't Hangt van het materiaal af denk ik. Ik had laatst een aluminium knop die te krap was voor het asje en daar heb ik gewoon een boor van de juiste diameter ingezet.
Printable View
't Hangt van het materiaal af denk ik. Ik had laatst een aluminium knop die te krap was voor het asje en daar heb ik gewoon een boor van de juiste diameter ingezet.
oh my. ik ben ZO benieuwd naar het eindresultaat! En de metallic blue is een geweldige kleur! :D
btw had je die roze squier al of heb je hem speciaal voor refleXion aangeschaaft? :D
die heb ik ter gelegenheid gekregen voor me verjaardag van de hele familie :)
gewoon als voorbeeldje en voor onderdelen: kijken waar en hoe gefreest moest worden, neck + brug gebruiken
vooral dat laatste, want los kopen is echt duur (nieuwe neck + FR-achtige brug is al gauw een paar honderd euro)
het was trouwens ook eerst de bedoeling dat ik de electronica ervan zou gaan gebruiken, maar ik leerde later hoe die hele schema's enzo allemaal werken, dus vond ik het wel een leuke uitdaging om het eens zelf te proberen. (het was eigenlijk ook al in eerdere ontwerpen dat ik 2 HB's erin wilde. beetje Les Paul achtig maken, ook met die 4 knoppen)
wat ik er nu mee ga doen weet ik nog niet zeker. ik zat zelf aan een Frankenstrat te denken :cooler: of gewoon in een mooi kleurtje spuiten
(hij is nu niet mooi nl. Niks mis met roze, maar hij is al helemaal verkleurt, beetje tegen oranje aan :( )
ik was al geintrigeerd door de kleurkeuze :P
ah dat had ik ook ooit met mijn roze Barbie-huis die te lang in de zon heeft gestaan XD wat een geweldige vergelijking
Als je nog wat graphics,versiersels en designs nodig hebt, let me know, misschien kan ik wat voor ontwerpen voor je maken ofzo :harmony:
Erg benieuwd nog steeds:D
Had wel even kort vraagje over als je hem af hebt:)
Ga je gelijk foto's posten van het resultaat of wacht je daarmee tot je gelijktijdig je filmpje post?
Peace :hippie:
eerst foto's :D
maar volgens mij wordt er echt een filmpje verwacht ;) dan ga ik maar eens aan het oefenen :satisfie:
Probleem gevonden. nu de oplossing nog :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
de potmeter van de brugpup wil niet op 0, dwz als ik 'm op 0 heb staan, komt er nog geluid door...
ik heb gekeken naar soldeerfoutjes, maar ik kan zo niks vinden, niks wat in contact komt met iets anders wat niet hoort...
ligt dit toch aan mijn soldeerwerk, of is de potmeter zelf stuk???
HALP :nervous:
niks aan te doen, het beste lijkt me de hele gitaar te dumpen :)
nee, ik heb ook altijd van die funny dingen aan de hand met solderen. Eerste wat ik doe is de hele rimram opnieuw solderen, bijna altijd merk ik dat ik toch ergens een foutje heb gemaakt.
maar mss is de pot kapot, even een andere proberen, zo leer je ook beter solderen
ik wissel de volume pots wel 'effen' om, kijken wat het resultaat is.
en anders kan ik 'm alleen maar weggooien inderdaad :satisfie:
Zit de aarde wel goed gesoldeerd? Anders heb je namelijk een variabele weerstand, en idee van een potmeter is juist dat het een spanningsverdeler is (verdeelt dus het signaal aan de aarde en aan de output, aan de hand van de stand)