Als pregain boost natuurlijk, niet als aftergain.
Printable View
Beste Jan Buurman.... ik heb talloze chorus pedalen gehad. Twee daarvan heb ik heel lang gehad en voldeden aan mijn wensen, die ik ook bij jou herken:
De JamPedals waterfall en de RetroSonic chorus. Beiden helaas duur.
Een goedkoper alternatief zou kunnen zijn de Boss CE-2, maar dan een TB versie. De Waza Craft komt 2e hands nog wel eens voorbij.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fuk, verkeerde topic 😂😂😂
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oh wacht, je beschouwt de SF niet als booster?
Ja dat kan natuurlijk.
Omgekeerd is een TS voor sommige ook een booster.
En waarom niet.
Een TS als booster werkt voor mij erg goed, hoewel ik op dit moment mijn TS even in de kast heb gelegd (sorry Roger.... ;) ). Ik weet ook nog niet wat ik met de SF ga doen. Stand alone vind ik het op het eerste gehoor een erg fijn pedaal, maar ik wil ook zeker uitzoeken hoe hij als booster werkt. Veel hangt af van de plaats in de chain. Dat wordt weer trial and error! :)
Waarschijnlijk na het weekend in huis. Het is voor het eerst dat ik bij Music Store zó lang op een bestelling heb moeten wachten, maar dat wist ik van te voren.
Gewild pedaaltje blijkbaar..... :)
Sja, het is een haat/liefde ding bij mij.
Ik heb nog 3 K renderings liggen waaronder de Soul Food dus we mogen het een lichte obsessie noemen.
De Soul food is absoluut de slechtste K rendering en is derhalve nog ongebruikt nieuw in doos, gratis af te halen wat mij betreft.
Maar goed, het punt met die dingen is, als ik het uit de kast haal denk ik, ja... klinkt goed man... en na een paar dagen begint de artificiële opgeblazen neuzigheid me te irriteren.
Ik vind de Xotic Ep veel fijner voor wat ik van zo'n K clone wil maar die kan uiteraard niet clippen.
Daar kom je nu mee.... :seriousf:
Maar ik wil hem wel voor mijn tweede pedaalbakje!
Ik betaal de verzendkosten!
PS heb even gegoogeld op die PSG. Klinkt mooi, maar ik begrijp werkelijk niet waarom die vintage/modern switch op zo'n onmogelijke en (zoals als ik het begrijp) niet met je vingers bedienbare plek zit.... :(
PSG? Paris Saint Germain?
Het kostte me een tijdje om uit te vinden WAT de Ep precies doet want dat valt niet te achterhalen
komt nog bij dat ik eentje uit de eerste oplage heb, werkt weer anders dan alles hoger dan 110.000
maar goed, de gebruiksvriendelijkheid is niet zijn sterkste punt nee
Het is voor mij een always on, zoals bedoelt ook.
Ik moet wel zeggen, in je huiskamer maakt het totally sense maar live niet echt
dan is het meer een Zen ding en dat werkt ook wel voor mij.
Graag als always on maar daar zit de gebruiksvriendelijkheid in de weg.
De Jag of Mad Cat zien graag de bright switch naar beneden, de Es 330 juist weer niet
tussentijds switchen gaat niet dus dan zou je gitaren uit moeten kiezen voor dat ding
dat gaan we niet doen he dus dan zet je hem uit
En zoals ik het nu bedacht heb neemt ie ook geen real estate in van mijn board.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...04&oe=5B92145C
Klon clones
Ahhh ok, thanks!
ja, semantics,
Een clone impliceert een 1 op 1 geval maar de soul food doet daar zowel cosmetisch als techniek totaal geen moeite voor, enkel sonisch.
Beetje zoals een tubescreamer geen clone is van een stel overhitte el34's maar daar toch aan refereert.
Cosmetisch is sowieso overbodig. Het geluid wat er uit komt zou voor mij het belangrijkste zijn. Ok, het is geen echte Klon. Het is zelfs geen clone, maar als het voor míj goed klinkt steek ik die duiten wel in mijn eigen zak voor iets anders.
Het is niet zo dat het publiek je opeens zoveel beter vinden omdat je dat ene dure pedaaltje op je plank hebt staan. De echte gearsnobs zijn meestal de muzikanten zelf.
Haha, herkenbaar.
Je hebt de mensen die het helemaal geen ruk interesseert, en je hebt mensen die de grotere merken nog van naam kennen zonder verder enige kennis.
Zo ken ik mensen die mijn zooi helemaal niks vinden (is misschien ook, maar dat is een ander verhaal), want het is geen les paul en geen marshall.
Pak ik dan een beginnersepiphone en een valvestate dan zijn ze helemaal gelukkig.
