Blijf je studio posten!
Printable View
Blijf je studio posten!
Mijn mic's gaan het mengpaneel in en via dat menpaneel op line-level naar de EWS88MT dus dat valt allemaal wel mee. Nogmaals heb er nooit problemen mee en gezien de lengte en dikte van de gebruikte kabels zullen er naar mijn mening in de toekomst ook weinig problemen op gaan treden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roman
Kennen jullie de tulpplug van Neutrik? Die heeft een bewegende kraag, zodat de massa pas als laatste verbroken wordt. Hele mooie plug. (Wat verder niks aan rca veranderd trouwens.)
http://www.audiogear.com/Resources/~NF2CB2.jpg
Het is toch een beetje overdreven IMHO, al die miljoenen hi fi stereo en 5.1 installaties in woonkamers zijn uitgerust met RCA en dat is wat mij betreft een heel stuk beter dan die gammele mini jack ellende waar al die koptelefoons mee zijn uitgerust. Ik knip ze er af en soldeer er een grote jack aan, al heeft Sennheiser wel heel vreemde ideeën over bekabeling, dus voor mij geen Sennheiser meer.Citaat:
RCA is best goed als je de plug erin steekt en voor altijd laat zitten, zoals in de meeste huiskamers het geval is. Als je veel moet omprikken is een jack of een XLR veel beter, maar op zich is de verbinding niet slecht. Het contactoppervlak is zelfs vele malen groter dan bij jack.
Over mini-jack zullen we het maar niet hebben, dat is doffe IPod-ellende...
Da's ook geen mic-level, hè Han :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Yah, minijacks, aaahrg. overigens zijn jacks sws niet goed eigenlijk. Je maakt nl even kortsluiting bij het in/uit prikken van die krengen (mits je "hot" prikt uiteraard). Wat dat aangaat is XLR de meest goeiste. Ook vanwege de "lock" :)
Een CD of DVD speler geeft 2 volt en dat is IMHO niet bepaald mic lever hoor.Citaat:
Ik heb in het PP van de mengtafel TT jacks, een tussenmaat tussen kleine en grote jack (Tiny Telephone) en dat geeft noot problemen, maar die zien er ook heel stevig uit.
kut, typefout. ik heb de "g" toegevoegd in mijn vorige post.
(het is dus GEEN mic-level)
Als je rca maar laat zitten idd. Heb ook vaak zat gehad dat ik een tulp eruit trok en of de helft van de tulp liet zitten, of de helft van de verbinding aan de andere kant mee trok.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Geen flauw idee eerlijkgezegd. :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a