Die 'spijker met afro' bij Kravitz heet Craig Ross. Hij is inderdaad een heel goede gitarist.
Printable View
Die 'spijker met afro' bij Kravitz heet Craig Ross. Hij is inderdaad een heel goede gitarist.
Peter Green
Rene van Barneveld
Helter Skelter
Izzy Stradlin
Ik vind Jimi Hendrix ongewaardeerd, hij wordt wel gewaardeerd, maar hij kan nooit genoeg gewaardeerd worden. Dus zal hij altijd ondergewaardeerd blijven. Altijd lastig om de zo goed te zijn.:o
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DGITB
Jimi Hendrix staat niet bekend om zijn performance? Wie was degene die met zijn tanden speelde, op zijn rug speelde, zijn gitaar in de fik stak?:o
maw... een goed gitarist is er ene die noten kan vreten... jammer... en u vindt dus duidelijk dat deze heren hun instrument niet beheersen? of interpreteer ik u hilariteit dan verkeerd? Sonic youth al ooit live gezien?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
dit zijn geen mensen die naar U "kunnen" technisch goed kunnen spelen... maar zij zetten wel een sound neer... met een gitaar, dus zijn het gitaristen...
Vergelijk het met Stockhausen, die mens kon, dacht men, ook geen piano spelen...
Django reinhardt... maar die mens kon uiteindelijk ook geen noot spelen zeker?
Eef Albers.
'k zit net weer eens een ouwe bootleg van Eef te luisteren, man die gozer kan alles (rock/bebop/blues/smooth jazz) met een toon en intensiteit die van internationale klasse zijn.... mijn favoriete gitarist maar buiten een klein kringetje (conservatoriumstudenten etc) inmiddels bijna onbekend. (bovendien een uiterst sympathieke en te bescheiden man).
die gozer die op razor x live naast gilbert meespeelt. moet je nagaan kan niet eens meer op zijn naam komen. hij en gilbert spelen bijde een solo-solo op die plaat, niemand had het over hem terwijl hij harmonisch gezien een prachtige lijn neerzet
j
Bruce Bouillet ja! Donders spelen en hele mooie toon in zn vingers :D
Das Schaap noemde Ricky Garcia! Gaaf!! Idd te gekke gitarist!! En elke noot grooved ook \m/
Daniel Mongrain (Canadese Martyr) vind ik ook te gek. Wel megatechnisch maar ook supermuzikaal!! Te gekke riffs en leads die blijven hangen.
Peter Lake (Theory in Practice), ook zo iemand.
Laatste 2 zijn denk ik meer onbekend dan ondergewaardeerd trouwens.
Iemand Guthrie Govan weleens gehoord btw...? :D
Die dingen hebben niet altijd wat met elkaar te maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
Ik vind een Hendrix helemaal niet zo geweldig om naar te luisteren, maar hij heeft wel een grote rol gespeeld.
En een van m'n favorieten, Brian May... Ja, ik vind hem geweldig, maar zijn stijl is eigenlijk een beetje onnavolgbaar. Hij heeft een frasering die heel apart is, ik heb niemand zo horen spelen, en ik probeer het zelf ook, maar het lukt mij ook niet.
Aan de andere kant heeft hij wel met z'n gebruik van delays en overdubs baanbrekend werk verricht op het gebied van de harmonie, tenminste nog iets :)
Heb 1 nummer van em, van een van The Alchemist serie cd´s. Die zijn staan bomvol met onder gewaardeerde gitaristen. Terry Syrek, Phi Yaan Zek etc.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
Enige nadeel is dat de mix beetje verneukt is, ik heb bijv. 2 versies van War Of The Angels van Rusty Cooley, en de versie op z´n eigen cd is toch stukken beter qua mix. Minder plat, en vaak gooien ze de gitaar veel meer op de voorgrond dan eigenlijk zou moeten in verhouding tot het grote geheel. Heel jammer bij bijvoorbeeld Dave Kilminster - What If The Moon.... Vet mooi nummer, maar die gitaar ligt teveel op de voorgrond. :mad:
Maar heb jij meer van Guthrie Govan ? Ik vind dat thema´tje in Fives echt cool, wil weleens meer van die gozer horen, raad eens wat aan. :)
Paul McCartney is wel een goede denk ik.
