ik denk dat ik op dit moment voor de Duotone met de Bogner 2X12 ga...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andoni
Printable View
ik denk dat ik op dit moment voor de Duotone met de Bogner 2X12 ga...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andoni
beter dan de gaytron?
Sorry van de lompe grootte... Ben alleen te lui om 'm te comprimeren. In ieder geval, hier mijn shit:
http://home.casema.nl/hartm294/pics/...raditional.JPG
Leuk! wat is het precies die top? en hoe dnek je over die kast???
Nocki
Is dat niet zijn zelfbouw 5150/Recitfier/SLO kloon?
Hoe heb je de amp eigenlijk samengesteld? Van iedere amp wat delen gepakt en bij elkaar gegooid?
Zou je het schema willen delen?
Thanx!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Het is een zelfbrouwsel, was ooit een 5150 kloon maar dat was niet helemaal geslaagd dus heb ik de voorversterker ala SLO 100 gemaakt. Er zit wel een aanpassing in de toonregeling in zoals in de Rectifier, en een Recto fx loop. Klinkt dus als een rectifier, maar dan beter (vind ik zelf). Ik heb 'm ooit eens naast een recto gezet en de mijne vond ik wat opener klinken, het clean is wel een beetje steriel maar de scheur is een stuk eviler.
Die kast ja het is stukken beter dan mijn 1960a kast, minder bas en meer mid, en natuurlijk ook een stuk gevoeliger. Overdrive klinkt erg bruut door die kast. Echt in-your-face. Ik heb 'm helaas nog niet kunnen vergelijken met een andere kast uit dezelfde klasse als bogner oid. Moet maar eens gebeuren denk. Ik lees wel eens wat reviews hier maar ik denk dat het verschil tussen deze kast, een Bogner en een Engl erg klein is, het zijn immers allemaal V30's. Tot nu toe ben ik wel tevreden zo, ik ben in ieder geval nog niets tegengekomen wat vetter klinkt, wel vergelijkbare geluiden, maar niet beter. Ik vraag me ook af wat het verschil in klank is tussen de traditional en de standard. Ik had namelijk de standard besteld (die iets grotere) en ik kreeg deze. Ze zijn even duur dus ik had zoiets van fuckit ik doe het hier wel mee. Maar het is een best kassie. :D
De 5150 en de recto zijn eigenlijk gebaseerd op de slo, daardoor kun je idd dingen uit de afzonderlijke ontwerpen met elkaar combineren. Ik heb eigenlijk de voeding en de eindtrap zoals de 5150 gelaten maar wel alledrie de voorversterkers geprobeerd. Het scheelde allemaal niet zo veel en de slo is het simpelst daarom heb ik uiteindelijk die gekozen. De schoonheid der eenvoud laten we maar zeggen. In de recto zitten ook allemaal filtertjes en shit en wat je amper hoort, ik dacht nou laat maar weg dan. Ook is het cleankanaal van de slo iets beter dan die van de recto. Wel is de fx loop van de recto weer beter dan die van de andere twee dus daarom heb ik dat weer daarvandaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lock en Load
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van proberen geweest. Opbouwen, weer afbreken, wat anders proberen en weer luisteren. Eindeloos gepruts, maar uiteindelijk wel een ok resultaat. Ik ben helaas niet zo'n theoreticus dus dan wordt het een zaak van trial and error. Niet erg efficient, maar wel degelijk effectief...
De originele schema's staan natuurlijk al overal op internet maar niet hoe ik het aan elkaar heb gebreid. Als ik ff tijd en zin heb zal ik eens een schema samenstellen met hoe het aan elkaar zit en die op mijn webspace zetten.
Thnx voor de info.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
hmm, die silverburst vind ik heel mooi. de specs zijn ook heel geil (oa leds in t fretboard :D )
en die trilogy is idd supergaaf! alleen niet voor mij weggelegd; ik prefereer de PT2.
Tis een Triamp dacht ik...