Dude is het echt zo'n kunst om alles in één post te stoppen?!
Printable View
Dude is het echt zo'n kunst om alles in één post te stoppen?!
Tja... er schoot me vanalles te binnen, maar niet in één moment. Maar ik heb er hier nog gekker bezig gezien dus. Ga daar dan ook maar wat op zeggen.
Je gaat niemand overtuigen met je fanboy praat Kris...
Compleet off-topic naatuurlijk maar Kirk Hammet is typisch zo'n gitarist die zichzelf niet echt verder heeft ontwikkeld. Op de eerste platen van Metallica was hij natuurlijk geweldig maar voor mijn gevoel is hij helemaal stil blijven staan. Je hoort nooit meer es een stukkie bij hem dat je denkt van wow!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Ik ga jou zeker niet overtuigen hoor! Ik weet gewoon dat er zer, zeer veel mensen Kirk wel waarderen voor wat hij allemaal gedaan heeft. Er zullen waarschijnlijk ook gitaristen zijn die JIJ goed vind en die NIKS vind!EN omdat ik die dan niks vind wil dat nog niet zeggen dat die niet goed zou zijn.
Zowel letterlijk als figuurlijk kan dat helemaal niet, zeker ook niet omdat ik een hele andere gitarist ben...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Metallica kan mij inderdaad niet gebruiken en ik Metallica ook niet, omdat ik in die band gewoon absoluut niet op mijn plek zou zitten (ik weet wat mijn sterke en zwakke punten zijn), maar volgens mij zit Kirk Hammett ook niet echt meer op zijn plek daar...
Nee, ik ben puur technisch gezien geen goede gitarist, maar mijn toon en feel passen beter bij wat ik doe, dan dat dat bij Kirk Hammett het geval is...Citaat:
Kijk, Kirk Hammett probeert technisch te spelen en maakt daardoor fouten, tel daarbij op zijn lelijke vibrato en zijn redelijk dunne gitaartoon, dan blijft er niet veel over...
Als hij eens wat zou oefenen dan zou het al een stuk beter worden...
Ik bedoel dus: of je speelt technisch snel en vlekkeloos, of je speelt met een goede sound en feel. Als je allebei kan, dan ben je helemaal gelukkig, maar als je het beide niet kan of doet dan is het gewoon jammer maar helaas...
Ik heb niet het idee dat Kirk Hammett het niet kan, alleen vraag ik me af waarom hij het niet doet, het lijkt wel alsof het hem niet kan schelen...
Er is wat mij betreft maar een ding erger dan dat iemand iets doet wat hij niet kan en dat is iemand die iets wel kan maar het niet doet...
Ik ben een punk/hardcore gitarist, en in mijn geval is het wel handig dat ik wat kan riffen, maar de basis van de muziek die ik speel zijn de powerchords.
Alle technieken die ik ken, harmonics, tappen etc. zet ik enkel in om de muziek interresant te houden.
Waar ik mezelf thuis steeds meer op betrap is het na proberen te spelen van muzikanten zoals Eric Johnson en Joe Satriani. Punk/Hardcore is gewoon ernstig simpele muziek, maar ook weer meer een way of life, en dat moet je gewoon liggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Er zijn veel mensen die het spel van Kirk wel waarderen. En z'n gitaartoon ook. En hij kan snel en juist spelen. Het is niet zo dat hij nooit eens een foutje speelt, maar dat gebeurt iedereen wel. Hetfield heb ik er ook al langs horen spelen. En dat is niet alleen bij Metallica. Maar hij kan snel en zuiver spelen. Hij staat daar niet voor niets. Die gast speelt goed hoor. Maar ieder z'n mening he.
Ontopic: Het zit hier nu eenmaal vol met rock/metal-gitaristen/liefhebbers.
de rock (metal) is gewoon een erg dankbare richting voor gitaristen, zeker de jonge nieuwe spelers vinden hier veel technische uitdaging. de richting is technisch ook erg inventief. net als de jazz-rock is voor de drummers en bas gitaristen. in de jazz ligt weer een harmonische uitdaging vaak word deze pas later ontdekt wanneer het technische aspect minder interessant word. de jongelingen (ik heb het idee dat er hier veel rondhangen) worden vaak door metal en rock gegerepen omdat het een beetje de body building in de muziek is, spectaculair en harmonisch toegankelijk. voor mij bestaat er geen not done, alleen maar muziek die ik mooi, leuk, interessant vind en muziek die me minder of niet raakt. eigenlijk hoor ik altijd wel iets moois. zoeken naar de fout is niet slim en zonde van je tijd. m.a.w er zijn geen stijlen die ik echt niet trek.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DGITB
j
Ik heb veel waardering voor Kirk voor zijn studiowerk, maar ik vind hem live niet sterk. Dat is het enige wat ik er over heb gezegd. Ik ben al meer dan 15 jaar fan van Metallica dus waar lul je ueberhaupt over... Kirk is alleen geen gitaargod IMO.Citaat:
Weet jij niet waarover ik lul? Ik lul over het feit dat Kirk live ook best sterk kan spelen.
