Ik zou niet weten wie daar wat mee opschiet....... Gibson komt met realistischer prijzen wellicht?
Printable View
Nou, hopelijk de consument. Volgens het online artikeltje van Reverb kondigt Gibson lagere prijzen aan voor de 2016 lijn.
It seems the higher-ups at Gibson USA have finally heard the outcry of the guitar playing public over the 2015 model line-up. According to information recently made available, the classic American builder detailed a general lowering of prices for the 2016 models as well as an abandonment of 2015 design changes including the controversial G-Force automatic tuning systems.
The price points on the 2016 models will be roughly 20-25% lower than 2015, and comparable to the 2014 catalog. The Les Paul Standard is reported to carry a new price of $2799 while a new SG Standard will list for $1199.
In addition to the price reduction, Gibson is set to ditch such 2015 design updates as the Zero nut, Les Paul commemorative headstock inlay and the installation of automatic tuning machines on every guitar. The available models will be similar to that of 2012 including the reintroduction Faded finish guitars, the Explorer and Flying V Pro.
unquote
En dat is net zoiets als de prijs aan de pomp en de prijs van een vat olie.Als Gibson zijn prijzen verlaagd, dan hoop ik dat de prijs in de winkel overeenkomstig zal dalen.
Ben in ieder geval al blij dat ze dat achterlijke g-force systeem er uit kicken.
Samen met die kleuter decal...
Het is toch wel vanzelfsprekend dat de kleuter decal voor 2016 verdwijnt. Lijkt me niet aannemelijk dat ze "Les Paul 101" er op zouden gaan zetten... Toch blij dat ze inzien dat het géén verbetering was.
Heb vanwege alle (nu teruggedraaide) 'verbeteringen' juist bewust geen 2015 model gekocht.
En zie hier:
http://www.zzounds.com/lp/gibson-2016-models/255
Terug naar de standaard modellen. Zelfs weer een paar goedkope faded modellen zoals de 50's en 60's tributes.
Denk dat de mensen dit gewoon willen.
Gaan ze dus gewoon weer naar het oude prijsniveau van 2007-2008. Dan gaat het echt niet goed met Gibson.
Maar zeg nou zelf, een les Paul standard voor 3300 eu (2015 prijs) is toch bezopen?
Hè hè.... zijn we van dat gezeik ook weer af. Het sloeg ook werkelijk nergens meer op.
2 mooie tokais maar liefst 😉
die 50's sunburst les paul ziet er wel heel cool uit!
Ze staan ondertussen op de musicstore site.
De fadeds en tributes zijn terug, maar wel een pakje duurder dan ze waren.
En vooral: een studio voor 1599. Wablieft ??
En een standaard LP 2899. Hmmm.
Nuja, we zijn van de te brede toets (en andere rotzooi) af. Dat is toch al iets.
Gaat nergens meer over. Die studio is gewoon net zo duur als mijn tokai ls150 in 2014 nieuw aangeschaft, was 😳
Tsja..... Zo maak je het de concurrentie wel heel makkelijk.
De "V" en firebird zijn met €1100 prima betaalbaar..
Hmmmm, dit kan mij ook wel bekoren :-) http://www.thomann.de/nl/gibson_cs_336_diamond_car.htm
Musicstore heeft de Gibsons in de aanbieding, een LP Classic kost 1111€, een Less+ even less...
Interessant ding, G-force tuners, bellycut en dunner, verstelbare "nulfrettopkam", coiltap.
Goed nieuws voor de LP liefhebbers met een wat kleinere beurs.
https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...ZD00001-v8_m2j
Ook veel andere modellen realtief goedkoop op dit moment: https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/...eal-des-Jahres
De Gibson USA 2016 modellen staan nu ook op de Gibson site.
Tuurlijk ze dumpen die 2015 modellen met die rare specs nu, omdat de 2016 modellen weer traditioneel zijn van de jaren daarvoor. Volgens mij zijn die 2015 modellen de flop van het jaar.
Hmm.... zo een DC vind ik heel aardig anders, toch voor de prijs van een tweedehands Faded. :ok:
€999, voor een Les Paul Less. Niet mijn ding, wel betaalbaar.
