Richard, je hebt PM.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
Al
Printable View
Richard, je hebt PM.Citaat:
Al
Je haalt 'n aantal dingen door elkaar. Ik licht er enkele toe;Citaat:
- geen 1 v/d genoemde schakelopties brengt daadwerkelijk de genoemde sounds, helaas pindakaas, hoewel de 45/100 nog het dichtste in de buurt komt. De (andere) opties geven niet de genoemde sound.
- modderigheid heeft niets of nauwlijks (in dit geval wel) iets met die mv te maken maar alles met de voicing v/h circuit.
- 'n Marshall JTM45/100 Watt draaide meestal op veel hogere spanningen, andere eindbuizen en andere traFo's, etc. 'n JTM45 is weer 'n ander verhaal.
- alle genoemde versterkertype-aanduidingen bij de schakelopties vergen gewoon meer; andere eindbuizen, spanningen, versterkingsfactoren, traFo's, elko's, etc.
- LCs en het mod-schema kennende kan ik alléén maar concluderen dat de sound "wat verandert" (op zich REDELIJK positief) maar het laag qua strakheid en definitie achterblijft ivm. de meeste SuperLeads of "betere" mods
- je eerste posting alhier was behoorlijk "hoog van de toren", niet vreemd dat je dit soort reacties krijgt
- ik heb de omschrijving "multichannel high gain" niet gebruikt
- je quote uit m'n email; wees blij met die info :)
- elfjes: meeste LCs werden door huisvrouwen in A'dam gebouwd.... Jim Marshall moest het in het begin met Ken Bran doen
- geluids-smaken/eisen veranderen. 'n Originele JTM 45/100 moet je laten zoals ie is maar luister maar 'ns goed naar wat oudere opnames met die amps; vroeger kwam die "modder" er ook al uit.
- cut- en paste-mods, leuk maar meestal niet voldoende
- je geeft helemaal af op silver mica's maar in je mod-beschrijving geef je aan dat 'n silver mica beter werkt dan 'n ceramische cap, beetje raar imho. Dat je juist die cap (ongeacht het type) nodig hebt op die plek duidt wel aan dat de voicing "niet helemaal ok" is.... kan ook aan de layout v/e LC liggen
Ben benieuwd.........................
Verborgen kwaliteiten in 'n LC?
Zeker maar vergelijk het dan niet met 'n puike plexi Marshall uit de jaren 60 en dan heeft dat plexi-paneeltje weinig met de sound te maken.
Voor alle duidelijkheid:
als jij happy met de mod bent: meer dan ok maar sta er niet raar van te kijken als anderen, zeker gezien je hele verhaal en 't schoppen tegen "duur betaalde profs" daar anders naar kijken... uh luisteren.
Waarom post je het schema van je aanzienlijk meer complexe ontwerp niet?
Hoi Al!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al
:D
Tut tut tut, mag het wat minder???
Ik heb nooit beweerd dat Silver Mica kut is, het is alleen geen evangelie! ceramische caps hebben voor bepaalde audio toepassingen ook erg nuttige eigenschappen.
Een condensator over een anode weerstand is overigens erg gebruikelijk hoor.
Meestal worden deze echter niet in schema's getekend, zodat 'leken' niet begrijpen waarom zo'n schema niet werkt en absoluut kut klinkt. Waar je ze plaatst is afhankelijk van wat je ermee wilt bereiken.
Zo zijn er wel meer dingen die in schema's niet worden getekend....
En ja, ik ken ook alle verschillen wel in eindbuizen, spanningen, wel of geen buizengelijkrichter etc. etc. Dit maakt de aanpassingen niet minder... EL34 zijn prima buizen en worden sinds de JMP volop in Marshalls gebruikt.
Ik denk dat er meer opname's zijn gemaakt met Marshalls met EL34 dan met KT66's.
En als dan die oude AMP's te 'modderig' zijn, waarom bouwen dan al die GURU's 'exacte replica's' van die dingen. Voor erg veel geld. (of dit teveel of te weinig is laat ik in het midden)
En natuurlijk kun je de F/C verhoudingen van bepaalde koppelcondensatoren aanpassen om de 'modder' te doen verminderen, maar waarom? Dit is smaak, niet meer en niet minder!
Huisvrouwen maken LC's? Huisvrouwen regelden bij phillips ook de RGB verhouding van de KTV's af, Huisvrouwen soldeerden bij het vroegere Holland Signaal etc. etc. etc. What's your point?
Ik moet zeggen dat ik het wel zo'n beetje heb gehad met dit gejijbak!