Wat dat betreft moet je je sound echt niet voor een ander maken, heeft geen zin, lukt toch niet.
De Soul Food is eindelijk binnen. Eerste indrukken: als stand alone distortion zeker de moeite waard (maar zo direct niet significant beter of anders dan wat ik met sommige pedalen al in huis heb), maar als booster aanmerkelijk interessanter! Dit weekend even echt in een live stuatie, nu lekker in de studio e.e.a. uitzoeken! :)
Er zijn absoluut betere Klon Clones, maar ik heb het ding destijds, na uitvoerig allerlei tests en vergelijkingen gehoord te hebben op YouTube, gekocht, omdat ik 'm eenvoudigweg waanzinnig goed vond klinken voor een pedaal van (toen nog) 55 euro, inclusief adapter (!!!). Echter, ik gebruik de Soul Food niet zoals de meeste liefhebbers van de Klon Centaur hun Klon clones gebruiken. Het is mijn sound, een semi overstuurde Soul Food in een cleane AC15 (ik mag helaas niet hard van de dames in mijn bandje). En ik ben er zeer mee in mijn nopjes.
Toegegeven, als mijn Koch Pedaltone EN mijn Z Vex Super Hard On clone niet kapot waren, dan zou mijn leven een stuk aangenamer zijn! maar het is nu even niet anders. En zolang ik kan genieten van mijn geluid (en dat doe ik) zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan de bruikbaarheid van de Soul Food. Ik combineer het ding overigens met een TC Electronic Mini Spark vóór de SF en een Wampler The Pinnacle clone ná de SF. En recentelijk heb ik er ook nog een Harley Benton American Sound bij gezet aan het eind. Dat ding stelt me in staat om het te gebruiken als een solo-pedaal dat zich waanzinnig goed en makkelijk laat kneden tot een geweldig geluid in iedere denkbare situatie.
Uiteindelijk wil ik per sé de Pedaltone en de SHO terug, ook omdat je daarmee iets van 16 perfect op elkaar afgestemde sounds tot je beschikking hebt (de SHO staat gewoon altijd aan, net als jouw EP booster). Maar zolang dat spul niet gemaakt is red ik me prima met de SF.
Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er net zoveel plezier mee beleeft als ik. :ok:
Nou, ben inmiddels een aantal optredens verder en ik moet zeggen dat ik de Soul Food wel fijn vind!
Ik gebruik hem als booster voor een milde crunch uit een Blackstar HT Dual en krijg zo een lekkere soleertoon, m.n. met mijn Telecasters. Die willen wel bijten en met de SF haal ik net het scherpe randje er af, maar met ruim voldoende body en gain!
Ook de Strat en de SF zijn vriendjes, maar de Les Paul vind mijn ZVex SHO-clone toch liever. :)
Ik moet alleen nog even uittesten hoe de interne schakelaar (true of buffered bypass) moet staan. Die was ik even vergeten.
Ik ben er iig blij mee.
Om hier nog even op terug te komen, ik heb een Boss SD-1 gekocht voor de rig op de kamer van mijn zoontje, waar ik ook wel op speel. Hij heeft een Squier Bullet Mustang en een VOX PF15R.
Ik heb nog een OD-3 liggen, maar het karakter van de gain van de Pathfinder (SS) is vrijwel gelijk is aan de OD-3, ik hoor bijna geen verschil.
De SD-1 heeft een wat rauwere klank dan de OD-3. De Pathfinder heeft ook goede gain maar is nogal gevoelig met de knoppen. Met de SD-1 draai stel ik eenvoudiger een goede crunch en solo tone in op laag volume. Goed excuus lijkt me :-)
Ik heb nog gekeken naar een Mooer Solo, Donner Morpher, maar ik wil eigenlijk die clone meuk (waar ook geen 9 Volt batterij in past) niet meer kopen. En de RAT2 heeft de verkeerde chip, niet de LM308.
Er wordt beweerd dat de SD-1 een "sleeper" is, goede pedaal maar over het hoofd gezien omdat het Boss is en ook goedkoop is.
Ik heb ooit de SD-1 ook gehad, maar kan me niet heugen dat ik het een fijne booster vond. Er was een reden dat ie zo goedkoop was. Wat ik nog er van weet is dat ik het een maar geknepen geluid vond.
Zelf heb ik nu ook al een tijdje de EHX Soul Food. Zeker in combinatie met single coils op mijn Fender DeVille is het echt een super combi. Maakt het geluid zoveel strakker, van subtiel tot een prima randje. Zo ontzettend blij mee.
Waarbij ik een Tubescreamer dé optie vind voor humbuckers, is de Soul Food dat voor single coils.