S&M een meesterstuk :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage Inc.
Ik heb eerlijk gezegd 100 keer liever Woodstock '99 dan S&M... Creeping Death van Woodstock is voor mij de beste versie die er is...
Printable View
S&M een meesterstuk :DCitaat:
Ik heb eerlijk gezegd 100 keer liever Woodstock '99 dan S&M... Creeping Death van Woodstock is voor mij de beste versie die er is...
http://www.youtube.com/watch?v=KgvOtv6z7gE
deze is toch wat beter hoor :)
Jongens, het is allemaal een kwestie van smaak. Ik vind S&M ook erg mooi, maar blijkbaar zijn er nogal wat puristen die er anders over denken. Geeft niks, dat houdt het spannend. :)
leuke vergelijking:
begint st. anger tour:
http://www.youtube.com/watch?v=sXtMb...elated&search=
metallica laatste tourtje:
http://www.youtube.com/watch?v=5GUSl...e=user&search=
ze zijn toch een stuk sterker geworden
Moet james boos zien kijken naar kirk in dat eerste filmpje :o rond 2 minuut 20 ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
als ik dat filmpje uit moscow bekijk wou ik dat ik zo'n 20 jaar geleden was geboren. Wat een optredens hadden ze toen zeg.
Maar ze waren vorig jaar zeker niet slecht in het gelredome, alleen is de stem van james niet meer zo toonvast... heb me dagkaartje voor werchter al binnen! hoop dat ze zich weer wat verbeteren. En dat de nieuwe nummers dan wel om aan te horen zijn.
klopt, james moet kirk altijd pushen om mee te zingen :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Metallica aan het opnemen ? who cares...
i care
now shut up!
Zie ik het verkeerd of heeft James de gitaar nog hoger hangen dan Kirk en evenhoog als Angus Young? :???::???::???:
http://img443.imageshack.us/img443/6339/wtfju9.png
Was btw live in Seoul 2006 (Orion)
hij tilt um dan op ;)
youtube maar naar frantic filmpjes
Nou dat doet ie dus ook vaker bij orion, maar hier zit het er wel erg hoog uit en als je naar deze beelden kijkt van youtube dan zie je james nooit in beeld :???:.
http://youtube.com/watch?v=c4Qg_LASANw
Ja, hij zal 'm wel voor de gein of handigheid optillen ofzo.
Maar als ie echt zo zou hangen dan lijkt ie hier een beetje op Daron Malakian (SOAD) met z'n Icemans in sommige gevallen.
Nee man, Creeping Death Moscow is de beste versie ;) .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Mja vind ik dus wel :P .
ieder z'n eigen ding eh?
http://youtube.com/watch?v=Wyk0YWdfw7k
vanaf 3:30 hangt ie um weer lekker hoog :P
gave versie van de solo overigens
http://youtube.com/watch?v=bJiZekJCw...elated&search=
of hier vanaf 1:48
Je bedoeld NA de eerste solo (die korte) van Kirk?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Volgens mij is dat tegen iemand van de crew dat het bolume omhoog moet ofzo, want Kirk is daar alweer aan de andere kant van waar James dan heen kijkt.
En TIJDENS de solo kijkt ie gewoon naar Kirk volgens mij...
Ik moet ook zeggen trouwens, dat ik de growls van Jason erg mis.
Die gaan we denk ik met Rob niet meer terug krijgen, hij is al een best rustige gast.
Of ze moeten dat gaan overleggen en hij moet 't gaan leren ofzo, maar dat geloof ik niet snel.
De eerste keer dat ik James die Grynch live zie gebruiken.Citaat:
Wel veel op studio-fotos en volgens mij ook de St. Anger "Live" DVD gezien.
Hij staat trouwens niet meer op de ESP-website, was dat een limited edition ofzo?
Maar alleen de Truckster staat erop terwijl James toch veel meer ESPs heeft, ik bedoel dan ook nieuwere zoals de Truckster enz.
Citaat:
Citaat:
Daar doet hij t inderdaad, maar dat is 2 keer met een sg. Met een explorer lijkt me dat zeer lastig. Ik heb een sg en een explorer en met de sg is het geen probleem (gewoon zakk wylde), maar de explorer lijkt me nogal moeilijk...
Ik geloof het graag maar dan moet ie heel goed geoefend hebben ;)
Citaat:
alle james hetfield modellen die als signature zijn geweest waren limited, omdat ze erg duur zijn en niet echt standaard (vage paint, etc.)
