Dan heb je 'm dus niet gebouwd zoals de layout van Ceriatone???
Want daar zit V1 op de juiste plek.
Heb je ook een foto van de buitenkant zodat we kunnen zien waar de trafo's zitten?
Printable View
Dan heb je 'm dus niet gebouwd zoals de layout van Ceriatone???
Want daar zit V1 op de juiste plek.
Heb je ook een foto van de buitenkant zodat we kunnen zien waar de trafo's zitten?
http://i932.photobucket.com/albums/a...7/DSCF4848.jpg
Wel ja en nee, ik heb de lay out precies aangehouden van ceriatone, maar dat is linksom, en aangezien mijn tooncircuit rechts in de versterker zit..... Heb ik dus V3 op de plek waar eigenlijk V1 hoort te zitten snap je? Dat ga ik nu dus anders doen.
Ja zou ik zeker aanpassen. ;)
Ha, goed dat dit is opgemerkt. Ik had dit nog niet eens gezien maar de woorden in en uitgang mogen elkaar niet zien zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen. Bij jouw staat de speakeruitgang notabene in de eerste preampbuis te kijken. Geen wonder dat je last van oscilleren hebt. Daarbij staan de buren in de eindbuis bij de preamp naar binnen te kijken. Vergeet het maar, dit gaat nooit werken. Bluegate weet hierover mee te praten getuige zijn eerste trainwreck.
Als ik het goed heb staat de PI helemaal op de hoek he? Wissel de bedrading voor deze twee buizen maar om dan zullen veel van je problemen opgelost zijn. Idd veel werk maar zo ben je wel het snelst klaar. En neem nou gelijk normale afgeschermde kabeltjes ipv antennekabel, is toch geen gezicht man. Je hebt toch ook geen VMVK kabel aan je koptelefoon zitten. Nou, we horen wel weer als het zover is. Succes
edit
Je componenten komen dan natuurlijk ook aan de verkeerde kant te zitten. Maak niet de fout alle bedrading te kruisen anders kun je nog een keer de boel omgooien. Sorry maar het is niet anders. Denk wel dat je iets geleerd hebt.
/edit
:seriousf:
Viel wel mee, ik hoefde alleen mijn OT 180 graden te draaien om de problemen van SolderWreck 1 op te lossen.
De plaatsing van componenten in een versterker is door de bouwer/ontwikkelaar
om een bepaalde reden gedaan om zo min mogelijk ellende te krijgen.
Het is niet handig om hiervan af te wijken, tenzij je zo'n klein chassis hebt
dat je echt moet schipperen met de ruimte.
Ff vanaf mijn iphone. Wederom dank voor advies. Ik zal het voor elkaar maken dit weekend en de bevindingen posten. Ik was voor de plaatsing vd preamp te onwetend omdat ik bij voorbaat geen verschil zag in de ligging van verschillende buizen. Extra werk, eigen schuld en al met al weer een hele bevalling. maar vandaag eerst maar eens dagje Amsterdam. Draad komt ook voor elkaar frans, wees gerust;)
Hij doet het,
Eindelijk zeg,
1. Ik heb de heater wiring wat beter gelegd, het ligt nu ruimer om de buisvoeten heen met zo min mogelijk storing uiteraard. Ook netjes gedraaid, dit keer met boormachine. Krijg je het wel erg strak van zeg. Lust voor het oog.
2. Ik heb de potmeters en het preamp circuit precies andersom (horizontaal) neergelegd. Gelijk ook maar even de SoZo caps geinstalleerd. (Dat koste weer een hele middag met werk).
3. De draden van het circuit naar de potmeters geshield gedaan. Sommige draden moesten een stuk langer reizen namelijk. Dat kleine verlies in hoog kan deze amp wel hebben denk ik, en vind ik zelfs misschien nog wel prettig.
4. De PPIMV is nu naast de Presence en de lamp, (de laatste potmeter dus) maar ik ging er vanuit dat omdat hij eerder al bij de netstroom input zat, het geen problemen op zou leveren, getest met alleen buis in V3 en dikke brom met PPIMV op standje half, draden even omgewisseld en prima. (veel geleerd Frans;))
5. Even getest met een v30 die niet in een cabinet zit, mijn zogenaamde testspeaker. Uiteraard erg schel maar nergens feedback of storing. Wel flink wat ruis. Maar wat een distortion heeft dat ding zeg. Ik heb nog niet goed kunnen ondervinden wat de verschillende potmeters nu eigenlijk voor effect hebben maar dat komt volgende week pas, ik moet vanavond weer naar Grunn toe.
Volgende week dus uitgebreid testen op mijn 4x12 met Eminence Delta's erin. Ook nog even opnieuw de bias doen, kijken of dat nog gefluctueerd heeft door de tijd heen.
Dan is hopelijk ook mijn backorder 450 volt Elco er, Ook vervang ik de volume potmeter dan voor een 1Meg. (nu zit er een 250K in) Daar zou hij in theorie ook iets minder van moeten gaan ruizen. Wellicht dat ik de tweede gainstage dan ook nog bekleed met wat Metalfilm weerstanden ipv carbon comp.
Zo het was een bevalling maar ik ben er geloof ik;)
Ik zal in de toekomst even wat testfilmpjes maken met fatsoenlijke audioequipment. Dat lijkt me wel zo leuk voor een ieder die dit project gevolgd heeft.
En nogmaals ontzettend bedankt aan met name Frans, Dave en G.G voor de geboden tips en advies.
Zo, volgende week terug met een testverslag.