Ik denk dat er genoeg is gezegd... Ik zal wat soundfiles maken en versturen met de mod dan kan ieder voor zich bepalen of het de moeite waard is.
En nee, ik ga geen schema's op internet zetten waar ik zeer lang aan gewerkt heb... Dit was een proces van lang schaven en bijwerken en totaal niet te vergelijken met deze opwaardering van een LC.
Helaas Pindakaas, zoals ik wel eens hoor zeggen........
Ben toch bang dat je hier zelf een beetje een verkeerde toon hebt gezet...Citaat:
Jeez, wat een gezeur. Als iemand gewoon wat geinige suggesties wil geven aan de knutselaars onder ons is dat toch geen probleem?! Er zijn er meer dan genoeg die zo'n oud bakkie hebben staan er er af en toe in zitten te solderen. Als ze dan wat tips krijgen waar er eventueel wat te veranderen is lijkt me dat totaal geen probleem. Doe niet zo moeilijk en val niet over elk woord!!
Ho even he, ik val nergens over, maar het topic wordt nogal agressief gestart.
Niet van "kijk eens ik heb een paar leuke mods", maar juist een hele negatieve benadering.
En dan ook nog eindigen met "waarom doe ik dit?" etc. etc.
Dan moet je niet gaan klagen over jijbakken, daar moet je dan tegen kunnen :)
Als je mensen aanvalt, moet je ook kunnen incasseren. Wie de bal kaatst enzo.
Verder no hard feelings hoor, als ik zo'n ding had gehad zou ik ze wellicht eens uitproberen :D
Gooi eens wat soundclips online idd. Met de settings(volume's, toonregeling enz). Wel benieuwd naar!
Nou ja, ik proef niet zo'n agressiviteit in de openingpost eerlijk gezegd. Maar goed, jullie weten wellicht meer (van elkaar) dan ik. Ik interpreteer die post gewoon als buitenstaander en ik kan zoiets wel waarderen. Ik vind het leuk als zulke info wordt geshared op een forum zodat degenen die wat willen proberen een zetje in de goede richting krijgen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Als heb ik wel 1 puntje van kritiek eigenlijk: dit topic had beter in de Werkbank gepast misschien ;)
Weet ik niet Franc... Ik heb geen namen genoemd.... ook niet gezegd: iedereen en allemaal. Gewoon diegenen die dat wel doen! En geloof me dat ze bestaan.... Een kwestie van wie de schoen past dus....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
En over 1 ding zijn we het allemaal eens geworden: los van welke mod's je toepast, van een LC valt best iets leuks te maken... Dit was mijn punt!
Kijk dat vind ik een goed idee... Maar waar moet ik dat neerzetten? Ik heb geen eigen site of zo en kan hier geen bijlagen toevoegen... (help)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
Tja, junior member he, dan krijg je dat.... Ik zag dit later zelf ook, maar toen was het al te laat....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
Ik vind het allemaal wel interessant hoor en tof dat iemand zijn mods met ons wil delen, gelukkig wordt de sfeer nu wel iets vriendelijker in dit Topic...
Overigens heb ik wel vaker horen zeggen dat London City/Sound City/Power City amps redelijk makkelijk om zijn te bouwen naar Marshall Super Lead specs...
Zelf denk ik dan al gauw aan het vervangen van de trafo en andere weerstandjes erin enzo en dat kan bij elkaar toch nog aardig wat kosten...
Stel dat je zo'n amp voor een paar honderd euro op de kop kan tikken, dan komt daar dus een trafo bij van minstens 200 a 300 euro.
Betere buizen erin, liefst NOS, dat kost ook al gauw 200 euro, dan ben je uiteindelijk net zoveel en misschien wel meer kwijt dan aan een goede JCM800, dus...
Aaargh hoevaak moet t nog gezegd worden. Sound City heeft niets met London etc City te maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Sound City staat heel wat trapjes hoger op de ladder. Heel andere amp/schema ook. Vele malen betere bouwkwaliteit. Directe voorloper van Hiwatt.(de eerste hiwatts waren omgebouwde SC's).
Niets persoonlijk hoor :)
Ik wist wel dat Sound City amps ook voorlopers van de Hiwatts waren (Dave Reeves), maar ik dacht dat sommige London City amps ook onder de naam Sound City werden verhandeld...
Ik kan het wat dat betreft mis hebben hoor...
Ok dan is t goed ;)
Volgens mij niet. Ik persoonlijk heb alleen London, Super en Power city's gezien.
Voor wie geinteresseerd is: De Mp3 geluidsfragmenten zijn klaar.....
