Oorspronkelijk geplaatst door Emieltje
Hierbij weer even een update. Het heeft even een week stilgelegen, omdat andere dingen belangrijker waren, maar ik wil deze week weer vol aan de gang. De elektriciteitskabels liggen inmiddels. De ventilatie is aangebracht, net ff anders als de bedoeling was maar het zit vast en is getest. Het geluid van de ventilator valt me alles mee, al zal hij wel uitmoeten als ik aan het opnemen ben. Nu kan ik beginnen met het aanbrengen van de gipsplaten. Ik ga maar een laag gipsplaten doen, gezien de financiele situatie op dit moment. Een tweede laag kan altijd nog. Nu zit ik nog met het volgende. Ik wilde graag een zwevend plafond gaan maken, maar ben er inmiddels achter dat dat met de isofix niet gaat lukken, want dat komt naar beneden. Zijn er andere technieken om een zwevend plafond te maken?
De vloer moet ik ook nog aan beginnen. Ik gooi landbouwplastic op de grond (voor het vocht) daaroverheen isofix en daarop houten platen, waarschijnlijk MDF of Spaanplaat. Daarop komt vloerbedekking (die ik nog heb liggen). De deur wordt wel dubbel, maar geen echte goede sluis. De deur die er nu zit voorzie ik van tochstrips aan de binnekant maak ik een paneel met 2 kanten hout of gipsplaat met isofix ertussen. Kan de deur wel heel goed gaan isoleren, maar lijkt me niet zinnig om meer isolatie dan de muren aan te brengen. Dan komt er geen geluid door de deur, maar wel weer door de muren.
Trouwens, we hebben inmiddels wat warme weken achter de rug en ik kan jullie vertellen dat het in het hok, sinds dat het glaswol aan het plafond zit, lekker koel blijft. De angst die vele van jullie hadden blijkt in praktijk wel mee te vallen.