Oorspronkelijk geplaatst door
morris
Sorry voor mijn late reactie ;)
Mijn vuurdoop was geweldig. Ik moest even wennen aan de afwezigheid van een 'wall of sound' achter me, ik had wat minder druk, maar de totale mix van gitaar en de rest van de band was zo waanzinnig. Ik speel nu in ear, waarbij we zelf onze eigen mix maken. Alle kanalen van het stageblock gaan eerst naar onze podiummix (digitale yamaha tafel) en via een harting connector rechtstreeks naar de PA. Het resultaat is dat wij voor elke in ear cliënt een eigen mix kunnen maken, onafhankelijk wat bij de FOH gebeurt. Voor mij was dit mijn eerste IEM ervaring, maar oh oh oh wat een luxe. Alsof je thuis met een eigen mengpaneel bent aan het jammen. Vooral als je ook zingt is dit een mega luxe.
Maar het belangrijkste: De Axe FX. Ik kan niet anders zeggen dan waanzin! Ik moest nog even wat tweaken qua EQ, want mijn studiomonitors zijn wat meer lineair dan de gemiddelde PA set (welke meer getuned zijn op het middengebied), maar ik had een fantastisch geluid. We moesten wat 2k eruit halen en wat meer 0.4k erbij draaien, maar daar was wel mijn sound.
Het belangrijkste vind ik nog steeds de feel van dit ding. Toevallig heb ik vanavond nog noodgedwongen wat met mijn Line6XT in moeten spelen, maar die verdomde vertraging maakt het gewoon nep. Ergo: de AxeFX vraagt een behoorlijke investering qua geld en tijd, maar ik ga voorlopig niets anders meenemen. Let wel; dit is geen plug and play apparaat. De factory presets klinken naar mijn mening voor 80% ruk. Je zult zelf moeten tweaken en experimenteren, maar dan heb je echt wat. Ik ben in ieder geval nog steeds zwaar onder de indruk.
Ik heb een picje van mijn huidige AxeFX live rackje bijgesloten. Meer neem ik niet meer mee. Het gitaarsignaal gaat rechtstreeks naar de aux input van de IE amp (de jacks), de rest van de band krijg ik via de line in, gemixt zoals ik het wil. Mij eigen gitaar level controleer ik zelf. Er zit nog één spare in de blindplaat, die is voor de Axess FX1 met fantoomvoeding, die komt over twee weken.
Morris