Ja, die speelt (niet onverdienstelijk) gitaar.
Nou ik ken em alleen van deze filmpjes :Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Das Schaap
http://www.tonemerchants.com/Guthrie_Govan_Clips.htm
man man, k vind em echt geniaal :D
The Alchemist-cdtje klinkt interessant, ken ik dan weer niet. Es opzoeken, thanx :D
Precies. Elke sukkel zou bewijs van spreken elke solo van Ace kunnen naspelen, maar zijn solo's zijn altijd boeiend op de één of andere manier. Als je een Ace Frehley solo hoort, blijft deze in je hoofd hangen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
Verder vind ik Ritchie Blackmore zwaar ondergewaardeerd. Zeker als dat rijtje voorbijkomt van beste britse gitaristen allertijden ofzo, dan hoor je altijd weer Jimmy Page, Hendrix (niet echt Brits, maar doorgebroken in Engeland), Clapton etc. maar Blackmore wordt dan niet genoemd, wat erg jammer is.
Ook op de akoestische gitaar heeft Blackmore zich ondertussen wel zwaar bewezen.
Nigel Tufnel!!!!
Die is toch niet echt ondergewaardeerd?
Zeg stratman 70, weet jij eigenlijk of blackmore onlangs nog albums heeft uitgebracht die zeker de moeite waard zijn om te luisteren, ik ken namelijk alleen het werk van deep purple.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
hij is hartstikke ondergewaardeerd.. als mensen het over vernieuwers hebben praten ze altijd over de standards, Jimi Hendrix, Eddie van Halen enz. maar nooit Tony Iommi.. in dat opzicht vind ik hem ondergewaardeerd..
Niet waar, Tony Iommi is misschien zo HEEL erg bekend bij het grote publiek maar in de rock/metal kringen is hij zeker niet ondergewaardeerd. Sterker nog: Hij wordt altijd gezien als "The Gothfather of Heavy Metal" of iets in die trant. Waar hij wel in geonderwaardeerd is is zijn solo's, mensen hebben het altijd over de Riffs maar nooit over zijn toch goed inelkaargezette solo's.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Maar om te zeggen dat hij ondergewaardeerd is? Nee niet echt.
http://www.norml.org/images/benefit_...t/KG_color.jpg
Is hij wel ondergewaardeerd :D?
Kyle Gass Tenacious D
mijn held :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Volgens mij is deze ook wel een topper die als gitarist niet zo erkend is, wel als producer ... BOB MOULD
Luister maar eens naar Husker Du en Sugar, gewoon goddelijk!
:rockon:
Ondergewaardeerd.. Eddie van Halen.. als slaggitarist wel te verstaan. Die jongen is zo blindgestaart op z'n solowerk dat z'n supersubtiele slagpartijtjes echt te vaak vergeten worden.
ok nu ik even.
ik vindt dat richie sambora van bon jovi ontzettend ondergewardeert wordt.
ik heb 3x (en ik dank god op m`n blote knieen) richie mogen ontmoeten tijdens een studio tour van de solo cd`s..en ik moet zeggen dat hij wel als een goede gitarist gezien wordt, maar sjezus wat kan die man spelen als er geen bon jovi luchtje aanzit.
ik heb hem gevraagd waarom we zijn eigen sound "haast nooit horen" dan antwoord hij steevast dat het dan gewoon niet past in een nummer die geschreven wordt.
ik speelde toen nog linkshandig en wat blijkt...hij pakt rustig een linkshandge gitaar op en speeld net zo makkelijk als wat..
black star van Yngwie spelen op een linkshandige gitaar da`s dan wel erg knap.
-Lenny Kravitz
-Prince
worden wel geroemd om hun muziek, maar staan niet bekend als rete goeie gitaristen terwijl het dat wel zijn
en inderdaad, richie idemdito
- Adam Jones (Tool)... ok vrij kutsolootjes maar ritmisch is hij gewoon super (denk ik dan).
- Eric Sardinas...
- Wat met Jan Akkerman :) ...
- Elek Bacsik...
