Mijn Peavey Classic 50 heeft jaren goed gediend. Tot ik hem uit onze bandbus heb laten vallen. Toen was het over en uit :)
Printable View
Mijn Peavey Classic 50 heeft jaren goed gediend. Tot ik hem uit onze bandbus heb laten vallen. Toen was het over en uit :)
Ja, die. Was er ook in 19 inch eindversterker (stereo). Wilde ik kopen van Tonika, was ie net verpatst.
Die 1 HE gouden Marshall doet het ook na een kleine tweak.
Ik heb meerdere Peaveys gehad en in mijn ervaring waren het prima versterkers. Mijn 60/60 Classic overleefde een keer een val van ruim anderhalve meter, er zat alleen een 6l6 en beetje los. Kreng was niet te tillen maar dan heb je ook watt.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Hartley Peavey dacht, net als Henry Ford, vanuit product/fabricage en markten,
was in elk audio segment vertegenwoordigd, had bijvoorbeeld als eerste een cnc router en kon derhalve relatief goedkoop zijn (en hoefde dus ook niet zoals Fender naar het Oosten) terwijl toch goed geproduceerd, de reden waarom je die spullen bij zowel beginner als bij pro omgevingen tegenkwam,
Ik weet niet of wij hier in europa een dergelijke company hadden... Dynacord misschien?
Alleen was dat vergeleken Peavey ijstijd.
Maar aan Peavey kleefde altijd dat non hip/budget label. Dat hebben ze proberen te veranderen met eerst de Artist serie, later een custom shop (mooie producten maar nooit van de grond gekomen) totdat ze eddie wisten te verschalken (die voor hen koos omdat hij daar carte blache kreeg)
https://www.bassgearmag.com/wp-conte...72-850x640.jpg
Ik heb ooit in '83 een Peavey Bandit 65 gekocht, maar dit was geen geweldige versterker. Niet omdat het een tranny amp is, maar gewoon, het klonk niet mooi. Op zolder heb ik nu nog een hybride Trace Elliot Tramp staan, die klinkt al een een eind beter als de Bandit.
Deze laatste staat er nog maar te staan, ik speel eigenlijk altijd op mijn kleine versterkers, een '73 SF Champ en een Marshall DSL1CR.
Die 80's Bandits waren/zijn inderdaad verschrikkelijk.
Eigenlijk zo verschrikkelijk dat ze bijna niche zijn, net als Roland JC's.
De Jamstudio's in Amsterdam heeft engl, Marshall en Bandit's amps, maakt mij niet zoveel uit allemaal,
neutraal platform voor je pedaaltje,
alleen als de drive van de amp moet komen kies ik een engl,
op de een of andere manier klink je na wat gedraai aan knoppen toch altijd weer hetzelfde,
hoe meer knoppen hoe langer het doorgaans duurt,
Je moet bij de Bandit van het leadkanaal wegblijven maar gewoon, normal channel en beetje bas, wat mid en scheutje hoog, klaar.