ik kan spelen. ja. of ik GOED kan spelen, is een ander verhaal. ik vind dat ik aaridg kan spelen, en met vlagen behoorlijk aardig, en bij vlagen ronduit klote. en NEE ik ga geen clips maken.
maar wat ik vooral doe, en leuk vind, is het klooien aan gitaren en het verzamelen. er zijn nu 2 gitaren die ik for ever and ever zou kunnen houden als 't gaat om 'muzikale expressie'. en straks zijn 't er 5 (m'n 3 crimsons en deze 2).
en waarom 3 pickups. heel simpel. smaak. Ik heb ooit een 2 pup LP custom 1976 gekocht, en ik vond 't toen al een blotebillengezicht. Ik ruilde 'm in voor een 3 pup custom, en sindsdien wist ik. dit is 't m voor mij. Die derde pup is niet alleen voor de looks, maar ook als 'anker'. ik kan blindelings door middel van dat element 'voelen' waar mijn rechterhand precies zit, boven welke knoop voor welke harmonic, en met een 2 pupper gaat dat een stuk lastiger... En die derde pup kan je soms gebruiken voor leuke dingen, electronisch gezien. Ik ben van mening dat de 'strat' tone komt uit 3 elementen (singlecoils, en dan standje 2 of 4, dus pickups redelijk ver uit elkaar, verder dan n humbucker!) en de trem, dus m'n gitaren met tremolo hebben een middenelement dat werkt, omdat ik daarmee die 'quack' kan maken. en dat werkt ook echt. voor mij dan.