Hey, bedankt!
Printable View
Ik heb een Duncan JB (SH4, zwart) die ik wel wil ruilen tegen een Duncan uit de 'custom'-reeks (Custom, CustomCustom of Custom5)
Nee niet echt...Die heb ik inmiddels en ook in gebruik.
Vind het wel een goed element maar ben toch meer een Duncan fan. Echt alle Dimarzio's die ik heb/had fluiten op volume erg hinderlijk waar ik dat met Duncan gewoon echt nooit heb. Zelfde gitaren, alles.
Maar welke kleur is je TZ? Ik zal er toch nog even over denken. ;-)
Zwart. 1234
Goed in mijn Telecaster heb ik een SD Little ‘59™ for Tele ST59-1b
Wil 'm graag ruilen voor een wat meer traditioneel telecaster-brugelement, bij voorkeur met iemand die zijn ding er bij mij uitsloopt, en dan fijn vervangt door die van hem/haar.
Wil echt weer terug naar singlecoil, en niet hot; liefst zou ik er een countrygeluidje uithalen.
Onmiskenbaar een humbucker.
Ben niet goed in het omschrijven van sound.
Persoonlijk vind ik 'm wat modderig, relatief weinig hoog, then again, voor een hummie nog wel wat.
Sweet spot vind ik 'm bagger klinken over mijn AC4, er moet echt gain op wil het de moeite waard zijn.
Clean kan je 'm helemaal als optie afschrijven.
Denk dat je er met '60's & classic rock mee wegkomt.
Wat ik zoek is een single coil, die wat meer hoog heeft (impliciet) minder output, en die wat beter op het randje clean/drive opereert; meer geschikt voor country, southern music, blues...
Deze wordt vooral op dat randje tussen clean en drive modderig, alsof 'ie vast zit in een hogere versnelling en sputtert, omdat die net een beetje meer gas nodig heeft.
Wat heb je in die Vintage van je zitten ?
Hmm..
Laat ik ff staan, kijken wat er nog meer reageert.
Klinkt redelijk als wat ik zoek, maar pricewise wil ik ff kijken wat er aan alternatieven opduikt.
Ik moet zeggen dat ik ook niet heel enthousiast ben na je beschrijving :)
Het heeft nooit ware liefde willen worden tussen mij en die little '59.
Verschillende gitaristen zweren erbij.
De door ons allen hier gewaardeerde grote gitarist en kut (Vulva), zweert erbij bijvoorbeeld.
Het moet je ding zijn.
Je klassieke telecastergevoel kan je op je buik schrijven in ieder geval met die little '59.
Ik denk dat ik het eerst maar eens mijn brightcap ga aanpassen...of minder gain of trebles...
Heb trouwens nog een set EMG's én 2 SC's én een Humbucker waar onderop HAL gekrast staat:
[IMG]http://i63.tinypic.com/20t4exf.jpg[/IMG]
Als iemand info/interesse heeft over/voor deze Pup's houd ik me aanbevolen...
EMG select
Designed by EMG single coil strat pickup. Ruilen of te koop. Bied maar wat aan.
Typisch! Ik heb dat slechts in 1 gitaar gehad, een Ibanez S540. Daar heeft een DiMarzio Evo, Super D en nu een ToneZone in gezeten. Floten alle drie. Die ToneZone kwam uit een Charvel So-Cal, waar ie stil was. Mijn vermoeden is: rommelige push-pull volume potmeter en evt een gebrek aan shielding (maar dat lijkt me sterk).
Ik heb een stuk of 15 DiMarzio's (in 8 gitaren) in gebruik en 3 Duncans (2 gitaren), en die Ibanez is de enige die me echt squeal problemen heeft gegeven...dus om dan maar te zeggen 'alle DiMarzio's fluiten ten alle tijden...' mwoah...
En op volume? Drummer die 120dB doet in z'n eentje, terwijl ik er met een Invader 100 op een 4x12" naast sta... *check*. :supercool:
iemand nog een Pearly Gates neck of een DMZ Air Classic Neck over? Kleur maakt me niet uit, heb een cover liggen...
evt. te ruil tegen een DMZ DP103 36th Anniv. PAF Neck in 't zwart, in nieuwstaat.