Opgenomen met de ingebouwde mic van een Korg D12, geen EQ of effecten gebruikt, in de computer gezet met de geluidsrecorder van windows. Niet bepaald HiFi maar goed genoeg om te horen wat de Mod's doen....
Gebruikte speakers: 2 x een 1X12 kast met G12-65 , half open.
Master steeds op 1/4 (ik heb buren)
Alle tone pots en de presence steeds op 12.00 uur
2e sample: Rhythm: single coil brug, high treble input, high treble pot uitgetrokken, high treble volume stand 6. Lead: JB humbucker, high treble input, high treble pot uitgetrokken, high treble volume stand 10.
1e sample: Blues en 'Hey Joe' : single coil nek element, normal input, beide pots uitgetrokken, normal volume stand 6.
Voor extra gain kun je dan ook nog de inputs doorverbinden, heb ik bij deze voorbeelden geen gebruik van gemaakt....
Groeten...
Oh ja, kut, Super City natuurlijk...Citaat:
Ik zat te zwammen met dat Sound City, sorry man...
@gitaarnijboer: Ik vind het wel interessant, maar waar kan ik de soundclipjes dan vinden?
Even mailen naar rg.nijboer@hotmail.com dan stuur ik het je toe.... Ben erg benieuwd naar jullie meningen!
you got mail again
Ja ja, ik weet het, ik was gewoon vaag aan het lullen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
Het is Super City i.p.v. Sound City...
Die Sound City amps zijn overigens ook niet al te duur hoor, ik heb er weleens eentje op de diverse veilingsites zien staan voor ongeveer 500 a 600 euro en soms ook voor rond de 800 euro, dat valt wel mee qua prijs vind ik...
Mwoah in NL kun je die sc's tussen de 4 a 500 krijgen. Heb ik m voor gekocht en verkocht. Nu heb ik r spijt van. Niet dat ik ipv daarvan een superlead heb gekocht, maar zou graag weer een SC erbij hebben :)
Geluidsfragmenten klinken cool. Zal niet zeggen dat het exact zoals m'n marshall SL klinkt, maar ligt ook aan de gitaar en diegene die het speelt natuurlijk. Maar niet slecht. Niet supersmooth in het hoog heb ik t idee.
Bedankt voor je toffe reactie! :)
De manier van opnemen is natuurlijk ook bepaald niet 'the way to go' natuurlijk, maar het geeft een indruk... En qua spelen heb je absoluut gelijk, 't is niet mijn beste preformance...
Ik heb de clipjes ook gehoord en ik vind ze erg goed klinken...
Op de clipjes klinkt het veel beter en heeft het meer Mojo dan veel boutique amps, dus echt gek is die gitaarnijboer niet volgens mij...
Misschien klinkt de amp inderdaad nog een beetje fel in het tophoog, maar dat heeft een Marshall JCM800 met treble/middle/bass en presence op 12 uur ook, dus...
Het midden zou misschien nog ietsje gedefinieerder kunnen, maar mijn interesse is in ieder geval wel gewekt...
@gitaarnijboer: zoals ik in mijn mailtje al zei, misschien lijkt het je wat om met je amp(s) 27 Augustus naar de meeting in Amsterdam te komen?
Dan kan je gelijk ook Chris zijn amps checken (volgens mij zijn die ook super) en kunnen jullie lekker doorkeuvelen over modificaties e.d.
Oh ja, 500 a 600 euro, dan had ik toch gelijk...Citaat:
Die 800 euro weet ik niet zeker meer hoor, dat is dan misschien aan de dure kant, maar ja dat kost een goede JCM800 tegenwoordig ook, dus...
Maar 500 a 600 euro vind ik niet veel geld voor een Sound City/Hiwatt...
Die nieuwe zijn veel duurder en waarschijnlijk niet eens zo goed (die nieuwe Custom 20 vond ik wel vet)...
Het enige nadeel van die amps is dat ze zo loeihard gaan en dat ze heel lang clean blijven en ze zijn ook een beetje stug (die nieuwe Hiwatt Custom 50 en Custom 100 dan), ik weet niet hoe dat met die oude is...
Ik heb ze ook nog niet doorgelust gehad, misschien scheelt dat ook wel iets...
M'n SC B100mk3 ging ellendig hard inderdaad hehe.Nauwelijks oversturing tenzij je heel erg hard(te hard) ging en dat was niet echt een mooie oversturing vond ik.
Echter die dingen werken echt fenomenaal met pedaaltjes. Had r een OCD voor. Amp voor de helft open. Vette sound hoor. Vooral heel erg veel ballen. Belachelijk veel laag.
