Ian Curtis
Eddie Vedder
Johnny Cash
Printable View
Ian Curtis
Eddie Vedder
Johnny Cash
Mijn moeder die in de badkamer zingt:D
Groot bereik.................alles vals is geen kunst. :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01
Hmmm... Als het geen gitaarhelden hoeven te zijn
- Bob Marley (vanwege z'n stem-stijl, zéker in 't oudere werk, zoals in "Bob Marley Vs. Lee Scratch Perry Dreamland (Featuring Bunny Wailer)")
- Joey Burns (Calexico)
- Neil Young (niet omdat hij zo mooi zingt, maar ik vind zijn geluid gewoon vreselijk mooi)
MIDIAAAAAAAAAAAAAAAAAANCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Jeff Buckley :cooler:
Ehm, ik vind Matt Bellamy (Muse) goed, Robbie Williams (poppy rauwheid met aangeboren entertainment-factor), Eigenlijk vind ik Bon Jovi ook echt een cool 80's rock stemgeluid hebben, Anouk is ook heel goed, Jared Letho(30 Seconds to Mars) beetje bakvissenband geworden maar ik vind de muziek en de zang echt goed!
Corey Taylor..
Bjorn "Speed" Strid..
Chris Barnes... :blast:
Corey Taylor (slipknot/stonesour)
Max Cavalera (Sepultura/soulfly)
En die zanger van Disturbed
Verder zijn er nog veel andere
Magriet Esshuis, dat mens heeft een dijk van een stem neerlands beste zangeres vindt ik.
John Frusciante, Eddie Vedder, Daniel Johns (t/m Diorama), Jeff Buckley, Matt Bellamy, Tim Freedman, Thom Yorke af en toe.
Zij kunnen niet alleen mooi zingen, ze hebben ook een geweldige stem. Anthony Kiedis, die hier vaker vermeld staat, heeft een heel karakteristieke stem maar écht goed zingen kan hij nu pas redelijk.
Ik vind Kiedis echt geen goede zanger, Frusciante is veel beterCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Tim Armstrong. Het beste zingen kan hij niet, mooiste stemgeluid heeft hij (voor mij) zeker.
Het één spreekt het ander niet tegen. Vergelijk zijn zang in 2007 met zijn zang in, zeg, 2002. Hij heeft gewoon een heel aparte stem en zijn techniek is ontzettend vooruit gegaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
Ik vind hem best een goede zanger, maar dat komt vooral door dat aparte van zijn stem.
Robert Plant in zijn jonge jaren was echt een fenomeen.
Nog steeds goed: Eddie Vedder, Chris Cornell en natuurlijk de enige echte Paskal Jakobsen.
Rob flynn mogen we zeker niet vergeten van Machine head
Freddy Mercury
hugo
Steve Perry ---> http://www.youtube.com/watch?v=Vuxle...elated&search=
drummer Deen Castronovo kan er ook wat van :o : http://www.youtube.com/watch?v=9qIleW-ntj4
John Waite: http://www.youtube.com/watch?v=NfUMs...elated&search=
Jeff Scott Soto: http://www.youtube.com/watch?v=f1cgi...elated&search=
matt barlow (the voice of metal 8-) )
freddy mercury (zalig wat ie doet live in wembley '86)
rob halford in zijn gloriedagen
tim 'ripper' owens kan er ook wat van :rockon:
cory taylor
james labrie
freddie mercury
Phil Lynott is God!!
Zijn stijl is niet na te doen.. (al vindt ik dat John Sykes goed zn best doet)
Zo veel gevoel... zo poeties..
Verder heeft iedere stijl wel zn toppers..
Bono, Bruce Dickenson, Dio, Geoff Tate, Roger Daltrey, etc..
oh, en natuurlijk John Anderson... Die ouwe knar zingt nog steeds als een engeltje...
inderdaad Phil Lynott was fantastisch! 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
Stipe van REM
maar volgens mij heb ik dat hier al is gezegd
Cedric Bixler-Zavala (ATD-i/The Mars Volta) Heel veel mensen vinden hem maar niks, omdat hij erg hoog zingt, maar ik vind dat hij een mooie stem heeft, en de manier waarop hij z'n lyrics brengt subliem. Ook zijn z'n zangmelodieën in TMV vind ik ongevenaard.
Ik vind die gozer van Messugah een lekkere grunt hebben.
mijn held blijft thom yorke van radiohead
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
+11111013543214320385410
Kdacht het nét ook te posten, en toen zag ik jouw bericht :)
Lynott was echt in staat om een matig nummer om te toveren in een geweldig nummer door z'n zang... ik ken geen andere zanger die met zoveel gevoel kan zingen... fantastisch. Hij was trouwens ook een échte poeet, hij heeft allerlei dichtbundels geschreven en uitgebracht :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasper159
Samen met David Gilmour/Roger Waters (beide met een ongelofelijk herkenbare sound), Brad Delp (inmiddels overleden zanger van Boston) en uiteraard Freddie M. mijn favoriet :)
jim morrison!!!
Oh mijn god, 68 pagina's en maar 1x iemand die Jeff Buckley noemt? Dat kan niet :stop:
Ik kan tot nu toe niemand die zoveel emotie in z'n zang (en gitaarspel) kon leggen, iets wat een gave is. In vergelijking met hem klinken zoveel zangers en zangeres droog en saai. Hoor ook steeds meer dat mensen die klaargestoomd worden met een zangopleiding gewoon technisch geweldig kunnen zingen, maar vervolgens weinig gevoel overbrengen.
http://www.youtube.com/watch?v=N_0cwC-dFJs
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlterEgo
Freddy Mercury blijf ik ook echt cool vinden. Roy Khan van Kamelot heeft ook een dijk van een stem!
Mijn favoriet is al een behoorlijke tijd Joe Bonamassa. Heerlijke rauwe blues stem, maar als t moet crystal clear.
Tarja Turunen (ex-zangeres nightwish)
Shagrath (Dimmu-Borgir)
Eddy Vedder van Pearl Jam
Fabio Lione van Rhapsody of fire
Geddy Lee van Rush!!
HELD! (met een erg strakke broek aan :D)
er is er maar 1 de beste !!
Chris Cornell !! ( nu is zijn stem klote, maar als je naar zn album toen die in
temple of the dogs zat luistert..en soundgarden was ie ook geweldig, zijn 1st solo album had ie ook nog een pro stem, maar bij audioslave word het minder)
bon scott
franky pardo
manoloxx
tom araya
bono
josh hommes
Ik weet niet of ik alles correct gespeltdt hebtdt. Te lui om te googlen:chicken:
Het was me nog niet opgevallen, maar ik kijk nu voor de 10de keer naar de DVD van Muse (Absolution tour), en godver wat heeft Matthew Bellamy een stem :o
Vooral bij New Born (http://www.youtube.com/watch?v=8e3Amp4SgOY) op 5:44 is echt een wow moment!
Nog iemand die in mijn rijtje thuishoort: Trent Reznor van Nine Inch Nails
iggy pop
jim morrison
Mijn 2 favorieten
Myles Kennedy van Alter Bridge heeft wel een vette rockstem. Ik vind hem igg beter dan die vorige lerenbroekdragende dude bij Creed. (ben zn naam even kwijt)
axl rose natuurlijk