Ik ben al blij als ik 2 maand met een setje kan doen, ik zou ze nooit maar dan ook nooit vervangen omdat ze wat dof klinken...(om de logische reden dat ik amateur ben en nog moet leren spelen :D )
Printable View
Ik ben al blij als ik 2 maand met een setje kan doen, ik zou ze nooit maar dan ook nooit vervangen omdat ze wat dof klinken...(om de logische reden dat ik amateur ben en nog moet leren spelen :D )
Ik speel tussen de 3 en 9 uur per dag op m'n Model 6, en voordat ik die had op m'n Epiphone. In 1 jaar en 9 maanden dat ik nu speel heb ik 1 snaar laten knappen, en dat was door extreem lomp doen met de trem op m'n M6.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Natuurlijk klinkt een setje van 4 maanden oud niet zo geweldig meer, maar elke maand vervangen is voor mij meer dan genoeg (dan glimmen ze nog'n beetje :-D)
'K zal dan toch wel iets goed doen ofzo.
Minstens 1 keer per maand, hangt ervan af hoeveel gigs er moeten gedaan worden.Overlaatst weer vergeten en hopla 2 snaren op 5 min.
Over elexir: grootste rommel die er ooit op gelegen heeft (samen met fender). Ooit is een pakje gratis gekregen en na 2 weken er gewoon vanafgehaald( was op mijn reserve gitaar).
eerst speelde ik op d'addario, maar die klonken te schel en waren de meest breekbare die ik ooit gebruikt heb...
Ernie ball, beter versie van de D'adario imho, al de pro's geen con's, rekken bijna niets meer eens ze op je gitaar staan.
Heb ooit een een goeie deal kunnen doen op een doos Dean Markley blue steel snaren, eerlijk waar, de beste die ik ooit gebruikt heb, helaas ook duurder (but hooray for Köln!!!), maar sindsdien gebruik ik niks anders meer als Dean Markley Blue Steel en Signature series...
ik ben wel tevreden met m'n ghs boomers (0.10), maar die zijn ook binnen 2 weken erg gaan roesten, en niets helpt :(
hmm, die blue steels lijken me ook wel wat, als je ze via internet besteld zijn ze net zo duur (of g oedkoper) dan een pakje EB in de winkel, dus dat kan er ook nog wel vanaf.
Wat heeft iedereen toch met die brekende D'Adario's?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door .ChiefRebelAngel.
Ik speel er op maar heb er nog nooit 1 gebroken tijdens het spelen. (breek trouwens nooit snaren, doe ik iets fout?)
Wat heeft iedereen toch met die brekende D'Adario's?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door .ChiefRebelAngel.
Ik speel er op maar heb er nog nooit 1 gebroken tijdens het spelen. (breek trouwens nooit snaren, doe ik iets fout?)
Mensen die veel snaren breken kunnen niet goed spelen (en/of hebben slechte zadels). Ik breek ongeveer 5 snaren per jaar.
dan kan je waarschijnlijk niet goed spelen Anders . . . . . . :D
haal dat waarschijnlijk maar weg :lol:
aan de zadels kan het niet liggen :D
Echt waar?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sash
Bij mij gaan Ernie Ball snaren veel sneller stuk dan D'addario snaren.... :-?
Naja, d'addario's klinken idd heel mooi, erinie Ball ook maar die braken bij mij zo vreselijk snel
TERING! leer mij dat eens :razz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Maar jij hebt vast geen floyd...
Ik heb nu op mijn akoestisch net weer een snaar gebroken. Ik ben een vreselijke fan van benden en daar hebben ze weinig zin in.......op een gegeven moment zie je groeven verschijnen en dan is het over ( ik speel zo'n 4 uur per dag nu ) na een week of twee.
Op mijn elektrische Ibanez RG3120 met Floyd Rose( die ik amper gebruikt overgens ) breek ik veel minder snel mijn snaren. Ik speel op het moment echter bijna alleen maar akoestisch omdat ik gewoon merk dat het erg veel beter voor mijn techniek is. Als ik zin heb om te rammen i.p.v te oefenen ga ik elektrisch.
Ik speel op 0.10 van D'darrio zowel akoestisch als elektrisch. Denk er echter aan om binnenkort weer eens Enrie Ball te proberen. Zelfs niet zulke goede ervaringen mee gehad. Enrie ging bij mij altijd snel stuk maar klonk wel iets beter (iets helderder als ik mij goed herrinner). Maarja....proberen kan nooit kwaad.
Ik heb nu op mijn akoestisch net weer een snaar gebroken. Ik ben een vreselijke fan van benden en daar hebben ze weinig zin in.......op een gegeven moment zie je groeven verschijnen en dan is het over ( ik speel zo'n 4 uur per dag nu ) na een week of twee.
Op mijn elektrische Ibanez RG3120 met Floyd Rose( die ik amper gebruikt overgens ) breek ik veel minder snel mijn snaren. Ik speel op het moment echter bijna alleen maar akoestisch omdat ik gewoon merk dat het erg veel beter voor mijn techniek is. Als ik zin heb om te rammen i.p.v te oefenen ga ik elektrisch.
Ik speel op 0.10 van D'darrio zowel akoestisch als elektrisch. Denk er echter aan om binnenkort weer eens Enrie Ball te proberen. Zelfs niet zulke goede ervaringen mee gehad. Enrie ging bij mij altijd snel stuk maar klonk wel iets beter (iets helderder als ik mij goed herrinner). Maarja....proberen kan nooit kwaad.
Oh jawel hoor ,een stuk of 4 :lol:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
voor akoestisch Martin snaren proberen, electr ernie ball rps 8-)
Heb veel verschillende merken geprobeerd.
Gebruik nu DR....Beste is echter Dean Markley Signature...
Maar het type wat ik waanzinnig vond wordt niet meer gemaakr :-(
DR dus.....
Die Thomasik Enfield snaren.....of Pyramid....is er iemand die dat al geprobeerd heeft?
Groet,
Vinni
hahaha dat 1 gitaar beter gaat klinken van ander merk snaren da's toch wel de ultieme onzin topic.
je zult die snaren wel niet vaak vervangen hebben(of je maakt ze niet schoon na spelen) dan gaan ze doffer klinken dan set nieuwe, maar of het merk nou uit maakt?????????????????
ach ja als je wil geloven wie heeft dan bewijs nodig :)
GHS ownt... einde discussie :)
ik breek 0 snaren per jaar. dat is dan waarschijnlijk erg schokkend nieuws . . . . 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
Het eerste jaar dat ik gitaar speelde deed ik wel een jaar met mijn snaren. Klinken deden ze niet meer maar breken ook niet.......en dat was een setje 0.9
Nu doe ik hoogstens 2 weken met mijn snaren voordat ze knappen. Komt omdat ik nogal veel bend......en daar slijten ze nogal van. Dus als je nooit snaren breekt ben je of een beginner of je kunt niet benden :-D
@azrael
je gaat me vertellen dat snaren knappen van 'benden'? dat is nieuw voor me . . .
sterker nog: je zegt eigenlijk dat de enige goede manier van 'benden' is als je snaren erdoor knappen. beetje vage theorie.
met een goede techniek en een goede gitaar en niet al te oude snaren hoef je in principe geen snaren te breken. punt. natuurlijk gebeurt het af en toe toch en dat is helemaal niet erg, maar het hoeft niet.
Maar het is niet raar dat ze knappen bij benden eh...buigen....of beter: opduwen :wink: aangezien ze dan meer kracht te verwerken krijgen en er zeker bij de zadels meer puntwerking is. Maar goed.
Kan iemand mij wat meer vertellen over die Markleys ? Ik zie dat ze er zijn in Nickelsteels, maar ook die Blue nogwat, die speciaal behandeld zijn.
Nee....niet het benden laat ze knappen maar het constant wrijven over je fretten als je bend. Als je veel bend knappen ze niet van de spanning maar van de slijtage die het benden vooroorzaakt. Niet zo moeilijk om je in te denken.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
Ze knappen niet op een willekeurig punt of bij het zadel maar ze knappen op de plekken van de fretten.Nee....niet het benden laat ze knappen maar het constant wrijven over je fretten als je bend.
Ik zeg ook niet dat je niet kunt benden als je geen snaren breekt maar dat je geen tot weinig snaren breekt als je niet kunt benden (lees: het dus niet doet). Iets gebeurt door iets anders wil niet zeggen dat iets anders door iets gebeurt.
bij mij dus niet . . . . .
maar dat is ook redelijk simpel te verklaren: ik verwissel mijn snaren vrij regelmatig.
Tjah, maar ik heb weinig zin om per maand 20 euro aan snaren uit te geven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
Maar dat is dan wel weer een voordeel van een floyd: als je een snaar breekt, (bijde zadel wat bij mij dus altijd gebeurd), dan draai je hem gewoon weer vast in de lockin trem, na de tuners uitgedraaid te hebben. :)