Rare specs? Die zelfstemmers lijken mij wel geinig, met een druk op de knop naar open of drop D. Die "gekke" Less+ lijkt mij juist fijne eigenschappen te hebben, lekker dun en licht, coiltap. Ik zal toch niet de enige zijn die dat waardeert.
dat krantje kreeg ik ook in de bus Je zult een paar maanden geleden maar zo'n 2015 Traditional model voor de de volle mep gekocht hebben.. ben je nou lekker sacherijnig..... en er van uit gaand dat niemand onder kostprijs verkoopt, geeft de Musicstore 'deal of the year' aan dat het dus aanzienlijk minder duur kan.... of ze doen het nu inderdaad om de 2015 modellen kwijt te raken .. waar zo massaal over gemopperd is.
Mits die autotune werkt, en ik zelf allerlei instellingen kan opslaan (lees naar hartelust kloten, zonder mezelf suf te stemmen), ben ik ook zeker te porren voor zelfstemmers.
Nu ben ik niet into LP, m.u.v. die DC's met P90, waarbij ik met LP op mijn bek gegaan ben, bevalt nagenoeg iedere DC die ik mijn klauwen gehad heb goed.
De SG Faded T vind ik zonder meer een mooie gitaar, toch zeker in 'worn brown'. Aantrekkelijke prijs ook, maar ik vrees dat ie niet linkshandig is.
Ik zou ook niet erg gauw een Gibson meer kopen, omdat ik de prijs/kwaliteit vaak om te huilen vind en er wat mij betreft betere alternatieven zijn. Maar voor een SG maak ik gek genoeg dan nog weer een uitzondering. Of niet gek eigenlijk, er zijn geen andere, betere alternatieven, linkshandig sowieso al niet.
Eigenlijk bizar, dat prijsverschil tussen een LP standard en een SG standard (of explorer of flying V).
Zeker niet. Is wat die eigenschappen betreft ook helemaal mijn ding. Alleen waren degene die ik getest heb bij keymusic om te huilen en meer algemeen hebben alle 2015 modellen (die nu in promotie staan) de absurd brede nek (en toets) die echt heel onnatuurlijk aanvoelt (naast het belachelijke logo op de kop en de holo op de achterkant. De tuners kunnen een meerwaarde zijn wanneer ze werken).
Maar aan deze prijs jeukt het toch om ze toch nog een kans te geven.
Idd die rare brede nek. Had gisteren wat tijd over en was bij keymusic ehv gaan neuzen. Het ziet er vreemd uit en voelt raar aan. In tegenstelling tot een 2008 traditional die er ook hing met een partij fretbuzz. Die 2015 specs zijn jammer, want die seafoam green classic bij musicstore voor die prijs trekt me qua uitstraling wel.
Oei, dat klinkt idd als een dealbreaker. :confused:
http://i1224.photobucket.com/albums/...psocvd6b3y.jpg
Frampton zun gitaar.......
€20.000,00 nou ja 19.998,00 maar dan heb je wel iets...WTF!!! En dat voor een copy....
Groet,
Marco
Tis nou wachten tot iemand met de net verkochte Lennon gitaar op de proppen komt.
Je geeft de rechtvaardiging van de prijs er zelf bij...
Misschien wat voor Ben Wave?
Ja,die had toch zo'n mooie gold top gekregen van Frampton.Notabene met de originele handtekening van Frampton! Hahahaha.....
Och ja.....
Die goldtop gooide hij al snel in de verkoop. Ik zei nog, als het een lekkere gitaar is gewoon er lekker op spelen. Maar nee hoor, roem & glorie...
Dank u wel, zei meneer Gibson.
Het lag een beetje anders natuurlijk, die Frampton gitaar heeft ie nooit gehad.
Bump.
Gaan ze lefties kietelen daar bij Gibson:
http://leftyfretz.com/left-handed-gibson-guitars/
Gekkigheid:
http://leftyfretz.com/wp-content/upl...-gibson-m2.jpg
Lijken wel de kleurtjes van de snoepjes van de week van Jamin.