Okido, geen Edwards kopen dus! Dank voor deze ervaring Orph! :)
Voor het volgende projectje misschien toch maar een Stagg nemen ofzo.
Geloof dat ze Sjoerd5 inmiddels wel zover hebben dat 'ie die van hem gaat lozen. :D
Printable View
Okido, geen Edwards kopen dus! Dank voor deze ervaring Orph! :)
Voor het volgende projectje misschien toch maar een Stagg nemen ofzo.
Geloof dat ze Sjoerd5 inmiddels wel zover hebben dat 'ie die van hem gaat lozen. :D
Orf is meer van de franse slag en grote bewegingen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Wagenaar
Advertentie
Ze beweren dus solid maple top/solid mahognay back van de body & straight
mahogany nek met ebony finger board.
Hmm.. lijkt me nogal een moeilijk proces om dit om te draaien, maar met de gitaar aan spaanders zoals nu is het al helemaal uitgesloten.
Niettemin, oplichters dus. :angry:
huil.. had hem aan mij gegeven, ik heb echt geen gibson nodig als ik in me slaapkamertje de muziek bedrijf.
dit vind ik best wel apart: deze gitaren zouden volgens bronnen goed moeten zijn. bizar zeg... wel jammer dat je m aan stukjes hebt nu, al was het alleen maar muurversiering, dan had het nog een doel.
harrald
de gitaar was onrepareerbaar guys ;) en hier was de gitaar voor gekocht. en ja, ik raad mensen inderdaad edwards af. dit topic mag van mij betreft dood bloeden :)
heb je nog closeups van de resten ? (ik ben benieuwd wat er nu echt allemaal inzat)
@ tupelo
dat is een advertentie van de duurdere serie met cellulose lak(deze is 2e hands) het zou dus wel kunnen dat de houtsoorten kloppen voor die specifieke gitaar (en zo duur is mahonie en esdoorn nou ook weer niet)
ik weet niet uit welke serie die van Orpheo komt ?
precies die ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
nee ik heb 'm in het grofvuil gegooid. en uhm.. t was GEEN celluloselak. NO way. cellulose ruikt anders als het in de hens staat. Dit rook naar verbrand plastic. echt PLASTIC. alsof een koffiebeker boven een vlam hing.
en mahonie was t ook niet. de nerfstructuur was veel te grof daarvoor. esdoorn was t ook niet. t was daar enerzijds te grof voor, en anderzijds te hard. t was niet een beetje hard, maar gewoon zo hard dat mijn beitels na 3 sneden al bot waren. dat is NIET esdoorn!
ik snap ook waarom de carve niet lukte op de gitaar, en op mn proefblok wel mooi liep. op de gitaar zelf zat nog een laag kunststof. ongeveer even dik als een nagel. daarom slipte de beitel constant en zag 't er niet uit.
nog iets; de top zag er zo uit in opbouw (van midden naar rand)
esdoorn
fineerlaag
kunststof sealer(?)
kunststof laklaag
kleurlak
de fineerlaag was los gaan laten, en dat was NIET door mijn toedoen!
Haha leuke foto! Sommigen zeggen hier: "had hem aan een ervaren iemand gegeven, die had er iets van kunnen maken, had hem verkocht blablabla"Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Mag ik Orpheo hartelijk bedanken, deze foto maken is een actie die voor mij het leukste is wat je met die gitaar had kunnen doen!
is t ook :) er was niks meer mee te doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
juicy detail; t headstock hangt nu boven mn buro :D
Misschien had ie er ook een heel mooi liedje voor je op kunnen spelen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
zoals ik dus al zei: kansloos. het project en de projectuitvoerder.
ik gebruik afgebroken koppen om mijn pennen in te zetten (maar aan de muur is natuurlijk ook leuk)
Zooo zonde, oke, het was geen kwaliteit, maar daar had iemand best gitaar op kunnen leren spelen.
Orpheo, ik vond dat je altijd wel leuke creatieve ideeën had, maar je daalt flink in aanzien bij mij door deze actie (zal je waarschijnlijk een worst wezen, en terecht).
Zelfs een stagg als brandhout gebruiken is zonde, want je moet ergens op beginnen, al was het maar voor de eerste weken om te kijken of gitaarspelen iets voor je is.
Als ik de advertenties op marktplaats zie met teksten zoals deze:
Hoi,
Mijn zoontje wil gitaar gaan spelen, maar aangezien ik een uitkering heb (gescheiden moeder) kan ik het mij niet permiteren om een gitaar van €150 euro aan te schaffen. Voor veel mensen is €150 niet veel, maar voor mij is het een gigantisch bedrag. Heeft iemand nog ergens op zolder een gitaar staan, krasjes en deukjes zijn geen bezwaar, voor een leuk klein bedrag?