Misschien kan hij het wel, hij doet het alleen te weinig. Voor een artiest is dat beschamend. Elke gitarist laat wel eens een steekje vallen, maar dat is heel iets anders dan je slordige spel proberen te verbloemen door regelmatig veel te veel wah te gebruiken. Als hij strak zou spelen had hij dat pedaal niet nodig, ook omdat het ronduit kut klinkt als je het zo vaak gebruikt.
Hij voelt zich goed met dat wah wah effect. Hij speelt live ook solo's zonder wah wah, en die klinken ook goed. En er zijn er anders wel veel meer dan Kirk die ook vaak wah wah gebruiken. Kirk kan het en doet het.
Waarom verdedig je deze overgewaarde gitarist zo vurig? Metallica is toevallig een enorm populaire band, maar bij minder bekende bands zitten gitaristen waarbij Kirk mag hopen dat hij ooit hun veters mag strikken.
Ik mag toch zeggen dat hij goed is want dat is hij ook. En er zijn er velen die dat met me eens zullen zijn. Er zijn inderdaad betere gitaristen als hem, maar hij laat er nog veel meer achter zich. Er zijn er veel die blij mogen zijn als ze zijn veters mogen strikken, die man speelt goed. Ok, hij niet de beste, dat is een feit!
Als Kris voor Kirk Hammett gaat, dan ga ik wel voor Shawn Lane... :D
Die is inderdaad sneller dan Kirk en waarschijnlijk ook beter. Maar Vai is beter dan Lane!
Vai is niet beter dan Shawn Lane was IMO, ik kan hem in ieder geval een stuk minder waarderen. Ik zie nog niet steeds niet waarom mensen van jou niet mogen zeggen dat Kirk ze tegenviel (dat was hier niet alleen bij mij het geval). Natuurlijk mag je zeggen dat jij Kirk goed vindt, maar andere mensen mogen net zo goed zeggen wat zij van Kirk vinden zelfs als dat een andere mening is. Daar is het een forum voor.
Ik noemde ook met name Shawn Lane omdat de anderen het zo'n beetje over Rock kregen en dat dat zo'n dankbare stijl is voor gitaristen om te spelen...
Shawn Lane is i.m.o een absolute Rock gitaarheld, maar hij is ook nogeens meer dan dat... Supervrij... waanzinnige improvisaties... hij speelt zieke dingen zowel ritmisch als melodisch, maar toch klinkt hij als een hele vette rockgitarist... Tel daarbij op zijn waanzinnige gevoel met het instrument (dat kan je horen aan z'n bends etc.) en je weet dat dit niet alleen een technische gitarist is...
Voor mij is hij een van de ultieme culminaties van de factoren die een Rock gitarist zou kunnen bezitten...
Zo dan: als Kris voor Steve Vai en Kirk Hammett gaat, dan ga ik wel voor Shawn Lane... :D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Iedereen mag z'n mening over Kirk hebben inderdaad. Niet iedereen is een fan van hem, niet iedereen vind Shawn Lane zo geweldig, en niet iedereen vind Malmsteen zo geweldig. Het is ook een kwestie van smaak. En dat wil dan niet zeggen dat Malmsteen en Lane niet geweldig zijn want dat zijn ze wel. Iedereen mag zijn mening hebben over gitaristen.
Ga ervoor!!
Ik ga ervoor!!! (ik moet wel hard rennen, want anders is iemand op dit forum me voor) :D :D :D
Wat een geouwehoer over Kirk Hammet die beter zou zijn dan wie dan ook op dit forum. Welke idioot verzint dat?
Heb jij iedereen van dit forum al een keertje horen spelen, Kris? Zo'n ingefundeerde mening heb ik nog nooit gehoord.
Dus voordat je iedereen hier vertelt dat ze minder goed zijn dan de door jou benoemde gitaargod, zou het wellicht handig zijn eens na te denken en mensen in hun waarde te laten. :angry:
Toegegeven, Kirk Hammet is een goede gitarist, maar zo briljant nou ook weer niet. Ik durf dan ook zonder nadenken te stellen dat er gitaristen op dit forum zitten die beter zijn. De vraag is dan ook waarom je gitaristen zou moeten vergelijken met Krik Hammet. Is Kirk de maatstaf dan?
Ik denk het niet. Het gitaarspel van Kirk is leuk, maar vergeleken met John Petrucci, Emppu Vuorinen of Alexi Laiho is het een klein ventje met een Bart Smit gitaartje :cheerup: .
Ach, smaken verschillen!
>jverbeek
Misschien een ideetje om je onderschrift wat kleiner te maken? Het is echt huge, je kunt denk ik beter het een en ander achter ipv onder elkaar zetten. Dat is voor iedereen prettiger ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jverbeek
Ok, ik mag eigenlijk niet zeggen dat Kirk hier iedereen onder tafel zou spelen, daar heb je zeker een punt. En hij is niet DE maatstaf. Maar hij kan zeer goed spelen. En John Petrucci is op technisch vlak gezien zeker beter dan Hammett, maar ik vind niet dat Kirk maar een klein ventje is met een Bart Smit gitaar ten opzichte van Petrucci, daar ben ik het niet mee eens.
