Nou, ik denk dat die twee prijzen de twee uitersten zijn waar ze voor weggaan. Persoonlijk vind ik 'm 100E zéker waard.
Printable View
Nou, ik denk dat die twee prijzen de twee uitersten zijn waar ze voor weggaan. Persoonlijk vind ik 'm 100E zéker waard.
En de DML20?
Ik heb die ene van MP gekocht..... :)
Maakt me niet zoveel uit, verzamelaars zullen een DML misschien interessanter vinden dan een DML10 en 20. Liefhebbers van een langere delaytijd zullen juist voor de laatste serie kiezen (de delaytijd nam toe bij elke serie).
Zo, de DML20 III die op MP stond is van mij. :crazyhappy:
'k Heb er de hele avond zo'n beetje mee zitten stoeien, en idd een geinig pedaal.
Hij blinkt uit in de weirde soundjes, maar kan ook goed als een lushy chorus of flanger gebruikt worden, en natuurlijk als delay.
Wat ik gehoopt had was een modulerende delay, maar dit pedaal laat zien dat er verschil is tussen moduleren en moduleren, zo hey mozes miebel! :o
Ik denk niet dat ik hem permanent op m'n board houd, maar voorlopig heeft ie er een plekje (i.p.v de Swell Flanger).
Het begint al een mooie verzameling te worden, binnenkort maar 's een groepsfoto maken, heerlijke foute 80's kleurtjes. :hippie:
Je kan 'm wel als modulerende delay gebruiken, maar dan moet je écht niet hoger dan streepje 1 met Speed en Width. Dan is -ie echt prachtig! Hoger dan dat wordt 't al gekkenhuis. Hoewel... met beide op standje twee krijg je nog gecontroleerde chaos. We doen bijvoorbeeld Big Mouth van The Smiths in een uitvoering die lijkt op die van Stereophonic. Daar zit zo'n heftige, net over het randje-vals ontstemmende vibrato overheen en dan excelleert zo'n DML wel hoor :D
Met delay en repeat op vrijwel max, speed op 2 uur en width voluit op een gemiddelde delaytijd krijg je enorme klappen als -ie omlaag moduleert, geweldig!
En het aardige is dat je leuk tussen flanger en chorus in kan hangen doordat je zelf de delaytijd regelt.
Er valt nog veel te ontdekken heb ik al door. :)
Ik ga die wat subtielere modulatie-standjes maar 's proberen, alsmede die enorme klappen, lachen man. :rockon:
Als outro is het ge-wel-dig. Je ziet iedereen kijken waar dát ineens vandaan kwam :D Effe kort aanslaan en dan de delay zijn vernietigende werk laten doen, ghehehe.
Probeer die settings maar eens, ze zijn allemaal bruikbaar. Speed en Width op 2 kun je alleen gebruiken voor losse noten, zeker als je ze aanhoudt of langzaam opduwt (héérlijk dissonant), op stand 1 kun je er van alles mee doen.
Ik moet op zoek naar een knopje...
http://img528.imageshack.us/img528/5827/img0451lq.jpg
en misschien naar de legendarische D_H-mod? Wie kan daar wat over vertellen?
( deze Metal Charger is het eerste pedaal dat bij aankomst in huize ZvP direct in beslag genomen werd door de kleinzoon v Piet..)
Gewoon met de geavanceerde zoekfunctie zoeken op posts van mij binnen dit subforum op 'MS10' of 'gemodde'. Ik heb er al té vaak de loftrompet over gestoken :D Ik vind het de ultieme low gain drive die zich, zodra je de EQ doorhebt, moeiteloos aanpast aan vrijwel iedere amp. In standaard vorm is het een redelijke medium gain drive met te weinig volume die slecht door de mix prikt.
Zo, daarnet de DML20 even verder uitgeprobeerd.
Die modulatie standjes met speed en width rond 1 zijn erg mooi inderdaad, niet zo helder als van mijn TC Flashback, maar zeker net zo mooi.
Ook heb ik wat geëxperimenteerd met de die extreme settings: speed op 2, width naar wens, en de delay level en repeats op max. Erg gave effecten krijg je dan.
Dit pedaal gaat voorlopig niet meer weg, zit er zelfs over te denken om er een permanent plekje voor te creëren op m'n board.