Als ik dit soort advertenties zie, dan denk ik: zonde van die mooie LP, daar had iemand heel erg blij mee kunnen zijn, terwijl wij het bagger vinden.
Zelf ben ik begonnen op een pearl telecaster die er echt niet uitzag. Was het enige wat ik kon betalen en hij koste een prikkie. Maar door dat ding ben ik wel begonnen met spelen. Was die telecaster er niet geweest voor die prijs, dan was ik misschien wel nooit begonnen met gitaarspelen.
Hier sluit ik me volledig bij aan. De projecten van deze uitvoerder zijn al vaker mislukt en behoorlijk bizar geweest...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Blijkbaar niet zo creatief of handig als dat je dacht Orpheo?
Komop zeg ga hem nou ook weer niet afzeiken laat hem lekker. Dit word nou weer een beetje lullig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Sorry als dat zo overkomt.
Ik vind het ook nogal drastisch klinken met dat afbikken etc, maar ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar het resultaat!
?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
Kijk eens een paar pagina's terug... Overigens kan Orpheo nou niet verwachten dat hij nog serieus wordt genomen hier, vind ik.
Dus dingen zoals:
vind ik minder op z'n plaats dan:Citaat:
Komop zeg ga hem nou ook weer niet afzeiken laat hem lekker. Dit word nou weer een beetje lullig.
Want al wás het plastic, wat ik overigens nog niet eens geloof, zelfs dan was er nog wel wat van te maken geweest. Kijk maar naar de gitaar in originele staat.Citaat:
zoals ik dus al zei: kansloos. het project en de projectuitvoerder.
Shit ja sorry, gewoon straal overheen gekeken, dat komt omdat veel plaatjes het niet doen op mn werk hier. Ik zal vanavond thuis eens kijken :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
je oordeelt over mij en over de gitaar, zonder dat je mij en de gitaar kent. is een beetje arrogant, vind je niet? het lijkt erop alsof bepaalde mensen perse tegen mij aan willen kankeren, en de dingen (vaak nuttig en zinnig) die ik post, expres wegwuiven. Nu ook weer. Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, ik heb wel meer gedaan wat betreft houtbewerking, maar dit was echt een hopelloos geval. En dat JIJ nu niet gelooft dat het plastic was, dat is jou probleem. Maar het is toch echt zo.Citaat:
Ik ben alweer langzaamaan bezig met een ander projectje, en de kans dat dit gaat falen is redelijk hoog, maar t boeit me niet. ik doe t voor m'n lol! En geld? ach jammer. IK slaap er echt niet minder om hoor. sterker nog, ik heb vannacht eindelijk eens kunnen slapen, beter dan de afgelopen 2 weken!
Nog een laatste ding; het feit dat mensen constant tegen me aan zitten te kankeren, ik word daar moe van. Het bijna expres de user 'orpheo' afzeiken lijkt wel een sport geworden. Niet even doorlezen wat ie zegt, maar gelijk op het eerste gezicht/woord 'bam!" afmaken! Heel charmant.
En ik heb de kak van t forum gekregen dankzij zulke acties. Je kan ook wel subtieler zeggen 'hier of hier ben ik t niet mee eens' en niet gelijk 'orpheo is een loser/sukkel/kansloos' etc etc.
guys, de groeten. ik heb t gehad hier.
Is hier even geen modje aanwezig, want deze thread lijkt me nogal wat te ver gegaan... :confused:
Pff...
Het enige wat ik tegen je heb zijn de dingen die je hier post. Heeft niets te maken met wie het zegt, maar wel wat er wordt gezegd. Of wordt gedaan in dit geval.
Nogmaals; het is helemaal je eigen keuze wat je met een gitaar doet of laat. Maar ik kan wel weinig respect opbrengen voor die keuze.
Mocht ik je trots te heftig hebben gekrenkt ben ik niet te bedonderd om sorry te zeggen, maar laten we eerlijk zijn; zelf heb je ook geen schone lei.
Meeëens, normale (EN ONDERBOUWDE) kritiek moet kunnen, Orpheo haalt naar mijn mening ook rare fratsen uit met die LP. Ook ik vind het zonde en zelfs nutteloze verspilling zoals ik eerder vermeld heb. Dat is een mening, en ik denk netjes verwoord en een paar posts eerder keurig onderbouwd.Citaat:
Maar we kunnen wel netjes blijven met zijn allen, schelden etc... lijkt me niets toevoegen aan de discussie.
Laten we er een normale discussie van maken. Zelfbouw is juist zo leuk omdat het er hier altijd zo netjes aantoe gaat en er een hoop kritiek/tips zijn die op een nette manier gegeven worden.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78347Citaat:
Met andere woorden, stuur dan een mailtje naar de betreffende mod, of druk op het driehoekje. De mods kunnen ook niet alles lezen...