Om een klaar en duidelijk antwoord te geven op de opener van deze topic zijn vraag... (naar mijn mening uiteraard :satisfie:) ik heb ook de indruk dat er hier meer metal-spelers enzo zijn dan pakweg klassieke gitaristen!
Persoonlijk hoor ik zeer graag trance en dance :) nice tunes met een goeie female vocal! Wat klinkt nu beter???
Maar ik hoor ook graag Enya (speciale muziek ik geef het toe ;)) en nummers uit de hitlijsten... Persoonlijk hoor ik rockmuziek over het algemeen zelfs niet graag hoewel ik 'Zombie' van The Cranberries een machtig nummer vind.
Wat ben ik toch raar :sssh:
Grrtz
Anders: Je hebt gelijk, het is wel een hele lijst....je begrijpt ik heb nog een hoop wensen....
Deze beter? :D
Je had het ook met wat komma's ipv enters kunnen oplossen maar dit is heel treffend, dank :)
Sterker nog, hij is alleen maar minder en minder geworden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxxas
Precies, vroeger kon ie het echt wel, maar de laatste jaren gooit hij er met de pet naar als ie moet soleren...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Inderdaad, het niveau van vroeger heeft hij niet meer, maar hij kan het nog steeds waarmaken, maar vroeger was hij strakker en beter. Maar er met de pet naar gooien vind ik dan toch niet. Maar als hij niet in z'n dagje is...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
Blijven volhouden, ik vind het knap Kris :)
Dank u wel! Kirk is goed! Er zijn er natuurlijk beter. Maar hij is goed! Het niveau van vroeger heeft hij niet meer. Maar hij kan het nog wel. Ik heb hem de solo van Ride the lightning nog horen spelen zonder wah wah, live, en dat was toch wel goed.
Sorry maar dat ben ik niet met je eens. :) Hij maakt te veel fouten en speelt te slordig om in een wereldact als Metallica te spelen :stop:Citaat:
En ik snap dat niet, want op Kill 'm all en master of puppets enzo gaat ie redelijk te keer, hij zou het toch (nog) moeten kunnen, maar de shows die ik heb gezien bewijzen het tegendeel...
Ik heb hem nog goed horen spelen op recente optredens dus in mijn ogen kan hij het nog wel. Ik ben het wel met je eens dat hij niet meer het niveau heeft van vroeger, maar hij kan het nog wel degelijk. Hij kan zeker mee met Metallica.
Precies wat ik bedoel dus. Stilstand is achteruitgang.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
goddomme ....
8 pagina's gelul over Gay Hammet :seriousf:
damn ..... get a life !
Ze lullen hier anders over veel erger hoor.
Jezus wat een nutteloze discussie.
Kirk Hammett is de leadgitarist van Metallica. Die mannen hebben al zoveel samen meegemaakt. Zonder Kirk IS er geen Metallica. Ik vind het dan ook een beetje raar dat Roy K. zegt dat ie te min is om in Metallica te mogen spelen.
Toegegeven, live is hij de laatste jaren inderdaad slordig (solo´s, de riffs speelt ie nog altijd strak), en hij mag tevens zijn voet ook wel een keer losbikken van zijn wah.
Maar..Kirk Hammett is wel degene die al die beroemde, toch wel klassieke, solo´s heeft geschreven. De solo van Fade to Black en One staan zelfs in de top 100 mooiste gitaarsolo´s (hoeverre die lijst officieel is). Ook kent iedereen de riff van Enter Sandman, bedacht door Kirk. Ook denk ik dat de meeste mensen in deze discussie niet goed naar Load/ReLoad hebben geluisterd, want daar zitten (naar mijn mening) wel degelijk goed uitgewerkte solo´s in.
Ja, het kan best dat gitaristen als Petrucci/Vai/Satriani honderd keer beter zijn, maar zij spelen niet in Metallica. Het zou er niet uit zien als bijv. Petrucci in Metallica speelde. Hammett hoort qua samenspel, speelstijl gewoon bij Metallica punt uit.
En over zijn sound, tja daar moet je gewoon van houden. Ik had het zelf ook anders gedaan, maar ik denk dat het vrij nutteloos is om daar over te discussieren. Daar wordt zijn sound immers niet beter op.
Kirk Hammett heeft ook zeer goed uitgewerkte solo's geschreven op ...And justice for all. En de solo van Fight fire with fire, ook niet een simpele solo, en goed! Petrucci is beter dan Hammett, op technisch vlak, maar daarom nog niet beter in het algemeen. Maar ok, volgens mij is Petrucci wel beter. Maar geen honderd keer beter! Hammett is zeer, zeer goed.