Bij jou zal ik nooit wat kopen, maat. :-(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timlawson
Printable View
Bij jou zal ik nooit wat kopen, maat. :-(Citaat:
Wat ben jij dan een ongelovelijke klootzak. Die man vertrouwde jou en daar ga je zo vreselijk misbruik van maken? Iets dat je 2e hands gekocht hebt met winst verkopen is niks mis mee. Maar iets dat jij voor de normale marktprijs nieuw hebt gekocht later gebruikt verkopen met winst terwijl je die man ook nog eens wijsmaakt dat er een ander geluid uit komt dan er daadwerkelijk bij hem thuis uit zal komen is oplichten.Citaat:
Jij bent nou net 1 van het soort waar ik dus op schijt.Citaat:
"heb er zelf nooit problemen mee gehad"
Je wilt zelf geen trouble maar je vern**kt wel een ander dus.
Echt slecht. Typisch een voorbeeld van onze egocultuur.
Is trouwens wel heel dom om dat hier te verkondigen dat je iemand hebt opgelicht, Timlawson. Zo word je heel snel uitgesloten in allerlei discussies met de gezegde "rot jij maar op, oplichter!" en terecht! :-D
ik ben behoorlijk actief op de 2ehands markt maar geen slechte ervaringen. Bij het 1e contact via e-mail vraag ik wel ALTIJD het telefoonnummer van de (ver)koper of vraag 'm telefonisch contact met mij op te nemen, als dat geweigerd wordt is het einde verhaal
Tja, het blijft altijd tricky dat Marktplaats. Want uiteindelijk vertrouw je de verkoper nooit en jezelf altijd wel, dus je bent altijd bang om geflest te worden. Tot nu toe heb ik het aardig getroffen, maar ik zou willen dat eBay in NL ook zo groot was als Marktplaats. Dat is toch een stuk veiliger en officieler. (waarmee ik niet wil zeggen dat je via eBay niet opgelicht kunt worden, maar de kans is in ieder geval wat kleiner)
Net nog dus. De jongen die drumcomputer/samples deed is namelijk opgestapt en al zijn spullen zijn er dus ook niet meer. Zowieso dachten we (de rest) zelf altijd dat we het zelf beter konden :cooler: en dus besloten we dat we een sampler en drumcomputer moesten kopen om zo verder te kunnen gaan. Er stond een tr707 op marktplaats te koop en dat was precies wat we zochten. Na een hoop heen en weer geklets over de mail waren we tot een overeenkomst gekomen. Geld overgemaakt op z'n rekening en maar wachten, wachten, wachten, tot dat er een mailtje verscheen: 'ik hou de tr toch maar zelf'. Uiteindelijk wel het geld terug gestort gekregen, maar het is zo ongelooflijk irritant als je twee weken op iets zit te wachten, je helemaal zit te verheugen op dat ding en het dan vervolgens niet ontvangt. Zet dan gewoon geen advertentie als je het ding niet wilt verkopen...
ben het helemaal met je eens bluesbreaker!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
btw,
ik ben nooit bedondert op marktplaats!!
Marktplaats is tegenwoordig van Ebay.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
Bij mij ook alleen positieve ervaringen!
Ik heb toch ook wel al zo een (gok ik) 50-70 dingen ge-verkocht op mp en het is nog nooit fout gegaan dacht ik :)
Ik doe veel zaken via marktplaats. Een aantal dingen zijn handig tegen oplichters:
Laatst kocht ik via de e-mail een versterker in de buurt van Amsterdam. Ik even bellen of het wel safe was. Die vent was politieagent en heel geschikt...
- Alleen met Nederlanders. Ik koop nooit in buitenland. Een keer een cd voor 10 euro uit London.
- Altijd telefoonnummer vragen en even bellen.
- Zoveel mogelijk laten ophalen of zelf ophalen. Zo groot is Nederland niet.
Politieagent??! hahaha :D :D :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bat
Klopt en ook heel knap opgemerkt,
Maar dat voegt niets toe aan de opmerking die Cosmos daarover maakte.
marktplaats is nog steeds dezelfde ongecontroleerde snuffelhoek
altijd vragen naar adres, tel. nr, en of alles correct is....ik lach me altijd stuk om die knakkers die posten :
''jaa, ik heb net 400€ over gemaakt voor een super goeie strat. maar nu wacht ik al 2 weken, wat kan ik doen? ik heb alleen zn telenfoon nr..maar hij neemt nooit op :( ''
dus kids :
altijd adres, telefoon nr, huis, plaats enz checken
Even de naam in Google opzoeken kan ook nog vaak een boel opleveren.
Eerst ontvangen en dan pas betalen, das 't veiligste. Als degene dat niet wil, dan maar niet. Laat je niet leiden door het gevoel iets perse te moeten hebben. Daar maken oplichters nu juist gebruik van. Als een persoon echt iets kwijt wil en je hebt voor diegene een goed bedrag geboden, dan gaat hij/zij echt wel overstag
Jammergenoeg gaan met deze instelling een hoop deals echt niet door. Ik heb nooit de intentie tot oplichten gehad maar geen geld = geen versturen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Is ook zo, maar dan maar niet denk ik. Als ik bij een postorderbedrijf ga bestellen ga ik ook niet eerst betalen. Er zijn al genoeg oplichters gepakt die via Marktplaats mensen hebben opgelicht middels het eerst betalen en dan pas opsturen, wat dus dan ook niet gebeurde. Tijdje terug toevallig nog wat gezien bij Opgelicht geloof ik. Werden concertkaartjes aangeboden, die nooit kwamen. En een tijdje terug nog een paar zielen die laptops aanboden en nooit verzonden. Als ik dat soort dingen zie en lees dan ga ik echt niet eerst betalen. Eerst zien en dan geloven. Ik heb trouwens op die manier al 2 keer een pedaaltje gekocht. Ik vind dat dat het risico is van de aanbieder, hij/zij wil iets kwijt, dan is het risico ook voor diegeneCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
behalve voor de verkoper, niet alleen zitten er oplichters die iets zogenaamd willen verkopen maar ook zijn er veel die het andersom doen, wel ontvangen maar niet betalen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
daarom stuur ik niks op en laat niks opsturen als ik iets wil hebben dan haal ik het wel op, en wie iets van mij wil kopen moet het zelf ook maar ophalen.
dat heeft het voordeel dat je als bijv de gitaar je toch tegenvalt je nog kan besluiten om hem niet te kopen (of zelfs wat van de prijs af kan krijgen), dat is stukken lastiger dan als je iets opgestuurd krijgt nadat je betaald hebt.
Heb je ook gelijk in Wietse, dat is inderdaad het beste voor beide partijen. Alleen woon ik in het "hoge noorden" en heb nog geen rijbewijs. Dan word ophalen een stuk lastiger. Ik ga nou eenmaal niet voor een pedaaltje of iets dergelijks naar bijv Roosendaal. Als de aanbieder dan toch z'n goed aan mij wil slijten, dan is het risico ook voor de verkoper. En de verkoper gaat 9 van de 10 keer toch wel overstag. Helaas zitten er ook hufters tussen die na ontvangst nooit betalen, maar dat is als koper niet mijn risico.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wietse
:chicken: Is het dan echt zo dat muzikanten elkaar ook al gaan besodemieteren?:sneaky:
Jammer, daar gaat mijn vertrouwen in het muzikanten volk:angry:
Punt is, weet je wel of je met een muzikant te maken hebt. Damn... kheb net 'n mailtje gekregen dat m'n bod te laag is voor een Marshall JTM30 :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matto
Ja dat is altijd lastig in te schatten natuurlijk haha:jam:
Tijdje terug een pedaaltje gezien die ik wilde, belde die jongen mij op en wilde het pedaal opsturen. Als ik tevreden was betaalde ik en anders zou ik het pedaal terugsturen! Hee, wat een vertrouwen.
Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen die jongen te belazeren! Het vertrouwen wat hij me gaf wekte juist een sterk verantwoordelijkheidsgevoel/geweten.
Werkte het maar altijd zo! :harmony:
grappig laatst wilde iemand eindelijk mijn POG overkopen, maar dan wel na hem eerst even getest te hebben. Ik zou het pedaal dan opsturen naar hem en als alles in orde was en prima, dan zou hij betalen. Mocht hij niet tevreden zijn, dan zou hij het pedaal terug sturen. "Zo gaat het altijd toch??", antwoorde hij toen ik zei dat ik dat niet zo'n hele fijne constructie vond. Ik zie het al voor me... Ik heb hem nog gevraagd langs te komen met z'n gitaar om het pedaal te testen, dat wilde hij ook niet. helaas, ik ben zelf niet iemand die zoveel vertrouwen heeft in degenen die ik niet ken. Jammer, was ik eindelijk dat ding kwijt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sugarfish
En daarom wordt er nooit gestolen van aardige mensen...
Heb weekje geleden nog een Fender Strat Deluxe gekocht via ebay.
Het is een Duitse zaak , waren vriendelijk en stuurden emails terug enzo.
Wel jammer ; bij de advertentie stond ''ausgestellt und uberpruft'' ,
dus ik denk die is wel klaar etc.
Hij kwam wel beetje laat aan ( normaal 5 dagen , maar hier een week en nog wat dagen ) en was goed ingepakt etc. Maar, de gitaar was helaas niet afgesteld ,
de snaren ratelden...
Jammer , maar volgens mij zijn ze het vergeten óf ik kan geen Duits.
Hoe dan ook ik neem aan dat zij de kosten betalen voor het afstellen.
Was trouwens best goedkoop: Een Fender Strat Deluxe Mecixo voor E 674,- incl. verzendkosten.
Bij een andere winkel : E 799,- dus ik heb geluk gehad :)
zo heb ik via marktplaats een lexicon mpx1 gekocht.
eerst wat gemailed met die jongen...vondt ik allemaal wel vertrouwd enzo.
maar toch.......hij vroeg er 500 euro voor.'
ik heb het overgemaakt en hij zou het opsturen..hehe mijn vriend vroeg of ik gek was geworden...maar goed...die gast belde mij op en zei dat ie hem echt zou opsturen.
twee dagen later de post aan de deur met een zwaar ingepakte lexicon in uitstekende staat.
idd. der bestaan echt wel eerlijke mensen.
of nog een keer zo`n transactie zal doen???? i dunno!
patricia
Pfoe, inderdaad wel een enorm risico zeg. Zou ik zelf nooit zo doenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricia
Idd nogal een risico...zelf zou ik spullen van dat soort bedragen gewoon op komen halen, dan weet je zeker dat 't werkt, dat je niet belazerd wordt en je hebt 't meteen binnen i.p.v. een week op de post wachten ;).
En een gitaar via Ebay in het buitenland bestellen zoals nielsnielsniels heeft gedaan zou ik sowieso nooit doen...en al helemaal niet als ik 'm voor een of twee meijer meer gewoon in NL kan halen.
vriend van me had z'n hagstrom bas uit amerika laten komen. Toen was het opeens 11 september en de torens kwamen naar beneden, wat volgens de verkoper er voor zorgde dat de post niet goed meer functioneerde in het land. Een paar weken later was ie er nog steeds niet, nog een paar weken later was ie er ook nog niet. En maar mailtjes naar die kerel sturen, maar het was allemaal in orde zei hij. Toen kwam er opeens een groot pakket binnen. Hij maakte het open en wat zag hij daar: alle onderdelen van zijn basgitaar. Best lullig, aangezien hij een hele bas had besteld en niet een die in stukken lag. Gelukkig heeft ie hem helemaal in elkaar kunnen zetten en speelt ie heerlijk en klinkt ie ook prima (moest wel het hele binnenwerk opnieuw bedraden). Het metalen plaatje dat waar de hals op de body geschroeft zit met het serienummer was ook verdwenen, zo kon hij ook niet meer controleren of het dezelfde was als die van de foto.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
koop dus nooit, maar dan ook nooit een instument uit het buitenland
Hahahaha! Die yank zei toch ook dat de postverwerking niet fatsoenlijk meer functioneerde na de 11de. Nou, dat was dus te zien aan die bas :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
ik heb zojuist dealtje gesloten voor een marshall 8008. morgen betaal ik en stuurt hij hem op. dan geeft hij mij de code van de verzending en zo kan ik mooi controleren of de TPG er geen zooitje van maakt (mijn laatste 3 brieven kwamen aan in snippers...). nog ff zijn feedback bij ebay gecheckt en was allemaal oké. Bij marktplaats zou ik dit niet zo heel snel doen, maar via Gitaarmarkt vind ik al n stuk prettiger. bovendien heb ik alle gegevens van de beste man.
die barcode van de TPG is inderdaad heel handig, dan weet je tenminste waar het ding blijft en of ie ook daadwerkelijk verstuurd isCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magic Bean
In het pre-marktplaats tijdperk heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Had een gitaar te koop staan in het plaatselijke sufferdje. Belt iemand die wel interesse heeft. Ik had op dat moment geen versterker staan, maar wel een multieffect met koptelefoon, om te bewijzen dat ie het in ieder geval deed. Voorstel van de potentiele koper: 'ik neem hem wel mee en probeer hem uit en als ie het doet kom ik wel betalen.'Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Yeah right.
Alweer een paar jaar geleden heb ik tot tweemaal toe via Marktplaats iets verkocht, en verstuurd voor betaling. Heb beide keren minimaal vier weken moeten wachten op de cash, waarbij ik de tweede keer het telefoonnummer maar heb opgezocht.
Nooit meer. Eerst dokken en dan hoef ik iedergeval niet te mokken :D
haha niet mokken maar dokken .lol
Ooit es een takamine gekocht op marktplaats...laten verzenden via TPG...heb de originele bon en alles...heb betaald...maar het kreng is nooit aangekomen!
Ben benieuwd wat voor lot het beschoren is. Staat waarschijnlijk krom te trekken in de garage van een tweederangs postbode ofzo..
Jammer van mijn geld en van de gitaar!
Sindsdien haal ik ze altijd zelf op, of laat ze brengen.
Als je dat overkomt kan je een formulier aanvragen waarin je aangeeft wanneer het is verzonden, wat het kost en wat voor actie er moet worden genomen.
klopt, heb ik ook ingevuld...maar de TPG zei dat er geen aanname- en aflevergegevens van de zending bekend zijn (logisch, ik heb nooit iets ontvangen)...
en sloot daarmee na veel brieven mijn dossier...eikels!