Uit respect voor G.G. en anderen ga ik hier (in dit topic) verder niets meer posten, aangezien ik het ook nog eens met ze eens ben.
Maar van schelden etc. heb ik nog eerlijk gezegd weinig meegekregen, en ik mag hopen dat niemand van mening is, na een keer herlezen, dat iemand zich hier tot dat niveau heeft verlaagd.
Nee, schelden misschien niet, maar er zijn er nogal wat die twijfelen aan de geloofwaardigheid van Orpheo. Dat vind ik een behoorlijke belediging.Citaat:
Ik heb trouwens al een mod ingelicht...
Ik heb ook al op het driehoekje geklikt en een berichtje geschreven richting mods....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
er wordt soms gewoon flink wat gezeikt. Ik merk ook dat orpheo vaak de lul is (de dingen die hij post zijn niet zo vreemd denk ik of uitlokkend dacht ik). Maar bijvoorbeeld ook hier laatst tegen nocki.
Beetje jammer allemaal.
ontopic:
Ik vind het jammer en zonde dat die gitaar gesloopt wordt, maar ik kan er wel inkomen en vind het eigenlijk ook wel tof dat je er niet over gaat balen enzo, maar gewoon het van je af zet en er niet meer aan denkt.
ach, leven en laten leven nietwaar? maar toch moet mij van het hart dat ik het een zinloze aktie vind. voor mij is een instrument een verlengstuk van de muzikant die doormiddel van dat instrument zijn creativiteit ten toon spreid, en of het nou een gibson of een eko of what ever voor een b merk is, ik zou het nooit doen,want zoiets valt bij mij onder zinloos geweld.je had er op de rommelmarkt vast iemand blij mee kunnen maken.en dan had je er iig nog een paar centen aan terug verdiend.
Ach, ik vond het wel creatief wat Orph hier tentoon spreidt. Het is zijn gitaar, er is geen tekort aan gitaren, dus laat lekker gaan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
Het plan was leuk. Wat hij met de andere LPs heeft gedaan vind ik ook helemaal toppie (vooral die LP studio). Hij heeft waarschijnlijk hard moeten sparen om ze te kunnen betalen dus hij mag ermee doen wat ie wil. (er was laatst nog iemand die een stagg wilde kopen en deze voor de winkel verrotslaan, en dat dan filmen en online zetten). Tsja, wat je ermee wilt doen moet je zelf weten, maar persoonlijk vind ik iedere verspilling zonde.Citaat:
Wat wel weer mooi is, is dat ie niet bij de pakken neer gaat zitten en waarschijnlijk allang weer op een nieuw projectje zit te broeden.
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Misschien wordt het iets moois, of doet hij er iets mee waar mijn nekharen van overeind gaan staan van walging. Het maakt niet uit welke van de twee het wordt, want vol bewondering of vol afschuw achter de pc zitten is nog altijd beter dan dingen lezen en zien die me helmaal niets emotioneel doen. Als een zonbie naar het scherm staren naar nietszeggende teksten en afbeeldingen is saai. (maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een mooi projectje :rockon: )
Het maakt mij werkelijk niks uit wat iemand met zijn eigen spul doet. Ik vind het ook zonde, maar dat is puur vanuit mijn optiek. Als het van mij zou zijn, vond ik het zonde. Nu niet. Als hij de schijt aan een gitaar heeft, en het kapotmaken van dat ding geeft hem voldoening, heeft ie er toch wat aan gehad. Verkopen kon toch al niet meer. Wie wil er een Edwards zonder lak?
Voor een leuk prijsje zou ik zon ding best wel kunnen kopen, om hem vervolgens te lakken en dan te verkopen :)Citaat:
Orpheo doet vaak goed zijn best om niet geloofwaardig te klinken, daarom snap ik wel dat DarknessAwaits eraan twijfelt.Citaat:
Aangezien michielv al een tijd niet meer online is op dit forum ben ik de enige mod van zelfbouw.Citaat:
Normaalgesproken kom ik hier iedere dag, maar de afgelopen dagen heb ik letterlijk plat gelegen door zware griep en diaree. Ben weer een beetje op de been, maar het houdt niet over...
Jammer dat juist op het moment dat ik er niet ben een topic in het over het algemeen erg gemoedelijke zelfbouw zo uit de hand loopt...
Wat iemand met een gitaar doet is zijn eigen zaak. Of je het er mee eens bent of niet. Als ik morgen een originele '56 LP goldtop overkwast met een rollertje roze en volprop met EMG's is dat mijn zaak -of die van de klant-. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat kun je ook in wat normalere bewoordingen uitten.
Afijn, wie de schoen past trekke hem aan...
Dit topic gaat dicht. http://forum.refoweb.nl/images/smile...nimatie9eh.gif