@ Madman. Hoe heb je dat gibson achtige logo gemaakt?
Printable View
@ Madman. Hoe heb je dat gibson achtige logo gemaakt?
heeft iemand anders voor me gedaan; ff zoekfunctie gebruiken;)
over een paar weken heb ik trouwens herfstvakantie, maar nog steeds geen tijd op zaterdagochtend, ik weet niet of iemand zoiets heeft van; kom dan ff bij mij langs is het zo gefikst
zou voor mij enorm veel tijd schelen
ik hoor het wel,
THNX!
dat logo heb ik in paint gemaakt : )
beetje knippen en plakken met het originele gibson-logo als uitgangspunt
*bump*
eigenlijk niets nieuws te melden, het hele zwikkie ligt nog steeds op dezelfde plek onder de kast, heb het nogal druk gehad de afgelopen tijd...
ik moet nog steeds de scarf joint zagen voor de headstock, maar dat durf ik dus zelf niet zomaar uit het losse polsje (ideeen anyone?)
ik hoop ook nog steeds ff tegen iemand aan te lopen die een mooie vandiktebank heeft staan om m'n wings af te schuinen... (again; anyone?)
wat wel nieuw is; ik ben inmiddels begonnen aan een assembleeprojectje, ik kon de mooie aanbiedingen van guitarsupplies in de koopjeshoek toch niet weerstaan....
details;
- tele-body, toen ik begon met gitaarspelen vond ik ze echt spuuglelijk, nu raak ik er eigenlijk steeds meer gecharmeerd van....
- een strathals met rosewood toets, zit te overwegen om 'm tele-achtiger te maken....
- turtoise slagplaat
- lil puncher modern lead in de brug (met push-pull), en een lipstick bij de hals (ben het preciese type ff kwijt...)
- flamed maple fineertje
verder allemaal vrij standaard telecaster...
kleur ben ik nog niet helemaal uit, aan de ene kant vind ik black cherry heel mooi, zoals schecter dat heeft op een aantal modellen (006 elite bijv.), maar aan de andere kant lijkt me dat weer minder icm die slagplaat, dus; suggesties zijn welkom...
zodra ik foto's heb zal ik daar ff een nieuw draadje openen...
Hoi,
Ik zie dat je er werk van maakt om een van de mooiste gitaren te ontwerpen.
Mijn vraag aan jou is dan ook of ik een kopie van jou bouwtekening mag hebben?
Ik heb net een Eko en een Washburne gerestaureerd en wil nu wel eens een gitaar helemaal nieuw bouwen.
Als je er een vergoeding voor wil hebben dan hoor ik dat graag van je.
Met vriendeklijke groet,
Henrie
dit topic is ruim 2 jaar oud, ik weet niet of ze nog regelmatig op het forum komen
mart
Leuk dat je een vraag komt stellen op t forum maar doe dat dan niet op een artikel van 3 jaar oud.
En madman heb ik hier zelf ook niet mer gezien, dus ik denk niet dat ie nog op t forum komt, kan er naats zitten hoor.
Maar let de volgende keer even op de datum, maak je meer vrienden mee ;)
Als je gitaartekeningen wilt hebben kijk dan even naar de topic met de naam Gitaarbouw tekeningen
Misschien heeft madman zich op deze thread geabonneerd zodat hij een melding krijgt als er nieuwe reacties zijn, maar anders is het misschien beter om hem een mailtje te sturen, er staat een mailadres in zijn profiel en anders moet je 'm even op die naam in het mailadres hyven o.i.d.
madman, ik vind jou firebird egt sppr en ik wil heel graag het eindresulaat zien, ik ben nu ook aan een firebird begonnen, waNT FIREBIRDS ZIJN GEWOON EEN VAN DE BRUUTSTE EN VETSTE gitaren. ik had een vraag, dit wordt mijn eerste zelfbouw gitaar en ik vroeg me af, zou ik een hals kopen en die wat customize of zal ik er een zelf maken, en hoe moeilijk is het om een hals zelf te maken?
alvast bedankt
Firebirds zijn idd gewoon gaaf!
Die firebird was ook m'n eerste project en ligt bij gebrek aan tijd en het juiste gereedschap onder m'n bed stof te verzamelen. Heb eerst m'n tele afgemaakt waar ik later aan was begonnen.
Ik denk eigenlijk dat dat wel een goeie move was, sowieso om wat ervaring op te doen. Hoe moeilijk het precies is om een hals te maken kan ik je dus ook niet echt een antwoord op geven, dat gedeelte ben ik nog niet aan toegekomen.
Ten opzichte van de rest van de gitaar denk ik dat het toch wel een relatief lastige klus is, zeker bij een (neck trough) firebird.
Ik zou ook wel het einresultaat willen zien :p
Firebirds zijn te mooi namelijk!
ik ben van plan om een hals ergens vandaan t halen , madman begin alseblieft weer aan die firebird, kan niet wachten tot ie af is en we het eindresultaat zien. over de hals ik denk dat ik ergens ga zoeken voor een hals en die er gewoon opzet, want kben pas 13 dus een hals is misschien nog wat te hoog gegrepen voor mij :D :rockon:
Ik heb voorlopig nog even wat andere prioriteiten, en de volgende stappen in het bouwproces heb ik het gereedschap niet voor, dus ik moet op zoek naar iemand met een goeie vlakbank en een lintzaag. Maar na het resultaat van m'n tele jeuken m'n handen om er weer mee aan de slag te gaan!
mag ik wat vragen, weet jij hoe de gleuven moeten voor de bedrading en zo en hoe ik dat het beste kan doen want kan niks vinden over hoe de gleuven moeten
Voor de bedrading zit er bij de controls een cavity gefreesd aan de achterkant, voor de switch loopt er een gleuf onder de slagplaat, met twee kleine gleuven richting de elementen, verder moet je dan een gat boren van die gleuf naar de control cavity, en vanuit de elementuitsparingen naar de andere twee gleufjes.
Easy ;)
bedankt voor de info kga denk ik vandaag weer beginnen, ben nog aan t denke welke houtsoort ik pak.