Filmpje net gekeken lekker gespeeld lekkere sound!
Printable View
Filmpje net gekeken lekker gespeeld lekkere sound!
Even wat onzin corrigeren/ verduidelijken. Je feel kan wat mij betreft nog heel wat beter. Je speelt in een zeer simpel liedje nog aardig wat foutjes. Dus om nou te zeggen dat je een betere feel heb dan sommige snelle spelers waag ik toch te betwijfelen . Het feit dat BB jou wel of niet raakt is helemaal niet belangrijk , en is hoog uit een maat voor jou beperkt muzikaal gehoor. ( zo zou je het kunnen zeggen) . Joe Bonamassa is een veel betere gitarist dan BB king, qua feel en techniek en qua alles, maar waarschijnlijk ben je nog niet zover dat je hoort. Lukather is een veel betere/ allroundere gitarist dan Clapton ook qua blues, feel en alles , en verder idem als bij JB.
BB king.. kom op jongen..!!
In geen enkele zin probeer ik te zeggen dat ik goed ben, sterker nog ik vind mijzelf een belabberde gitarist. Verder heb ik geen zin om te reageren op zoveel zuur. Je leest mijn verhaal niet goed en bent kennelijk persoonlijk geraakt.
Ik vind het ook wel belangrijk denk ik, dat muziek je raakt. Eigenlijk alleen maar.
En dat qua alles.... Dan zou ik niet net 2 gitaristen die wel in The Hall Of Fame zijn opgenomen als voorbeeld nemen.
Het idee is, enkel wat je kan meten kan je het beter best zinvol op los laten.
Zeker,.. dat muziek je raak is zeker belangrijk.
Maar als je niet kan horen dat BB een zeer, zeeer beperkte gitarist is, en denk dat hij een betere gitarist is als Joe Bonamassa kom je gewoon iets te kort. En zit je gewoon fout , hoe mooi jij die twee noten van BB King ook vind want meer kan die man niet.
Zon uitspraak is niet meer dan wat romantisch gelul, BB king noemen samen met de echte grootheden .
Hij had voor het zelfde geld Steve Vai kunnen noemen, of van mij part John Williams en zeggen dat hij BB beter vind om dat hij twee noten zo mooi speelt. Het feit dat hij (TS) dat vind is prima , maar dat maakt het nog niet feitelijk
Wat een onzin.
Je hoeft het niet zo op de man te spelen en je leest niet goed. Ik zeg nergens dat BB King de betere gitarist is. De strekking van mijn verhaal is je volledig voorbij gegaan.
Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je ermee doet. BB King gebruikt inderdaad maar weinig noten, maar hoe hij die gebruikt en hoe hij zo ongeveer kan praten met zijn gitaar, ondanks het beperkt aantal noten die hij gebruikt, is echt meesterlijk. Als je dat niet hoort kom je misschien zelf wel iets te kort.
Het gaat mij om het gemak waarbij je twee super gitaristen wegzet, door ze met minder begaafde te vergelijken door "feel" erbij te halen.
En het feit dat jij je eigen beperkte spel enigszins rechttrekt door het op feel te gooien . Maar alleen feel maakt je geen goede gitarist
Daarbij zeg je dat je dat niet kan leren, ook echt een mistake, je kan wel degelijk steeds meer gevoel in je spel krijgen, en weet je wanneer dat is ? Dat is wanneer je steeds beter je instrument beheerst
Smaak heeft niets te maken met het beheersen van een instrument.
King heeft een fantastische blues stem, mooie nummers gemaakt enz,enz,. Maar qua gitarist is het allemaal zeer beperkt
Deze zat eraan te komen, maar doet me weinig. Gewoon de mythe in stand jongen prima. Ik persoonlijk vind Guus Meeuwis een betere gitarist is dan Steve Vai. Want zoals Guus die twee tonen speelt op zijn akoestische gitaar in "wat een nacht" ja echt geweldig wat een feel.
En dit was weer mij bijdrage,
BB King heeft uit 3 noten een hele carriere kunnen halen, dat is pas knap!
Over Joe Bonamassa niks kwaads maar tis de muzikale equivalent van Nicolas Cage met al dat geschmier en overkill maar goed, ut heb sijn fans.
Ik moet dan altijd denken aan Miles Davis (of Quincy Jones, Mozart, Debussy) die de ruimte tussen de noten belangrijker vonden dan de noten zelf.
Ik laat het rusten, je leest wat je wil lezen en bent nogal overtuigd van jezelf.
Ontegenzeglijk, waarbij aangetekend dat ik het - hoewel ik het wat ‘anders' had geformuleerd - wel met je eens ben.
Niet mee eens: hij was vooral een erg goede blueszanger. BB King was zelf nog het meest overtuigd van zijn beperking als gitarist.
Je mag je punt maken ondanks dat je mijn punt volledig verkeert interpreteert maar ik snap niet dat je het zo kwaad doet. Van mij mag een mod deze laatste discussie verwijderen uit deze draad.
Ho ho, mijn bijdragen niet natuurlijk, ik weet dat mensen die nogal eens graag mogen teruglezen.
Hier wat voorbeeldjes van Joe Bonamassa zijn matige feel en timing
https://www.youtube.com/shorts/Y-3-CK04BSM Tja hier kan je lang en breed over lullen
https://www.youtube.com/shorts/iaX3MPEUD44
https://www.youtube.com/shorts/dl_odojcAAU
Maar ook wat BB king
https://www.youtube.com/shorts/9Dcd3ZO43Yk
https://www.youtube.com/shorts/IWF9jugvdbU maar wel blijven zingen hahahahha geen geld voor een backup denk ik !
https://www.youtube.com/shorts/aM6f6FH7YpI
En dan zeggen dat het aan mijn oren ligt hé Kim
Kunnen we er in godsnaam over ophouden. Je bent duidelijk. Man man wat een arrogante stuk vreten ben je.
