die rooster?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
ben je turk ofzo? :P
@ Roadkill: mooi gedaan, ziet er netjes uit.
Printable View
die rooster?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
ben je turk ofzo? :P
@ Roadkill: mooi gedaan, ziet er netjes uit.
Nice, zit er goed uit :)
Je hebt ook wel stoere handvatten 8-)
mijn zelfbouw is ook bijna af ondertussen, tis een grote en dikke 4 x 12 geworden, buitenmaten 80 x 80 x 42 cm, ongeveer hetzelfde geconstrueerd als een diezel kast, uit 18mm dik populieren muliplex,
nu alleen nog speakers kopen, bedraden, en afwerking (handvatten, wielen, hoekjes, etc.. )
een diezel cab is toch 75 x 75 x 36?
die 4 plankjes die tegen de voor, achter, en zijwanden zitten heb ik overgenomen
qua maten heb ik gewoon het grootste genomen wat er uit zo een grote plaat multieplex (1,20 x 2,40) te zagen was, ik ben es benieuwd wat voor effect het gaat geven, hopelijk klinkt em niet te hol. qua constructie is em in ieder geval enorm stevig en stabiel, alles zit muurvast gelijmd en geschroefd, en tis dikke plaat.
nu moet ik alleen de voorplaat met de speakers erin nog vastzetten, en speakers kiezen,
kosten tot nu toe : 70 euro (alleen voor het hout, lijm en schroeven)
Nee jongen :) Heel de nacht gefeest na de examens. Nog niet zo goed wakker zekers .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roadkill
Beetje veel te laat, maar dan toch:
Had je hoeklijn dan ook gelijmd! Staat beter & zit vaster...
En je bolhoeken & fliphandles & zo kun je net zo goed schroeven... :wink:
Frits
gedeeltelijk mee eens,
maar popnagels zijn nets iets stoerder :wink:
Ziet er ruig uit!
Sorry, misschien een rare vraag, maareh: hoe klinken je gloednieuwe cab's? :wink:
ik zou het je niet kunnen zeggen :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MjS
heb thuis momenteel geen versterkers, ben niet in de gelegenheid geweest om naar de oefenruimte te gaan ..... hopelijk ergens deze week, ben uiteraard zelf wel benieuwd !
by the way: totale kosten:
hout: 90 euri
schroeven / bouten / moeren en andere hardware: 30 euri
verf / lak / kwastzooi: 55 euri
flightcase materiaal: 200 euri :o
totaal 375 euri voor twee kasten, excl. speakers
Mario, waar heb je die metalen grilles vandaan? t lijkt me voor mijn zelfbouwkastje ook wel aardig materiaal.
Harrald
www.flightcase.nl :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=310
is wel duur spul trouwens !!
zo
eindelijk kunnen testen ... op echt volume :D
klinkt lekker, neutraal, "droog" / strak ... moeilijk te omschrijven. Het is in ieder geval hard genoeg !
Bouw geslaagd !
Je hebt zeker geen zin om voor een kratje bier nog zo'n serie te maken?
:D
Wat ik me afvraag of er geen dempingsmateriaal in zo`n behuizing hoeft geplaatst te worden.Dit alleen al om trillen en een holle vervorming tegen te gaan.Of heb je daar geen last van?
JJ
Een gitaarcab mag, nee, móet een beetje hol klinken. Dat maakt mede het geluid van je cab. Het is geen hifi speaker. Als ie naar jouw mening te hol klinkt, kun je er altijd wat isolatie bij in stoppen, of extra latten aanbrengen om trillingen te dempen. Maar door de regel zijn gitaarcabs gewoon leeg en hol.
Ziet er tof uit Mario! En superpraktisch! :)
Heb je de hoeken met deuvels/zwaluwstaarten verlijmd of alles recht gehouden en aan elkaar gespijkerd?
Ik kan me zo voorstellen dat gelijmde oppervlakken een betere resonantie geven.
schroeven, popnagels en gaan met die handel ...
voor mij geen ingewikkelde berekeningen of bouwconstructies :jam:
Ziet er goed uit!!
Op zich... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bollocks37
't is zo jammer dat de materiaalprijs al tig fusten is.