Gitaren van ESP zijn costum, hij ontwerpt ze zelf, en niemand anders heeft zo'n zelfde gitaar. Anders is heel het idee van een unieke gitaar weg. Kost zo'n 4000 tot 5000 euro om zelf een gitaar te laten maken bij ESP. Alleen de truck is inderdaad te koop, maar daar ben ik helmaal niet zo weg van.
er zijn er wel meer te koop geweest hoor :P
the grynch
jh-1 (flying v met groene of rode vlammen)
jh-2 (zwarte explorer met deer inlays, later is er een diamond plate op gegaan)
jh-3 (rounded top eclipse met vlag inleg)
Zijn explorers mogen zowieso al niet meer gemaakt worden omdat Gibson (altijd zij, maakt er iemand een betere gitaar dan hen, dan klagen ze die direct aan) dat niet kon verdragen. Kirk zijn signatures kun je nog altijd kopen.
idem voor the v dan?
Zie je wel, alleen ik mis er toch een paar, die 1 of 2 website-versies geleden erop stonden.Citaat:
Argh, kan er niet opkomen...
de rest is niet als serie uitgebracht volgens mij
veel info: http://www.montyjay.com/jamesguitars.html
Serie?Citaat:
Ja, ik weet wel dat ie er veel heeft, maar ik dacht toch dat er net iets meer waren uitgebracht, en niet al te lang geleden ook.
Maar natuurlijk niet allemaal tegelijk.
Maar word die montyjay site nog geupdate?
Leek me jaren terug al een oude site, maar ik kom toch steeds wat nieuwe dingen tegen.
Of misschien had ik dat gewoon nooit gezien...
Ik vind 'm wel veel info hebben (voor zovet het klopt en compleet is), maar wel rommelig.
Zoals veel spelfouten, en op die pagina van die link mist er een plaatje, enz.
ik heb ook nog wat dingen erop gezet (uit de gitarist), tis niet echt de best onderhouden site enzo.. zonde!
even een update in dit stoffige topicje:
lars heeft op studio brussel gezegd dat het album februari 2008 uitkomt, gezien het feit dat lars geen axl rose heet zal het wel zo uitkomen en niet 10 jaar uitgesteld worden (i smell a chinese democracy)
GVD, ook al lijkt het kort geleden, het is nóg bijna 5 jaar later vanaf St. Anger.Citaat:
Maarja, ik kijk er wel naar uit, ik denk dat het weer iets nieuws wordt.
Eerder een hele mix van alle stijlen bij elkaar.
dat heb ik ook,
st. anger is het eerste album dat uit is gekomen terwijl ik fan was..
Vlak na S&M documantaire op tmf (jah die brul zender was vroeger nog stoer) heb ik zoiets van :Wow, they rock
ik heb er echt zin in, als ik de bandleden mag geloven is het een snel, dynamisch en divers album! kan niet wachten!!
The new song en the other new song zijn opzich wel beter dan stanger (alhoewel die cd ook niet slecht is, behalve st. anger zelf)
Citaat:
helemaal vergeten, de truckster!!! (de grijze relic)
Ik heb James op 'the new song' of 'the other new song' een drop-tuning zien gebruiken, heeft ie dat ooit al gedaan of is dit weer iets nieuw ?
- the thing that should not beCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wickerman
- minus human
- misschien wat load/reload nummers
- heel veel van st. anger
Ik heb Metallica gezien 1juli (rockwerchter) & ik kan zeggen. Het was U-B-E-R-ZALIG ;) oké ze speelden dezelfde nummers als vorigjaar . maar ik geloof zeker in een prachtig album :) niet dat st.anger slecht was, maar toch een van de mindere ^^
ps: ik heb lars een hand gegeven (a)
dan ben je toch naar een ander concert geweest :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidof
1. ze speelde vorig jaar niet op werchter
2. ze hebben and justice for all gespeeld deze tour (voor het eerst sinds 17 jaar)
3. memory remains hoor je niet zo vaak
geen new song (wel the other new song gespeeld andere gigs)
edit: maar het was zeker ene super show~!!
Ik bedoel dat ze ONGEVEER dezelfde nummers speelden zoals vorig jaar op ANDERE concerten... -_-'Citaat:
vind ik nietCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidof
nu was het puur oldies....
toen zaten nummers zoals no leaf clover, st. anger, frantic, the new song, the other new song erbij!!!
Voor de mensen die de hele hetze/hype niet gevolgd hebben:
In een interview heeft rob gezegd dat beide new songs niet op het album vcerschijnen. Enkele kleine stukjes uit de nummers zitten in andere nummers maar deze nummers komen dus niet op het album.
Ik heb er wel vertrouwen in, zeker omdat st anger helemaal niet zo slecht was.
neem nou het nummer st. anger. Denk die irri snare weg, denk je de gitaarsound iets droger in en voila, een sterk nummer.
Het is goed geschreven, alleen verneukt door de productie/sound.
Nog meer bevestiging dat het een retestrak album moet worden:
http://www.rollingstone.com/rockdail...ys-matt-sorum/
Ik ben het eens met Matt. "Master that shit and put it out!"
ze zitten nu in sound city studios, l.a....
dat is gewoon een old skool studio, niets pro tools... gewoon ouderwetse tape!!
hoe rock 'n roll gaat dat worden..
Kirk schat het album tussen justice en black album in.... joepie :D