- Dick Dale... going on the waves baby... just going on the waves (wel gewaardeerd in het subcultuurtje)
and many many more :satisfie:
dave kushner (velvet revolver en wasted youth)
misschien niet eens allemaal ondergewaardeerd maar ook vaak gewoon vergeten of zelden genoemd op gitaarfnet.
frank marino
brain may
vitto brata - (white lion)
bradd gillis
vinnie vincent - (die is dus ECHT heavy)
die gast van hellanbach - (oud uit engeland, nog iemand mp3's toevallig?)
henk bakker - (juwel, hardrock band uit haarlem jaren 80)
wouter planteijd - (uit sjako, echte alles kunner, heb ik veel van geleerd)
steef van de broeke - (die zal niemand kennen, ook sjako begin jaren 80)
robbert frip
hank williams 3 (te gekke hill billy shit)
danny gatton (r.i.p)
scott mishoe
ty tabor (kings x, heel bijzonder speler)
kee marcello (europe)
wim overgauw (nederland jazz fenomeen (r.i.p)
tommy bolin (vooral op die cobham plaat, spectrum)
akira takasaki (loudness)
Kyoji Yamamoto (bow wow)
daniele gottardo (Italie. meest opvallende nieuwe speler wat mij betreft)
Guthrie Govan
Andy Taylor (duran duran en powerstation)
ron thal (toch relatief onbekend, schande!)
Bruce Bouillet
Ronnie le tekro (tnt)
.....
.....
.....
....
....
er zij er vast nog een paar
Oeps, late reactie...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
Heb je niks van Rainbow? Al de albums met Ronnie James Dio zijn zeer de moeite waard. Maar wat mij betreft ook Down To Earth met Graham Bonnet, Bent Out Of Shape met Joe Lynn Turner en vooral ook Stranger In Us All met Doogie White (waanzinnig goede nummers en fabuleus gitaarspel!).
Tja, daarna is hij een soort van BZN bandje begonnen, al vind ik Annie Schilder een mooiere stem hebben dan Candice Night.
Het laaste album 'Village Lanterne" uit 2005 is toch wel een nieuw dieptepunt in zijn carrière, ondanks de te gekke uitvoering van Child In Time (helaas geen lange solo) en nog wat nummers die wel tof zijn (St. Teresa!).
Ik blijf toch hopen dat de man weer bij zinnen komt ooit.
Danny Gatton, wat een fenomeen ! Inderdaad ondergewaardeerd !
Deze clip is al een keertje voorbijgekomen, maar toch leuk deze acrobatiek op 6 snaren te zien !
http://www.youtube.com/watch?v=gHXiwmx1FSw
richard thompson
De meest onder gewaardeerde gitarist vind ik zeker george lynch. Ik vindt dat die kerel echt te goddelijk goed is en iedere keer blijft zijn solo's me boeien tot in tegen stelling tot yngwie malmsteen.
daarom dus:)
gegroet strat 91
Goede toevoeging, George Lynch wordt echter nog steeds vooral beoordeelt van zijn tijd met Dokken. Terwijl hij solo platen ( ZEKER Sacred Groove & Wicked Sensation) heeft gemaakt waar het rook vanaf komt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strat 91
Frank Marino blijft ook nog steeds ondergewaardeerd!
Marc ford van voorheen Black crowes.
En de oude Frekemans natuurlijk.
Robby Krieger, gitarist van the doors, ook de drummer van the doors word zwaar onderschat vind ik, die gasten hebben dingen bedacht die echt ongelooflijk zijn! :hippie:
vind ik eigenlijk ook van Ray Manzarek, de toetsenist. Bij the Doors denkt iedereen meteen aan Jim Morrison, terwijl hij drie prima muzikanten achter zich hadCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan
klopt de toetsenist is ook geweldig, maar die word meestal niet onderschat, tenminste, uit mijn ervaring niet. en laten we bij die band dan ook jim morrison gewoon niet vergeten, want ik persoonlijk vond zijn poezie echt geweldig, en die uitstraling van die vent is echt niet normaal hoog :hippie:
maar goed, dat is dus eigenlijk off-topic :P
ontopic: de gitarist van chris de burgh, die gast heeft licks die niet normaal zijn, maar hij is ondergewaardeerd, want zoals je ziet ken ik hem niet van naam :P :hippie:
Bij The Doors : vergeet dan ook de drummer niet...
stond er al bij :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest