let it be van de beatles en natuurlijk house of the rising sun
zijn zo,n beetje standaard denk ik als je net met lessen begint
Printable View
let it be van de beatles en natuurlijk house of the rising sun
zijn zo,n beetje standaard denk ik als je net met lessen begint
Sail Away van Deep Purple... Dat nummer had toen een grote indruk op mij gemaakt, dus heb ik het uitgezocht. Toen kwam mijn vader mij even helpen en gelijk Smoke On The Water geleerd...:D
dukke lu van CPEX :gitarist:
speel ik nu soms nog tussen enkele liedjes door, echt een leuk melodietje :)
Hatebreed - this is now
Daarna denk ik rammstein - sonne ?:P
Stand by me, van Ben E King
Damn, ik was zo trots dat ik dat kon spelen, nadat ik die gitaar nog maar een week in huis had :) Ik zat toen in een verhuizing (zoeen waarbij je alle tijd hebt) en omdat ik een hekel had aan klussen, ben ik naar een muziekwinkel van om de hoek gegaan, heb ik een gitaar gekocht en ben begonnen met leren spelen.
Ik kwam dan na een dag in mn nieuwe kamer te hebben doorgebracht bij mn ouders thuis om te overnachten. "Schiet het schilderen een beetje op Pais?"
"Ja prima" :D in werkelijkheid had ik de hele middag gitaar zitten spelen. De laatste twee dagen voordat ik mn spulletjes over ging zetten had ik het wel effe druk.
Mn huisgenootje van destijds vond me vanaf dag 1 al een rare vogel. En dr mening is trouwens nooit bijgesteld :)
'k had toen al een tijdje klassiek gitaarles, maar eerste nummer was (dacht ik) House of the rising sun van de Animals.
Algemeen is niet bedoelt voor dit soort onderwerpen, dit soort onderwerpen kun je openen in Gitaar Diversen of Off-topic.
Hij gaat dus naar gitaar diversen.
Across the universe - the beatles
Alweer n verplaatsing! :nervous:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
Klassiek: kleine gitaarstarter deel 1 opdracht 1 :P
vwb akkoordenwerk: Cat Stevens - Father and Son (denk ik)
Come as you are van nirvana :)
The Hurricane - Bob Dylan
Runaway train van Soul Asylum
1 guus meeuwis - het is een nacht
2 more than words - extreme
3 dust in the wind - kansas
Nothing else matters
Dat is overigens wel HEUL HEUL HEUL lang geleden dat ik die nog gespeeld heb.
Ik kan tot nu toe One van U2
Pearl Jam - Last kiss
en een deel van Classical Gas
En HEUL HEUL HEUL kort geleden dat je Jochem Meyer heb gekeken toevallig?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo
uhhhhhh Stair way to heaven van Led Zeppelin.
Tja,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wokkie
Wie is er niet mee begonnen............
En wat dacht je van "saturday night" van ons aller Herman Brood?????
Smoke on the water, zoals vele anderen.
The darkness - I believe in a thing called love
inderdaad. Het is een simpel liedje om te leren en spelen voor de iets verder gevorderden :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellsbellsnl
greenday - american idiot ;)
haha wie niet :p ik ook ;) maargoed het eerste echte nummer dat ik kon spelen was wild thing en daarna blitzkrieg bop :p vrijwel zelfde p.akkoorden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jyuuga
en toen meer ramones nummers, losse riedeltjes.. johnny b goode (punk rock stijl) nu 1 jaar in een bandje ook eigen nummers..
OK, ik ging na Smoke on the Water het Godfather deuntje oefenen, omdat Slash dat ook deed in een filmpje. Mn ouders en dan vooral mn vader werd gek van dat deuntje.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
House of the rising sun by The Animals :strat:
hahaha, jah mijn moeder werd toen ik net begon gek van smoke on the water dus het komt me bekend voor :p..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jyuuga
About a girl van Nirvana was het eerste volledige nummer. daarvoor de honderden intro's van diverse hits
ik was tijdens wild thing en blitzkrieg bop ook bezig met de p akkoorden oefenen .. en een paar standaard (haast verplichte open akkoorden)..
Smoke on the water :p
Mijn eerste volledige nummer was Californication van de Red Hot Chili Peppers :hippie:.
En Guns of Brixton van The Clash was mijn eerste nummer waarbij ik kon zingen en spelen tegelijk.
eerste solo one en fade to black
inderdaad ik zat in een bandje alleen maar gitaar te spelen en nu in een bandje waarbij ik ook zang vervul.. maar dat was wennen zeg jezus..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobrain
Inderdaad dat was echt even wennen, voor mij was het zoiets als een 2e dimensie bij tijdens het gitaarspel :D....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
blijven hangen op a als je allang geleden een d moest spelen :p maar het wende snel..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobrain
Hey jude van the beatles, maar ik vind het niet mooi genoeg voor een gitaar alleen...
sweet child o mine :hippie:
ik ben begonnen met Rolling Stones - Dead Flowers
en gelukkig nooit Smoke on the water hoeven doen :hippie:
the godfather theme op slashwijze
Een aantal nummers eigenlijk:
Ride With Me - Lemonheads
Reason Why - Buffalo Tom
About A Girl - Nirvana
Diane - Hüsker Dü