Clean op zichzelf vind ik die bakken echt zalig. Ik speel alleen vrijwel nooit clean haha :), maar als mensen clean willen op hoge geluidsniveau's......Sound City.
Ik post hier even de soundclips van guitarnijboer (als je het niet ok vind haal ik ze er weer af)
soundclip 1
soundclip 2
ik vind het wel lekker rocken eigenlijk. Wellicht nog iets te low-gain voor mijn punkrock/hardcore, maar ac-dc trekt ie prima zo dacht ik.
Wat voor cab + gitaar gebruik je hier?
Staat allemaal al eerder in het forum maar.... 2 x een 1 x 12 half open kastje met oude G12-65's. (die stonden toevallig op mijn slaapkamer)
Verder is het opgenomen met de ingebouwde condensator mic. van een Korg D12 op een meter afstand... bepaald niet ' the way to go' natuurlijk als je gitaar wilt opnemen, maar goed genoeg voor een indruk....
Bedankt voor het plaatsen van de samples, ik mag geen bijlagen posten.... Zal wel komen omdat ik Junior Member ben.... Stevig doortypen dus! :)
Aanvulling: En let niet op het gitaarspel, ik moest even snel wat priegelen voor ik de buren op de stoep had..... :sssh:
Aanvulling 2: Je zou de ingangen nog kunnen doorverbinden, had ik hier niet gedaan... :rockon:
ok thanks....maar wat voor gitaar gebruik je nu?
ik heb gewoon de mp3's online gezet. komt een beetje webspace zo nu en dan nog van pas
Ja handig als je daar mee overweg kunt....
Gebruikte Gitaar is een oude S-1 (volledig van Maple) met JB en Jazz Humbucker, deze kun je beide afzonderlijk splitten....
Goede soundclips, heb je nog een Marshall staan of zo? Haha!
Nee man, klinkt goed.
....maar het ziet er niet uit natuurlijk....(mojo) haha!
ik vind de clips ook wel goed klinken, niks mis mee.
Heb net een London City MK IV van iemand gekregen, helaas ontbreekt de stroomkabel. Heeft iemand van jullie er misschien eentje liggen, die ik zou kunnen overkopen, zodat m'n versterker het ook kan gaan doen :satisfie:
Mail naar: florisredhotchilipeppersgek@hotmail.com
Alvast bedankt.
Geef anders even op waar je woont Floris, dan kun je worden verwezen naar de dichtstbijzijnde winkel of techneut die je daarbij kan helpen.
Zoals Nico al aangaf: even een euro-chassisdeel (laten) inbouwen. Fluitje van een cent en dan ben je stekkertechnisch weer helemaal up to date.... :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door florisgitaar
Er is gewoon aan die dingen te komen maar ze zijn niet echt goedkoop wegens de "bijzonderheid" (PM me ff indien je dat wilt).
De moderne euro-stekkers/etc. zijn wel "beter" maar je moet even crea-bea zijn qua installatie.
Bij oude Marshalls bijvoorbeeld zou ik gewoon 'n bulgin zoeken en niet het chassis gaan "bewerken".
Ok, bedankt. Ja ik woon in amersfoort, en ik ben al naar Kees Dee gegaan en die vertelde me ook dat ik em moest ombouwen. En verder zit er ook iemand in leusden die erg veel van buizenamps afweet. In ieder geval bedankt!
Je kan die connectoren gewoon kopen bij TAD
Wel helemaal nalopen ,....eind 60 tot begin 70 door thuiswerkers in elkaar gezet ,....soldeerverbindingen op buisvoeten meestal niet braaf !
Plagiaat product naar voorbeeld van Marshall .
Elektrisch identiek schema ,...maar qua afwerking een beetje minder allemaal .
Behuizing slordig ,...chassis van aluminium ,...zijkanten bestaan uit klossies hout en dienen tevens voor montage in de kast.
De "klank" wordt door sommigen wel 'ns anders ervaren dan van z'n Marshall-voorbeeld ,....en dat komt voor rekening van de eindtransformator .
Het vermogen is een ietsje minder ,...zo'n 90 Watt RMS ,....tja ,...bij vollast stort het voedings-trafo'tje een beetje met de spanning in elkaar.
Opgeknapt is het een prima versterker met een prachtig helder geluid waar niemand over kan zaniken
Hm... Vreemd, ik hem verschillende London en Power city versterkers ge-checked en het laagst gemeten sinus vermogen ooit was 101 Watt.... net voor vervorming. (7,4 Ohm load op 8 ohm aansluiting)
Misschien was je voeding (trafo) niet meer helemaal 100%
D'r zaten toch traVo's in..........................Citaat:
:D