De Bare Knuckle Crawler wordt toch niet mijn vriendje.... ik wil hem ruilen voor een Bare Knuckle Holydiver...
Wie?
Zijn jullie niet bang dat je een stel kork sniffers bent?
Moddafokkah.....
Nahja, dan raad ik jou Sour Grapes aan........ talking 'bout cork sniffers ;)
Huh? Als ik in andere gitaren de Holydiver heb zitten die het erg goed doen in mijn set-up en de Crawler doet dat niet..... dan ben ik toch niet aan het cork sniffen?
Al gezien ja. Erg vermakelijk...Vooral hoe zo'n shady veiling eruit moet hebben gezien als de eigenaar van Domaine Ponsot doodleuk langskomt om te vertellen dat de batch '66 Clos Saint-Denis 100% fake is, aangezien ze die pas in '82 zijn gaan bottelen. Of de 1787 (Kurniawan's fake 1789 in Koch's collectie) Chateau Margaux fles van Thomas Jefferson. Overigens heeft die fles wél bestaan, maar is kapot gegaan, nadat een ober hem molde. 'Gelukkig' was ie voor $225k verzekerd.
https://www.forbes.com/2003/11/19/cx_np_1119feat.html
Je ziet lui die redelijk plotseling heel erg rijk zijn geworden en van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Dikke auto's van alle merken staan er al. Gaan ze naar idioot dure wijnfeestjes en beginnen dan zelf ook een wijnkelder. Dat alles terwijl ze eigenlijk helemaal geen verstand van wijn hebben, die kennis kopen ze in via lui zoals Kurniawan. Lullig als dat dan een oplichter blijkt te zijn. Ook mooi om te zien dat sommigen het niet kunnen geloven, want het is zo'n aardige vent. :seriousf:
Het was ook maar een vraag ;)
Hij zit in mijn Iceman. Ik dacht dat die wat meer laag kon gebruiken. Vandaar de Crawler ipv de Holydiver. Maar werkt toch niet lekker.
En toch zijn ze daar wel voor bedoeld, om goed te klinken in zowel een strat als een Les Paul. Althans, volgens Geoff Whitehorn. Maar alles is smaakgebonden natuurlijk. Ik heb 'm in een strat gehad, klonk erg goed op zich. Maar nu zit ie weer terug in m'n SG en dat klinkt toch wel erg lekker hoor. Ik heb er overigens net ook even aan geroken en dat vond ik toch niet bijzonder.
Mochten jullie wat zoeken dat ik in het verkoop topic bij electrische gitaren heb geplaatst laat het daar dan maar weten. Hier mag ik het niet 'verkopen' maar het zou jammer zijn als ik jullie er niet op zou attenderen dat ik wat aanbiedingen heb liggen. Is dat spam? Dan spijt mij dat enorm. Rijk ga ik er niet van worden, verlies lijden eerder. Maar goed. Het mag weg als iemand het echt zoekt. Ofzo.
Ik heb een Duncan Screamin Demon (lynch) die ik over heb en wel wil ruilen tegen een Duncan uit de Custom reeks (Custom, Custom Custom of Custom 5)
meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.
Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.
Aangeboden:
1x EMG60 - helemaal nieuw, in gesealde verpakking, dus ongebruikt
1x EMG60-7 - z.g.a.n.
1x Fender TwinHead Modern neck - z.g.a.n.
1x Fender TwinHead Modern bridge - z.g.a.n.
Gezocht:
Seymour Duncan SH-4-7, dus de JB voor een 7-snaar
Seymour Duncan SH-1n-7, dus de 59 neck voor een 7-snaar
Of een setje BKP Black Hawk-7's.
Ik heb er wel eens mee gespeeld (in een Ibanez RG). Ik vond de L500XL strak, transparant en met flink wat laag en tophoog, maar niet heel erg juicy. Overstuurd vond ik het goed, clean iets minder, maar de gitaar in kwestie speelt natuurlijk ook een rol. De L500 is een ander verhaal, die is minder scooped.
ervan uitgaand dat je een Bill&Becky l500xl hebt geprobeert is afstellen een van de belangrijkste zaken om van deze pickup te genieten. pickup hoogte doet heel veel, en daarbij dat je je versterker daar ook opnieuw op instelt. maar dat is mijn ervaring ;-)