Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackSun
shit ateng, jij wil het gewoon niet zien he....
TUURLIJK is het van belang over windingen en spanningen te praten bij het aansluiten van speakercabs. DAT IS DE VRAAG TOCH.
Als iemand zegt : 'nee het is niet veilig, je helpt je OT ermee overhoop' , dan ga jij beweren dat omdat jij je meer met gitaren bezig houd dan met de apparatuur, je welw eet te vertellen dat het wel kan? omdat de sound bij jou zo mooi warm is, en je 'eens hebt horen zeggen?'
Allemachtig...betonnen snelweg voor je kop?
Ik ben dan wel maar een eerstejaars electrotechniek studentje, maar ik zou zo'n grote mismatch bij een buizenamp niet doen. Al is het maar uit veiligheid, en ook al spelen sommigen er jaren zonder problemen mee.
Je kan ook autorijden met ouwe versleten autobanden, zolang het goed gaat. Tot de dag dat je in de berm ligt....
Zeg het eens jongen, wat wil ik niet zien volgends jou.
Waarom is het van belang om over windingen en spanningen te praten als een versterkerbouwer zoals Koch zegt dat het geen kwaad kan om het zo aan te sluiten en DAT IS TOCH DE VRAAG!!! Voor mij zegt dat al genoeg en dan is het voor mij geen belang om over windingen en spanningen te praten. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
En als iemand zegt dat het niet veilig is en iemand zoals Dolf Koch en een techneut van THD (sorry ik noemde hiervoor iemand van VHT) zegt van 'no problem'... tja van wie neem je het eerder aan dan. Kijk, ik zeg niet dat het niet klopt ofzo wat Al zei over spanningen enzo alleen het kan volgens de techneuten geen kwaad en dat geef ik gewoon door omdat dat DE VRAAG IS.
En wat is dat voor een zielig vergelijking met die versleten autobanden! :???:
Het heeft niet met versleten apparaturen of speakers te maken waardoor mijn versterker misschien op den duur kapot kan gaan maar het manier van aansluiten en ik heb tot nu toe geen problemen dus wat maakt het jou dan uit.
Laten we maar er over ophouden want ik heb wel beters te doen dan over spanningen en windingen te praten zoals bijv. gitaar spelen :razz:
Het is niet zo dat ik het allemaal uit mijn duim zuig en eigenwijs ben maar het lijkt mij raar dat ik verkeerd ben geadviseerd.