Je verwart gelijk hebben met arrogantie, ik ben niet arrogant dat zie je verkeerd zoals net als je het verschil tussen BB king en Joe Bonamassa ook verkeerd ziet. Dat kun je objectief beoordelen mits je er voor open staat natuurlijk. Er zijn ook mensen die zeggen dat de aarde plat is, dat wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben, en dat iemand die dat corrigeer arrogant is , nee die heeft dan gewoon gelijk
Lol dank voor de bevestiging dat je arrogant bent. En nog steeds begrijp ik niet waarom jij denkt dat je met een toonje mensen de maat moet nemen met simpel een mening, want gelijk heb je zeker niet.
Je kunt ook gelijk hebben en toch arrogant zijn, het een sluit het ander niet uit.
Wat betreft de volstrekt onzinnige discusie: het verschil met het voorbeeld van de platte/ronde aarde is dat het een meetbaar is en het andere niet.
Hoe goed een gitarist is blijft subjectief. Geef er maar eens een sluitende, voor iedereen geldende definitie van. En zo kan het oordeel daarover ook heel erg uiteenlopen zonder dat er iemand absoluut gelijk of ongelijk heeft.
Voor de en gaat het erom of hij/zij geraakt wordt, de ander let meer op technische of compositorische kwaliteiten. En dat is prima, zolang men elkaar daarin niet de maat neemt. En op mij maak je inderdaad een erg boze en gefrustreerde indruk. Nog geneukt de laatste tijd? 😇
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Zoals met zo veel dingen is subjectief inderdaad een dingetje, maar feit blijft dat wanneer je op een gitaristen forum, waar ik er even voor het gemak vanuit gaat dat we allemaal gitaar spelen, en weten hoe moeilijk het is, sommige dingen wel degelijk te meten zijn.
Steve Vai is een betere gitarist dan Guus Meeuwis, ( beide spelen gitaar ) zeker als je dat aan honderd andere gitaristen vraagt.
Vraag je het aan honderd huisvrouwen die het verschil tussen een gitaar en bezem niet weten krijg je een heel andere uitslag.
En om dan te zeggen dat de beste gitarist iets subjectief is wordt dan gewoon onzin, kom op laten we eerlijk zijn
Ik ga een klein stapje verder en vind dat JB een veel betere gitarist is dan BB, en dat laat ik nog even met die filmpjes horen.
Om er dan vervolgens smaak of subjectiviteit bij te halen, doet verder niet terzake,
Op de manier zoals jij het omschrijf kun je nergens meer goed , slecht of slechter aanplakken.
De beste voetballer b.v. elk jaar wordt er één gekozen, maar wel door voetballers en niet door huisvrouwtjes, want anders won er elk jaar een Italiaan.
Verder wordt er nog zat geneukt
Elk jaar in de beste gitarist ter wereld verkiezing komen altijd Jimi Hendrix , Eric Clapton enz te voorschijn, maar die horen al heel lang niet meer in de top 100 thuis, we zijn 50 jaar verder, gitaristen zijn geëvolueerd, en in elk dorp, stad vind je gitaristen beter dan hen.
Ok, ik geef het op. Veel plezier ermee, ik ga lekker eten. Vrij simpel maar toch lekker.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Het zal allemaal maar als Steve lukather blues speelt dan zit ik daar met kromme tenen naar te luister. Echt waardeloze blues gitarist.
Natuurlijk is hij een veel betere gitarist dan bijna wie dan ook maar zijn blues vind ik niet te pruimen. Het heeft allemaal met smaak te maken. De "beste" bestaat niet, het heeft toch met de luisteraar te maken, raakt het je of niet. We hebben het over muziek en de beste maakt niet per definitie de mooiste muziek.
Steve Vai is uiteraard technisch veel beter dan BB King en hoe ik de man ook waardeer, Vai zijn geluid en muziek vind ik verschrikkelijk. BB King luister ik al meer dan 35 jaar naar en kan er nog steeds van genieten. Een jonge BB King was een van de grootste muzikanten in de blues.
Smaak is subjectief, techniek is objectief (en nee dat is niet alleen maar snel spelen), techniek waarderen is ook weer subjectief. Na al die jaren gitaarspelen en op dit en andere fora rondhangen zouden jullie toch beter moeten weten :) Je vindt iets moois of goed, of niet
Je hebt volledig gelijk, dit is een zinloze discussie en ik ga er toch nog op in, my bad.
Die Joe Bonamassa is best aardig om te horen trouwens, BB ook. Maar blues zal toch nooit echt n grote liefde worden
Dus.....de aarde is NIET plat?:???:
Hij is niet rond en niet plat, hij is elipsoide
Mijn pannenkoeken meestal ook.
Dat kan eigenlijk niet, gezien de zwaartekracht, of ze zijn heel klein, als knikkers ongeveer.
Rond of niet ik ben wel de beste pannenkoeken baker, komt omdat ik het met veel feel en smaak doe. Zullen we even verder gaan in oftoppic heren.
I know daarom zei ik ook we
Toch nog even terug komen op de Feel van Joe Bonamassa
https://www.youtube.com/watch?v=LRDJ...el=SongWorkOut