maar wel van schuren! Die `57RI (of wat het ook was) heb je helemaal vernageld!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
Printable View
maar wel van schuren! Die `57RI (of wat het ook was) heb je helemaal vernageld!Citaat:
Schuren?
Smijten, slepen, raggen en bewerken met schroevedraaiers, zware bossen sleutels etc. Niks schuren :D
Zie eerste pagina ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUIS
Afstelling doet me weinig eigenlijk, want ik stel nieuwe gitaren toch gelijk naar eigen smaak af. Nog geen kwartiertje werk.
zoals men ondertussen al weet ben ik ook aardig tevreden met mijn richwood (die van sash kwam standaard met zwarte slagplaat, maar gezien hij een esquire wilde maken en ik nog een slagplaat van 'm tegoed had heeft de mijne nu ook een zwarte slagplaat :D )
Ik kan nu ff geen foto's maken, maar hij ziet er gewoon uit als een normale Sunburst P-bas met maple toets.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iam
De reden dat ik hem heb aangeschaft is dat ik op zoek was naar een 'basje-voor-erbij'. Ik heb niet eens een basversterker thuis, dus ik speel heel zacht over mn oefenampje. In mijn oren klinkt ie wel lekker punchy, duidelijk aanwezig. Hij speelt ook als andere P-bassen. Niet echt heel makkelijk dus. Zoals sash al zei is de elektronica niet zo geweldig, de pots gaan een keer vervangen worden. Ik had ook wel een beetje last van fretbuzz, maar met iets dikkere snaren is dat probleem ook weer opgelost.
Als ik bassist zou zijn, zou ik deze zeker meenemen als back-up.
Over die tuners:
Ik heb het andersom gedaan, ik had eerst van die vierkante dingen, en nu ronde grover tuners. moest de gaten wat uitboren, en heb gewoon op nieuwe plaatsen gaten geschroefd. je ziet eigenlijk helemaal niks van de oude gaten, als ik speel kijk ik toch op de zijkant en een beetje van voren op de neck, dus ik zie de achterkant met de gaatjes niet. en dan nog, ik let er niet op.
Zijn die richwoods ook een beetje laag af te stellen?? op mijn vester en samick moet de actie noodgedwongen hoog omdat ik anders fretbuzz heb. dat was nogal anders dan met me ibanez, maar die klonk weer niet geweldig.
Over die tuners:
Ik heb het andersom gedaan, ik had eerst van die vierkante dingen, en nu ronde grover tuners. moest de gaten wat uitboren, en heb gewoon op nieuwe plaatsen gaten geschroefd. je ziet eigenlijk helemaal niks van de oude gaten, als ik speel kijk ik toch op de zijkant en een beetje van voren op de neck, dus ik zie de achterkant met de gaatjes niet. en dan nog, ik let er niet op.
Zijn die richwoods ook een beetje laag af te stellen?? op mijn vester en samick moet de actie noodgedwongen hoog omdat ik anders fretbuzz heb. dat was nogal anders dan met me ibanez, maar die klonk weer niet geweldig.
Nog maar eens over mechanieken. Ik heb net een uurtje ze bloez zitten spelen op mijn verse RW Vintage strat en ik moet zeggen het houdt heel redelijk stemming met een 010 setje. Als je dan moet stemmen zit er wel behoorlijk speling in. Ik heb nog een setje tuners liggen van een fender mex, is zeg maar het gesloten schaller type. Dan zou ik wel die gaten flink groter moeten maken en dan zit je eraan vast.
De ervaring leert dat het type mechaniek toch wel uitmaakt voor het geluid, die vintage mechaniekjes klinken lekker open. Schaller en vooral klem mechanieken klinken wel strakker maar ik heb het idee dat ze de boventonen ook wat afklemmen, het hoog is dan wat minder los.
Wel hard werken op zo'n stratje met 010 snaren, SRV had 013 of zo kan je nagaan :-D
Over die tuners:
jongens, ik kanhetnietlanger meer aanzien, binnen een maand heb ik een richwood :(
alleen nu, een butterscotch tele, of een CAR strat?
doe maar de strat. iedereen neemt al de tele :D
als ik weer centjes heb ga ik denk ik een Les paul of een es335 clone van richwood erbij halen :D
Issie er in CAR? Ik dacht alleen Fire Red.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Die linkshandige Strat zie ik nog even van af, ik wil eerst een Les Paul, na die foto van Franc gezien te hebben :D
Die 335 ruleerd!!! :-D
Ik heb van de week ook even op twee Richwoods gespeeld(onversterkt)
bij de plaatselijke gitaar winkel.
een re62 car of fire red :???:
en een re62 lake placid blue
Ik vindt het hele leuke gitaartjes, kwa afwerking ook.
Alleen heeft deze winkel ze naar mijn mening te duur geprijsd €185 per stuk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
Jep. Ouderwets handwerk met een lappie en een bus Brasso :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wormaap
Het valt nog niet mee om in alle hoeken en gaten te komen (het is ook nog niet perfect bij mij) maar het wordt wel mooi.
Eigenlijk moet je dat spul erop smeren, laten drogen en weer weg, maar dat schoot niet op dus ik heb continu met een brasso-natte lap zitten poetsen.
De tuners zijn een ramp om te doen. Eigenlijk moet je die er af halen voor het beste resultaat denk ik maar dat komt nog wel eens.
Voorlopig ziet het er beter uit en door gebruik slijt het nog wel verder want dat laagje stelt idd niet veel voor.
Franc.
PS Iemand nog een leuke tip om die schroefgaatjes van de (verwijderde) slagplaat een beetje weg te werken? Zie nu op de foto dat ze toch wel erg opvallen...
iemand ook ervaring met de richwood basgitaren?
wil namelijk wel en tele van richwood, maar zit ook al tijden te dneken aan een basgitaar 'voor erbij' en dan zou dit nog wel eens leuke bas zijn...
nu wordt het wel heel erg agile, die rochwood nekken zijn toch ook maple, ook op de les pauls?Citaat:
en die strats zijn er ook in CAR, itt fire red hebben die geen gouden hardware
Ja ik, ik heb al meerdere opmerkingen gezecht maar ik zeg het nu weer. Ik heb een richwood jazz bas(jocker bas) en hij speelt super, niet dat ik op veel basgitaren heb gespeeld maar ik vind hem toch lekker spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Hij ziet er ook zo lekker vintiga uit maar niet te zodat het niet lijkt alsof je hem oud probeert te laten lijken zegmaar :lol:
Strak plan :lol:Citaat:
GAS! Eerst ff nieuwe versterker, dan misschien een Richwood Tele ofzo...zit ik al ontzettend lang op te gassen :-D
Potver ik ga nu serieus twijfelen tussen Vamp2 eerst kopen of direct een Richwood.......
Maar eigenlijk moet ik voor de Vamp2 gaan....ik ben nu steeds afhangelijk van de eigen distorsion bij versterkers op jamsessies....
+1
was voor bartL
afhankelijk?
dan moeten xze daar wel erg slechte versterkers hebben staan als je een v-amp wilt gaan gebruiken, no offence richting de v-amp overigens.
2e hands V-amp ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
Ik ook niet, maar een Esquire met strat contouren is wel apart :D btw, aangezien je er een esquire van hebt gemaakt, hoe heb je die wiring aangepakt?Citaat:
Nog niet veranderd, is nog standaard Tele wiring met alleen bridge pickup. Tegen de tijd dat ik de switch en pots ga vervangen wire ik em als een esquire.
'k Zie ze bijna niet bij mij in de buurt (Flevoland). Heb geen auto of iemand met een auto dus ben afhangkelijk van mijn fiets.Citaat:
Citaat:
Die vind ik wel erg leuk :D :razz:
Hey ik heb de typtyfus :-DCitaat:
beterschap! :)
ik koop ze beiden tegelijk :DCitaat:
ik koop ze beiden tegelijk :DCitaat:
Ik heb nog geen poen :-DCitaat:
Daarvoor hebben we de TPG...die bezorgen aan je deur :wink:
ik was laatst bij Waveworld in Culemborg, voor de "Alles-moet-weg-uitverkoop". Ik op een Richwood Tele spelen, en ik dacht "als ie voor ongeveer 100 euro weg is ie verkocht."
Dat ding moest dus 175 euro opbrengen, vuile afzetters.
Maar het gitaartje was niet verkeerd, beetje dikke lak, maar ik ken nu de schuurtruuk. Kwestie van tijd, en ik heb er ook eentje.
Hoeveel mensen hebben hun spaarvarken geplunderd na het lezen van dit topic :razz:
m'n eerste dubbel post :lol:
kan alleen maar concluderen dat het HELE mooie gitaartjes zijn voor die prijs, ik ga voor de strat en dan wel de creme /witte, hoop dat ik hem vlug binnen heb want mijn vingers jeuken bij het zien en lezen over jullie
bevindingen
Opium voor het volk :wink:
Topics als deze, daar krijg ik nu dus echt spontaan een slappe van...