Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
http://www.diyguitars.net/pictures/lp/elp-441-am-1.jpg
Hier moet ie in, en alle hardware word lekker zwart :D
(alleen weet ik zaterdag pas of de boel door gaat :chicken: )
Printable View
Citaat:
http://www.diyguitars.net/pictures/lp/elp-441-am-1.jpg
Hier moet ie in, en alle hardware word lekker zwart :D
(alleen weet ik zaterdag pas of de boel door gaat :chicken: )
En hier ziet ie bij mij in.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
http://i108.photobucket.com/albums/n...aSZ-Mean90.jpg
Hopelijk gaat het voor jou door!
Citaat:
whoa! ziet er stijlvol uit idd :cheerup:
Ja, was eigenlijk nog aan het denken aan een element upgrade voor m'n hollowbody. Was niet perse van plan het nu te doen, maar what the heck :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
Ik zoek iets richting de populaire Gretsch elementen, de Retrotrons en Filtertrons etc. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Het is zo jammer dat ze op GFS niet gewoon wat soundsamples neer gooien. Iemand tips voor iemand die een wat Gretschier (ooooooh Setzer!) sound zoekt?
edit: LOL! Owned! De eerste Retrotron page die ik open heeft soundsamples! :seriousf:
Nou zoals ik het lees heb je de Nashvilles voor een wat heldere sound en de Liverpools voor een wat dikkere sound. Daar moet je even een keuze uit maken. Dan zou ik de 'hot' versie bij de brug doen en de normale bij de hals.
Verder is er nog de Memphis wat een soort recreatie van Rickenbacker elementen lijken te zijn. De overigen zijn vervangingselementen voor rare vormen volgens mij.
Van wat ik uit de soundsamples kan horen voor de Retrotron serie, ben ik niet zo ondder de indruk van de brug-pickups. De hals-pickups daarentegen kan ik wel diggen, ik denk dat het een hot-nashville of hot-liverpool wordt. Ik heb al eens eerder een Hollowbody Artcore upgrade gezien met deze pickups.
Als brug-pickup is de mogelijkheid natuurlijk ook nog een andere serie te pakken. Hoe klinken de dream180's tegenover de Retrotron pickups? Zou het een degelijke combinatie kunnen zijn met een 180/90 in de brug en een hot nashville/liverpool in de hals?
Ik lees dat de dream180 ge-waxpot is, de retrotron's zijn dit ook neem ik aan?
Ik heb nog een vraagje wat betreft volumeverschil op pickups.
Om te kunnen scheuren met mijn strat heb ik besloten om er een lil killer in te doen (brugpositie), en om het volumeverschil niet te groot te maken wil ik ook een push-pull pot installeren voor als ik gewoon een S-S-S opstelling zou willen hebben.
Heeft iemand een idee welke ik zou moeten nemen (dat de neck en de middenpickup even luid zijn als een gesplitte lil killer in de brug.)?
Thx.
Ik heb een paar jaar geleden een Dream 180 in de halspositie van m'n witte Burny LP Custom gehad, hopende op een mooie mix van chunky-humbuckersound en Filtertron/P90-"jangle". Mooi niet dus; het klonk veel en veel te smooth en jazzy. Ideaal voor iemand die Santana-achtige zooi speelt, maar niet als je er een helder tophoog van verwacht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Ik heb wel ergens gelezen dat die fragmenten zijn opgenomen op een solidbody.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Ik zit erover te denken om een setje Nashvilles in mijn Les Pauk te stoppen.
Ik speel o.a. ook wel Santana spul, dus dat kan misschien nog werken maar het was meer de intentie om richting een Gretsch sound te gaan. Ik zie wel hoe het uitpakt, ze zijn al in bestelling dus zal ik wanneer ze erop zitten even laten weten hoe het klinkt. Mocht de Dream180 op m'n hollowbody niet bevallen, dan gaat 'ie lekker in de Cheapocaster :-)
Wat heb je er toen mee gedaan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon