Fabrikant Celestion mailen?
Maar wordt het niet eens tijd dat wij gezamenlijk een fabrikant als Celestion gaan benaderen, met een eisenpakketje voor een nieuw te ontwikkelen gitaarspeaker met een veel egalere afstraling van de sound.
Voor zover ik het begrijp zijn gitaarspeakers ontwikkeld vanuit ranzige radio speakers en dat dat per ongeluk icm tube amps lekker klonk. Maar de techniek schrijdt voort,maar gitaarspeakers zijn qua concept nog steeds ehtzelfde als in de jaren 50....verbeteringen zijn alleen vanuit de industrie gekomen met betrekking tot hogere rendementen en duurzaamheid.
Bose claimt nu een oplossing te hebben gevonden voor het ongewenste beamgedrag van een gitaarspeaker met die PSA1 paal, maar wij hoeven helemaal geen paal met campingtaferelen, met een HIFi frequentie respons en een paar ingebouwde transistoreindtrappen, het ding isook errug duur....
volgens mij willen wij gewoon een gitaarspeaker, die hetzelfde kunstje kan als de ouwe trouwe gitaarspeakers, namelijk het signaal van je tube amp er zo ranzig mogelijk uitkotsen, maar zonder rare beam effecten en met een hele egale afstraling, die ook ver "draagt"
Misschien kom je dan inderdaad op een of ander 2 weg systeem, dat boven je hoofd moet hangen / staan, met een mid/hoog misthoorn met een 180 graden afstraal bereik, maar die je wel rechtstreeks op je tube amp (top) kunt aansluiten.
(deze vraag post ik ook in het soepkom versus groenteschaal debat)