die EJ strat vind ik niet zo mooi als die andere.
en hij moet ook wel klinken nartuurlijk als een JF strat
maar ik heb geen 1700 euro! :(
jammer dat ik maar 15 ben en niet zo'n baan heb waarbij ik zeer veel verdien.
Printable View
die EJ strat vind ik niet zo mooi als die andere.
en hij moet ook wel klinken nartuurlijk als een JF strat
maar ik heb geen 1700 euro! :(
jammer dat ik maar 15 ben en niet zo'n baan heb waarbij ik zeer veel verdien.
Dat was, als je mijn post leest, ook helemaal niet mijn punt. Ik had er zelfs heel obvious 'persoonlijk' ingezet, maar ik ga er maar vanuit dat je daar overheen gelezen hebt ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Nu is het ene witte het andere niet, maar ik vind deze EJ-strat toch verdomde wit voor een niet-witte strat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door future2future
http://www.fender.com/products/prod_...7702801_md.jpg
White blonde noemen ze dat bij Fender.
Ik vind het meer grijs...
Dit vind ik wit
http://www.harmonicdesign.net/images/white_strat.jpg
Citaat:
Lekker belangrijk. Gaat het nou om de kleur wit of om de klank? Ik zal het wel niet begrijpen.....
Als het puur om uiterlijk gaat, dan zou ik een witte Mexicaanse standard Fender strat aanschaffen. Setje vergeelde elementkapjes en dergelijke en voila, een gelijkende Frusciante strat. Dan ben je met 500 euro wel al klaar volgens mij. Hetzelfde truukje is ook wel met een witte Squier strat te doen. Ik weet alleen niet of die ook wit te krijgen zijn
Maar hij moet wel klinken als een JF Strat. Wil ik ook wel een Strat die klinkt als een echte 50er of 60er, maar er geen 1700 euro voor uit kunnen geven. Sorry, maar dat gaat dus echt niet lukken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timbo
Gitaren die echt klinken als jaren 50/60 Strats zijn helaas DUUR.
met elke post word ik weer droeviger:(
Wat is je budget dan??
als je dat dan nog niet heb gezegd
I'm sorry. Life sucks sometimes.
Weet je, toen ik 15 was, had ik een imitatie Les Paul Custom. Nooit snapte ik dat ik niet de sound er uit kon krijgen die mijn helden van toen uit een Gibson Les Paul haalden. Zo groot kon het verschil toch niet zijn. Helaas dat was het wel.
Misschien moet je je doel voorlopig wat lager stellen. Als je geen 1700 euro of meer kan uitgeven, zijn er nog steeds heel mooie gitaren te koop. Ga bv. op zoek naar een 2e hands witte Japanse Strat. Die zijn veel beter dan de Mexicaanse. Vaak zelfs beter dan de standaard USA modellen.
Ze hebben ook veel re-issue modellen. Ik weet het niet 100 % zeker, maar het zou me niet verbazen als sommige re-issues ook nog eens nitrocellulose lak hebben.
Voor zo'n 800 euro heb je een zelfs een nieuwe. Kijk maar een op:
http://www.transamguitars.com/fj-strats.htm
Aardige en volgens mij betrouwbare importeur van Japanse Fenders in Engeland. Hij levert ze voor zijn prijzen gratis af in Nederland. Geen invoerrechten of BTW want Engeland hoort bij de EU.
Neem evt contact met hem op. Hij is heel behulpzaam weet ik uit ervaring.
In het echt vond ik 'm toch echt vrij wit. Fender moet nou ook gewoon persé acht verschillende witten hebben of zo.Citaat:
Mag ik u bedanken voor deze link :) Ik heb eindelijk m'n linkshandige Fender jaguar gevonden :cheerup: Ik begrijp uit je post dat je al es bij die man hebt besteld, gaat dat een beetje vlot? En hoe zit dat met betaling? Want ik ga niet met een crditcard betalen namelijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggie
Ik heb uiteindelijk niets bij hem besteld. Wel uitgebreid e-mail contact gehad. Kwam erg plezierig en servicegericht over. Ik weet dat hij ook regelmatig via ebay verkoopt en daar zie ik uitsluitend zeer positieve feedback.
Waarom zou je niet per creditcard betalen? Doe ik altijd. Echter je kan ook gewoon een internationale bankoverschrijving doen. Aangezien Engeland in de EU ligt is dat overschrijven gratis.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Eric Johnson Strat. Wel weer fijner dan een Japanner, maar ook heel wat duurder helaas. Ben er wel heel erg tevreden mee.
Nou, ik heb geen creditcard en ik vertrouw ze ook niet, gezien de vele fraude gevallen met die dingen. Wordt Engeland qua betalingen ook tot binnen de EU gerekend? Gezien ze nog gewoon de pond hebben. Ik had werkelijk nooit verwacht dat ik nog es tegen zo'n goedkope linkshandige jaguar aan zou lopen. Als dat allemaal lukt met betaling, dan koop ik 'm zeer waarschijnlijk eind volgende maand, hoewel ik nog heel licht twijfel over een 3 color sunburst teleCitaat:
Volgens mij wel. Check even bij je bank. Mocht het toch niet zo zijn, kost een overboeking je overigens nooit meer dan zo'n 5 - 10 euro.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Voor de topicstarter. Volgens mij is dit de goedkopere versie van de gitaar die jij zoekt. Een Japanse Fender '62 reissue. Frusciante speelt dan op een '61 strat, maar goed, je komt behoorlijk in de buurt met deze gitaar, zei 't dat ie hagelnieuw er uit ziet. Hij is naar Fender begrippen nog spotgoedkoop ook: 385 pond, dat is in euro's rond de 580,- Goedkoper lukt niet volgens mij. Ik zag 'm hier: www.fareastguitars.co.uk
http://www.fareastguitars.co.uk/images/usedst4/001.jpg
Lijkt me een super koop. Echt HEEL VEEL beter dan die Mexicanen. Die Jappen zijn echte mierenneukers op het gebied van parts en afwerking.
goede tipCitaat:
ik zal er eens naar kijken.
maar het zal wel even duren voor ik genoeg geld heb
Ik heb de beste man ook es een mailtje gestuurd over die rooie linkshandige jaguar en na vier dagen still no answer... Bestaat z'n zaak nog wel?Citaat:
Ik heb geen idee. Mijn laatste contact is een jaar geleden geweest. Wellicht is hij op vakantie of zo. Je kan hem ook proberen te bellen. Zijn telefoonnummer staat ook op zijn site. Ik ben wel benieuwd hoe het verder loopt. Ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte houdt van het verdere verloop. Succes, en hopelijk vind je snel je lefty Jaguar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap