nah, het was ook neit haar schuld en ze was voora boos op het 'serieuze achtergrondkoortje' dat er op bepaalde stukken doorheen zat te schreeuwen.
Printable View
nah, het was ook neit haar schuld en ze was voora boos op het 'serieuze achtergrondkoortje' dat er op bepaalde stukken doorheen zat te schreeuwen.
Mijn lullige dingen:
Bij een bandwedstrijd zat een input van mun pedaaltje halflos, steeds als ik ff erop trapte, dan KRAAAAKKK SJJJGRRRR (je kent het wel), dat was wel klote. Ook toen we in de schouwburg moesten spelen, alles opgebouwd, we zouden net beginnen, komt de bassist erachter dat hij geen amp had :-D
De eerste keer dat ik met een (geleende) Marshall speelde ging hij na vijf minuten in rook op. Dat is me overigens nog drie keer met andere amps tijdens een optreden gebeurd. Geen gesprongen zekeringetjes, maar opgeblazen trafo's etc. Nee, hard speel ik niet (echt waar). Gewoon doorplaybacken, want vaak merkt het publiek het niet eens...Wat je ook niet moet doen is een synthesizer op 380 volt aansluiten. Deed ik eens per ongeluk met m'n nieuwe Polysix (ja, dit is lang geleden). Reparatie was 1000 piek..alleen de kast hadden ze niet vervangen.
Die Db lampen hadden ze ook in een bar in Amsterdam waar ik wel eens speelde. Ging het te hard, dan floepte zo'n ding aan en kwam de eigenaar meteen roepen dat het zachter moest. Nadat dit twee keer binnen tien minuten gebeurd was ben ik tijdens een solo van de andere gitarist voor die lamp gaan staan en heb hem er achter mn rug half uitgedraaid. Probleem weg, volume omhoog en publiek en eigenaar happy... :-D
Wij hadden twee zangeressen die ruzie gingen maken over welk nummer we nog zouden spelen, we moesten aan het eind van het optreden inkorten dus een paar nummers moesten sneuvelen en uiteindelijk gingen ze allebei janken, als toegift nog even de zombies met een net uitgehuilde zangeres met mooie rode ogen, ook nog ruzie met haar flirtende vriendje die een maand later als hulp het mengpaneel uit zijn klouwen laat vallen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Mijn blunders beperken zich tot vergeten van de tekst, solo's zonder geluid inzetten en te laat invallen omdat ik al in mijn gedachte bij de solo zit, maar ik los dat allemaal wel op zolang je maar in de maat blijft, ook wil ik bij het wisselen van gitaar weleens vergeten om te pluggen.
Het is niet echt een blunder, maar staat volgens mij wel redelijk sukkelig:
Ik draag een bril, een mooi jaren 50 dik bruin montuur, en die heeft de nare gewoonte om van mijn neus te glijden tijdens het spelen. Dan sta je je solo te spelen en dan voel je die bril van je neus glijden. Enige mogelijkheid is dan om tijdens je solo snel je hand omhoog te doen om die bril weer recht te zetten. Tot mijn verwondering is dit nog wel altijd goed gegaan, maar het moet echt stom staan als je telkens je bril aan het goed zetten bent. Dus ik ben nu aan het GASSEN op lenzen.
een touwtje om 'm op z'n plek te houden is goedkoper....
EEN TOUWTJE.......EEN TOUWTJE..........IDIOOT
Ik heb al een nerd imago, wil je dat nog meer benadrukken ofzo...tsssss
mmm, het was de finale van het krakende ei (lokaal talenten jacht op koningendag), zo'n 1000 man publiek in de grote lokale toneelzaal gepropt. Tijdens een van mijn solo's iets te ver achteruit gelopen en van het podium gedonderd.
:roll:
We zijn nog tweede geworden.... :-?
alcohol wat verkeert viel.Af en toe ging m'n bewustzijn aan.Vooral de chagerijnige gezichten van de medebandleden.En een lol dat ik had.Daarna mocht ik niet meer drinken van de band.Gek he
ooit welleens gehoord van iemand die op een zwart podium liep. de bouwers misten een plaat en hebben daar voor het zicht maar een zeiltje gespannen. gitarist liep er ook zo in... is niet zo goed afgelopen.
ZO'n afkkende bril vind ik wel stoer... als je het echt kunt om steeds tijdens je solos je bril goed te zetten dan heb je een eigen stijl ontwikkeld...
Nocki
mn gitaar flikkerde van me af omdat die fucking fender band losging van mn gitaar.
:D
Dat is altijd met die merk banden.
Het leere uiteinde is altijd slap bij alle merkbanden.
Dat is een klein probleempje wat ze zo op kunnen lossen, maar waarom ze dat niet doen weet ik ook niet.
Dit is eigenlijk een blunder van een maat van me..
We waren bezig met een nummer waarin hij een solo had met wah. Het nummer daarna was een akoestisch nummer..maar...zijn wah stond nog aan.. Hij heeft echt het hele nummer aan zijn equalizer staan draaien om het te verhelpen...maarja...dat lukte natuurlijk niet :-D
Ik heb eigenlijk nooit echt een "blunder" gemaakt, ook nog niet zo veel opgetreden btw :oops:
De big confusion is een coole tent .. en die lamp !! HAHAHA, die is echt te cool. Wij hebben gewoon stagedives vanaf de bar gedaan daar :)
Maar mijn grootste blunder ... of pech meer eigenlijk. 1e optreden met mijn nieuwe ESP , het was al een harde beukshow en er was een redelijke pit, op een gegeven moment in een hard mosh gedeelte loop ik van het podium en begin al spelend door de pit heen te hakken met mijn gitaar ... krijg plots een duw en knal voor mijn kop, ik glij onderuit en val precies met de input in mijn gitaar op de rand van het podium. Hele input incl. kabel uit mijn gitaar gebroken !!!
Snel mijn backup gitaar gepakt en een ander snoer en de show afgemaakt.
Marc
Na een nummer op het crunch kanaal gespeeld te hebben mijn elektrische gitaar voor een akoestische gitaar verwisseld. Halverwege het volgende nummer (een stukje alleen gitaar en zang) kwam ik erachter dat ik hem nog steeds op overdrive had staan...
Zombie - The Cranberries (4 jaar terug)... Vlak voor de solo: bassist dacht dat de drummer stopte, drummer dacht dat de bassist stopte. Iedereen gestopt en elkaar raar aankijken... Applaus!!!
Vlak voor een solo breekt een snaar van mijn strat. Ik snel die gitaar in het rek en mijn tele gepakt. Precies op tijd klaar om de solo te spelen. Breekt tijdens die solo een snaar van die tele... En het was nog een rustig blues nummer ook!
Laatst opgetreden: 3 gitaren mee. Aan het einde van de laatste set had ik van iedere gitaar een snaar geknapt. Ik moest zelfs de gitaar van de andere gitarist gebruiken om het laatste nummer te kunnen spelen...
misschien doe je iets fout??
Hij had een vijl gepakt in plaats van een plectrum :-D
Begin van de avond, alles donker, het publiek zit gespannen te wachten, alleen een akkoord op de toetsen met een strings-geluid...
Dan kom ik op om de proloog te spelen...
Dus ik loop rustig 't podium op en begin te spelen... (nog steeds 't hele publiek dat alleen naar mij zit te kijken)
KOMT ER GEEN GELUID UIT DIE K@#%&$%T VERSTERKER!!!!!!!!
blijkt dat m'n volumeknop nog dicht staat.... :oops: :razz: :oops: :razz:
Later op de avond ging ik in een nummer ook nog ff de mist in en alsof dat nog niet genoeg was schoot tegen het einde van de avond m'n band ook nog eens los
Ik houd 't er maar op dat ik gewoon m'n avond niet had... :D
oeps , 2 keer gedrukt..
Tjemig, allemaal bekende verhalen.......
Tijdens onze eerste concert met alle 400 vrienden en kennissen gaat mijn snaar stuk, nog tijdens de mega intro van het concert..... met een floydrose. Ik dus de eerste 4 nummers zonder gitaar omdat mijn kennissen niet snel genoeg vansnaar kunnen wisselen.
Mijn mega solo, hele lied op een lekker volume, rustig nummer met een vette distortion solo. Staat de volume knop van de distortion toch helemaal open.....:( Die gitaar knalde echt uit de amp, totaal ongepast...... ik kon van verbazing de solo niet eens afmaken......
Koninginnedag, koud en nat, buizen amp. In principe overdekt ...... Lekkr aan het spelen en toen kwam er een vlaag wind die het opgespaarde water op het dak in mijn amp joeg.......... Einde lekker spelen.
ik heb er nog wel een paar maar die bewaar ik wel even....
Oja, Rotanhuis, Amsterdam? Had een achteringang met een klein rot schakelaartje op de deur. Als je de deur open maakt gaat de stroom van het podium. Lekker naar een hoogte punt aan het werken in een concert, zaal helemaal uitverkocht en de rest, besluit een vriend dat het wel een beetje warm is in de zaal en dat de deur wel open mag voor een beetje tocht.........
Nog een hele domme: Ik besloot ooit eens (lang geleden) tien minuten voor een optreden dat een zonnebril erg cool stond. Daarvoor moest de gewone bril (-5) dus af...
Op de tast op het podium gekomen kon ik al sowieso nix meer zien, maar ik had dus ook nog een setlist op de monitor zitten die ik met rooie viltstift had geschreven. En het podiumlicht was ook vrolijk rood.
Heel het optreden heb ik bij de bassist moeten vragen wat het volgende nummer was. Cool! :oops:
dat is altijd een blunder met een zonnebril op het podium staan ,er zijn maar 2 dingen die dat rechtvaardigen.
a:buiten spelen en tegen de zon in kijken
b:lasogen hebben
binnen is het een no do want iedereen maar ook werkelijk iedereen denkt gelijk wat is dat voor eigenwijze lulhannes met z'n zonnebril op denkt vast dat ie stoer is.
ik heb in de jaren dat ik roadie ben al heel wat blunders gezien ,zowel bij de eigen band als anderen.
wij hadden wel een paar leuke ,speelden een keer op een harleyfeest onze zanger was zoals gewoonlijk vrolijk aan het rondspringen opeens zakt ie dwars door het podium heen ,en na de eerste schrik kwam ie al zingend onder het podium weg kruipen.
onze vorige drummer verzette zijn krukje een beetje tijdens een rustig stukje ,zagen opeen een paar benen en bekkens de lucht in gaan hij was vergeten dat het podium vlak achter hem op hield.
zanger die van het podium afspringt uitglijdt en een spagaat maakt heeft die van ons ook een keer gedaan ,hebben toen maar effe een pauze ingelast.
stoer staan te spelen met één voet op de monitor en dan glijdt de voet er af ,is een heel lullig gezicht en als je dan ook nog op een podium van een 40 cm staat maak je een rare duikeling deed een vorige gitarist van ons een keer hij heeft wel een week last gehad het optreden heeft ie afgemaakt zittend op een barkruk. (was zo'n podium met van die speciale uitlopertjes voor de monitoren).
maakte zich nog het meest druk over een schilfertje lak van 1 bij 1 cm dat door de val van de gitaar was afgesprongen.
boefje 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sash
Ik had een optreden in de Schouwburg en werd met gevraagd of ik een nummertje mee wilde bassen, omdat ik geen bas gitarist ben had ik geen bas mee dus ik snel eentje lenen, loop ik daar met die bass het podium op en test ff wat Bas vals! dus ik zet die bass weg en zie naast me nog een basgitaar staan dus ik pak dat ding op en begin vrolijk te spelen zonder te kijken. Harstikke vals :o dus ik denk hoe kan dat, kwam ik er na een minuut spelen achter dat het een 5 snarige bass was :-D
dat merk je toch meteen?? :???:
5 snaren? Dat is best wel veel hoor, je ben zo de tel kwijt... Trouwens, ik tel mijn snaren nooit. :cool:
Hehehe ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Stomdronken op mijn gitaarsnoer gaan staan waardoor ik me gitaar naar beneden trok en uit balans raakte en zo maar het podium af viel ;-(
Of toetsenist zet zijn intro in maar is vergeten zijn keyboards weer naar de normale instelling te transponeren, veel valser wordt het niet
De mooiste was van een vriend van me die tijdens een optreden voor een supersolo een tafel op klimt en bij het inzetten van die solo een ventilator over het hoofd ziet die hem ff een snee van een paar centimeter in zijn voorhoofd klieft.
dit is misschien wel de nuchtere noorderling die hier spreekt. Ik heb ook een zonnebril op het podium op, en dat heeft ook te maken met de verlichting, maar ook om het feit dat mensen mogen weten dat een artiest een eigenwijze lulhannes is die op z'n minst denkt dat ie stoer is, en het liefst heeft dat het publiek die indruk ook krijgt....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wietse
Ik ken ook zo'n fries, die gaat gewoon op het podium staan met z'n groene t-shirt met tandpastavlekken (of zoiets) en z'n ouwe spijkerbroek. En wie weet wat zijn publiek daarvan denkt. :roll:
een zonnebril vind ik niet zo'n probleem.
als je een beetje zenuwachtig bent om voor een root publiek te spelen is het handig. je voel je wat zelf verzekerder als niemand je ogen kan zien. dus speel je wat zelf verzekerder... een zonnebril vind ik dus geen probleem. het kan je zelfs helpen. behalve de eerste keer met mn eerste bandje. toen speel ik nog van bladmuziek en kon het niet meer lezen. maar omdat ik zonder bril niks kan zien kn ik ook niet even onder de bril door kijken. vandat moment af ben ik uit mn hoofd gaan spelen...
Nocki
boefje ! ! !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
misschien ben ik raar, maar ik speel na 1 keer doornemen altijd uit mijn hoofd :???:
:-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijsov
Toen ik nog roadie was...
Mooie kleedkamer, pauze voor de laatste set, zanger moest nog even pissen en gebruikte daarvoor de plee in de kleedruimte. Ik kwam uit de zaal, had nog wat drank op het podium gezet en deed de deur van de kleedruimte op slot in de veronderstelling dat iedereen op het podium stond. De gitarist was al begonnen met het gebruikelijke intro voor de laatste set. Na een intro van 2,5 minuten vertelde de bassist dat ik waarschijnlijk de zanger had opgesloten en ik begreep eerst echt niet wat hij bedoelde. :???:
Toen ik het wel begreep heb ik echt huilend van het lachen de deur even opengemaakt, t'is toch nog een swingende laatste set geworden :-D
Op de terugweg heeft overigens de gehele band de slappe lach gekregen omdat de zaaleigenaar vertelde dat hij dacht dat het een ingestudeerd kunstje was :dance:
Het heeft wel een hoog spinall Tap Gehalte.
Tijdens een optreden in de schouwburg stond het drumstel van de drumster op een soort 'verrijbaar' plateau. Net op het moment dat de drumster een solo in wil gaan zetten valt ze van haar krukje achter het podium. :lol: :cry:
Ook een keer tijdens een optreden in de finale van de zeeuwse voorronde van de Grote Prijs had ik een 'nieuw' tweedehands snoer meegenomen. Tijdens het eerste nummer kraakte en 'stotterde' mijn bas, ook tijdens m'n solo, stond dus wel even mooi voor lul :-? :oops: Ik gebruik nooit meer een tweedehands snoer!
Ik had gehoord van een kennis dat z'n basversterker automatisch uitvalt als ie het te warm krijgt :D
stond op het podium en dat ding hielt er mee op
toen ie wat afgekoeld was ging ie weer vrolijk verder :razz:
Als gitarist ben ik nog niet zo lang actief, als drummer echter wel. Het lulligste wat mij ooit overkomen is was dat tijdens een vet R&R nummer mijn kruk langzaam naar achteren begon te schuiven. Toen het ding van het drumpodium af schof spong ik naar achteren om de zaak te redden, alleen.............. Het drumpodium stond op de rand van het grote podium. Lullig om dan in één keer ruim 1.80 m lager te staan. En voor het publiek en de bandleden ook een vraag waar die drummer gebleven is.
Leuke thread dit!
Een paar nieuwe varianten:
Een lunchconcert op een TU met twee erg vermakelijke blunders:
1. Tijdens White Room zing ik tweede stem. (Mijn enige excuus is dat onze zanger van toen ook niet kon zingen) Ik zie twee meiden in het publiek (iedereen zit, helaas) enorm in de lach schieten. Ik denk dat het met mijn stem te maken heeft, maar later hoor ik het probleem op de opname, al die refreinen zijn verschillend, en ik zing een andere tekst als de leadzanger... :oops:
2. Tijdens het laatste nummer valt de stroom uit, en alleen de blazers en de drummer zijn nog te horen. En wij maar denken dat we echt niet mogen uitlopen ivm colleges!
Tijdens een ander concert in diezelfde zaal spelen we met een gelegenheidsband en het klassieke studentenorkest. Bij de eerste repetitie hebben we een half uur moeten wachten omdat men de repetitie zo gepland had, in de overtuiging dat die "Rock"muzikanten toch te laat zullen zijn. Als tijdens het optreden de rockband mee moet gaan spelen met het orkest kijk ik naar een lege drumkruk, de toetsenist kijkt naar een lege drumkruk, we kijken elkaar aan en zien dan achter in de zaal de drummer binnenlopen die zich stierlijk verveelde bij de klassieke muziek, en even was gaan wandelen. :-D
Eerste optreden van een nieuwe studenten bigband. Ik heb de dirigent ervan overtuigd dat je On Broadway niet zonder gitaarsolo kunt spelen, en mag een solo pakken. Kijk een paar George Benson licks van een plaat af, en kom tijdens het concert erachter dat de meest virtuoze riedel weliswaar goed gaat, maar in een andere toonsoort staat, wat ik dus uiteraard even vergeten ben. Na enorm in de lach te schieten laat ik alle pretenties varen en speel de zaal plat met een asociaal lange solo van 2 minuten. Weken later wordt ik nog herkend van die te gekke solo. 8-)
En ook geleerd, nooit nieuwe drankjes uitproberen tijdens optredens (ouzo)
Met een andere gitarist speel ik tijdens een lunch. Hij werkt die ochtend als koerier, en beland in een file. Niet alleen komt hij binnenlopen als de mensen net zitten te eten, hij vergeet ook nog mijn versterker. Echt vrolijk zijn we niet, en het klinkt dan ook naar *** wat ons betreft. We willen eigenlijk het geld weigeren omdat we vinden dat we beroerd gespeeld hebben, maar als de meid die ons geboekt heeft stralend met een envelop aan komt lopen, en enthousiast en gemeend verteld dat ze het geweldig vond, krijgen we het niet over ons hart te zeggen dat we het daar niet mee eens zijn...
:roll:
En te leuk om te vergeten
met een andere big band hebben we een optreden in een plaatsje vlakbij, maar als student zonder auto is een versterker meenemen toch wat lastig. Ik bel van te voren op of ter plekke misschien een gitaarversterker aanwezig is, en me wordt verteld dat die er is. Als ik daar aankom zie ik iemand met een stemsleutel het podium op rennen om de baby-vleugel te stemmen. Dat wekt al weinig vertrouwen. Gelukkig blijkt de gitaarversterker wel aanwezig. Hadden ze ook nog aan een netsnoer gedacht, dan was het helemaal mooi, maar dat hadden ze dus niet... Duh!
En ooit Frank Gambale in Arnhem zien spelen die tijdens het eerste nummer vertwijfeld op zijn pedaaltjes stond te trappen. Bleek een rot kabeltje te zijn. Toch ook wel leuk dat zoiets op dat nivo ook nog kan gebeuren :wink:
Humor, dit topic.
Het was mijn 2e of 3e optreden met een punkband. Ik sta stoer wijd beens op het podium mijn drie accoorden te rammen. Glij ik langzaam met mijn rechter been tussen het gewone en drum podium en bleef muurvast zitten. :-D Na het nummer moest ik me eerst uit de laars bevrijden en daarna de laars los trekken om niet op een sok verder te hoeven spelen. En dat in VERA in Groningen voor 250 mensen die blauw lagen van het lachen. :oops: