Clapton is misschien wel heel overschat, maar toch blijft hij een van mijn favoriete gitaristen, het klinkt gewoon GOED!
Printable View
Clapton is misschien wel heel overschat, maar toch blijft hij een van mijn favoriete gitaristen, het klinkt gewoon GOED!
O ik luister er ook best graag naar, overschat wil ook niet zeggen dat het slecht is maar dat het meer credits krijgt dan hem toekomt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasper159
Je bedoelt die credits wat hij van zijn collega's steeds krijgt toegeworpen? Kom op, in die wereld staat hij heel hoog aangeschreven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
Zijn hele oeuvre bekeken, is Clapton wel degelijk op waarde geschat. Hij heeft geloof ik 18 grammy's, is gecrediteerd op vele albums van anderen en is een voorbeeld en invloed voor vele gitaristen na hem zoals Van Halen dacht ik.
Niet overschat, niet onderschat. Precies goed.
Goh wat gaat die Clapton over het toetsenbord zeg, doet ie toch wat goed.
En jawel Jan Akkerman is Arogant maar ik zou hem niet onderschatten, die man kan echt een heleboel op de gitaar en eerlijk gezegd luister ik graag naar hem.
ik vindt ook niet alles goed wat ie doet maar overschat nee, misschien een beetje een groot ego maar wel een goede gitarist.
Als ik iemand overschat vindt dan is dat Keith Richards maar die heeft wel weer stijl, dus ja uh onderschat ik hem ook niet echt.
Eigenlijk zijn er volgens mij maar weining gitaristen die je moet onerschatten want als je verder kijkt en je kijkt naar je eigen kunnen weet je dat je veel moeite moet doen om goeie muziek te maken en als je zover gekomen bent als bijvoorbeeld Clapton of Richards vraag ik me af of je ooit overschat ben geweest,tenslotte zijn ze toch maar gekomen waar ze wezen wilden onderschat dat niet.
P.S. ik overschat mezelf met regelmaat, bleek dat ik Steve Vai onderschat had, even een stappie terug dus.
leuk onderwerp trouwens, :) had ik toen de eerste topich las heel anders ingeschat.
noem dan nog is 10 gitaristen die een grammy hebben gekregen, precies overschat dus. Vat het niet verkeerd op maar de man krijgt meer aandacht dan zijn kwaliteiten hem zouden moeten brengen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axis303
Knopfler, Gilmour, BB King, Buddy Guy, broertjes Vaughan, Page, Townshend hebben er 1 of meerdere?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba
Ik vraag mij nou werkelijk af waarom mannen als BB King, Buddy Guy of een Carl Perkins (Rip) altijd zo hoog opgeven over EC. Zou hij ze betaald hebben om dat te zeggen. Er zijn hier vast mensen die dat denken..
Hoeveel mensen ken jij die op een Beatles-album zijn uitgenodigd om een nummer te componeren en in te spelen?
Nogmaals, het is je mening, maar wel een mening van een amateur op een forum. Net zoals die van mij. Ik laat liever zijn collega's spreken, de mensen die zijn techniek kennen, zijn componeer-kwaliteiten en die daadwerkelijk met hem gewerkt hebben.
Het is en blijft een levende legende. Een legende die zich overigens niet eens ingelikt heeft om het te worden. Dat predikaat heeft ie gewoon verdient.
Ik heb echt geen idee wat je nou wilt zeggen (excuses mensen, maar ik wil er echt nog even op terugkomen). Cobain heeft nooit gezegd dat hij "met gevoel" speelt, alleen maar dat hij wat aanklooit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
Weer zulke onzin, is Nirvana overschat?Citaat:
...Kurt Cobain was misschien niet overschat als gitarist, maar als band zeker!
Allemaal waar (maar hoe weet jij of ik een amateur ben :satisfie: ) het gaat mij er om dat hij in verhouding tot heel veel anderen meer aandacht krijgt dan (ik vind) hem toekomt. Niet dat hij geen aandacht moet krijgen maar de verhouding waarin, daar gaat het om.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axis303
Welke gitarist wordt overschat? Wat is een gitarist? Wat wordt daar onder verstaan. Mijn inziens moet je een gitarist op veel aspecten beoordelen: muzikaliteit, techniek, componeren, originaliteit, improvisatievaardigheden, creativiteit, performance etc. etc. Het is moeilijk om 1 gitarist op noemen die op alle fronten overschat wordt.
Jimi hendrix bijvoorbeeld wordt denk ik puur technisch als gitarist overschat, maar op muzikaal gebied, originaliteit, performance, improviseren en componeren scoort hij weer heel hoog.
Dat geldt voor clapton ook: Technisch niet zo heel sterk, maar eerlijk is eerlijk, hij maakt lekkere nummers die muzikaal goed in elkaar steken. Wordt je dan overschat? Het blijft een dilemma..............
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_syphon
Eens, maar bij hendrix moet je wel rekenen dat het eind de sixties waren, en het was de eerste keer dat mensen dit soort gitaarspel zagen, en voor die tijd had hij de techniek wel zeker.
Weer een discussiepunt :satisfie: