Hoe kiezen ze hun slachtoffertjes uit, moeten die zich inkopen ofzo?
Printable View
Hoe kiezen ze hun slachtoffertjes uit, moeten die zich inkopen ofzo?
Grandioos voor dat joch! Op die leeftijd was ik ook in tranen uitgebarsten! Dit vergeet hij nooit meer en ik hoop voor hem dat hij die Epi nooit in een GAS aanval op marktplaats zet😆
Wel cheap dat Green Day dat joch afscheept met een Epi, moet toch minimaal een Gibson les Paul studio special zijn, toch? 😂
Ik zag ook meteen dat het een Epi was, maar dan nog. Als ik dat op m'n elfde (of zelfs nu nog) in handen had gekregen van m'n favoriete band met de mededeling "Hou maar!" , zou ik me niet bepaald afgescheept voelen :crazyhappy:
als dat mijn kind was had ik staan te janken in het publiek, so shoot me
harstikke mooi man
Ook logisch, je hebt een festival met "buiten het normale publiek' muziek. Dat wordt een succes, dus nu kun je bands boeken die je eigenlijk wilde boeken, die succesvolle bands...!! maar dan komen de pakken op bezoek, die willen jou uitkopen, jij protesteert, want je hebt je integriteit tenslotte, maar de pakken dringen aan, zij beloven een spannend programma voor de komende jaren en je mag nog een tijd mee huppelen en doen of je de chef bent, dan doe je mee toch (tenslotte is de hypotheek ineens afgelost en die van je onverwachte 2e huis ook!). Dan blijkt een geoliede marketing organisatie het ook niet goed in te kunnen schatten, want de klant is grillig..... je boekt Justin Bieber, Guus Meeuwis èn Kensington en je publiek is verdeeld..... duhhhhh
Net waren de Kaiser Chiefs op tv....wat een doffe ellende zeg. Als ik zo vals zou zingen als die zanger van hun zou ik me schamen.
Wacht, ik zing zo vals, maar ben geen zanger..
Jan Smeets gaat al jaren niet meer persoonlijk over de boekingen.
En voor het geld hoeft hij het ook allang niet meer te doen (hoezo uitkopen?).
http://www.ad.nl/show/festivalbaas-j...eber~ada710de/
hij was dr niet zo blij mee
wat ik kan begrijpen
ik heb gisteren bij dat manchester concert al met enige verbazing naar die knul zitten kijken:???:
Tsja, kun je verwachten.
Stuk pinkpop gekeken en met stijgende verbazing het bekeken.
Guus Meeuwis die met de handen in de zakken voor een publiek staat te zingen. En het maffe is dat hij het publiek plat krijgt. Wat een statisch geheel was het. Geen energie, niks. De man moet het van de hits hebben, anders kan je niet met zo'n uitstraling live succes hebben. Richard Ashcroft, 1 hit in 20 jaar tijd en hij wordt uitgenodigd voor pinkpop, lachwekkend.
Positieve verassing: Charm the Fury, erg strak bandje met een zangeres die zeker niet verkeerd grunte.
Verder erg kabbelend allemaal en veel lege plekken op de velden viel mij op.
En Smeets en rijk? Ik denk dat dat wel meevalt. Hij heeft behoorlijk wat financiële flopjes gehad, waaronder Bospop, waar hij oa Tofo te duur inkocht en er te weinig mensen konden komen, inschattingsfoutje. Hij is een liefhebber, geen zakenman zo blijkt.
Pinkpop. Brrr..... nooit wat geweest voor mij. Vond vroegah eerste zoveel keer Lowlands wel oké. Spannende bands en dance en film en theater.
Leuk van Green Day zeg!!
1993 was groots met RATM. Ik zie nog op TV de drummer vanaf de achterkant gefilmd met de ondergaande zon voor hem. De damp die van hem af kwam in de avondlucht, prachtige beelden en geweldige performance.
Daar is Guus Meeuwis een saaie oude muts bij vergeleken.
Als ik echt, at gunpoint, zou moeten kiezen tussrn RatM en Guus. Dan toch maat Guus.
Anyway , lekker belangrijk Fusion, I know I know
Je maakt een geintje???
Ik ben Guus ooit tegengekomen toen we op het filmfestival van Vlissingen speelden, net voordat hij na ons kwam. Hele timide verlegen man. Aardige gast ook, maar z'n performance en muziek....brrrr. We spelen met Empire ook nummers van Meeuwis, puur omdat je een feesttent in beweging krijgt, een moetje zeg maar.....
Guus heeft in NL gewoon een hoge gun factor en waarom zou je hem dit succes misgunnen?
Volgend jaar de winnaar van de Voice op Pinkpop met als afsluiter de Toppers :blast:
Je kan er op wachten dat Katy Perry op pinkpop komt. Wedstrijdje houden of je een bierglas tegen de boobies van Miss Perry kunt gooien😂
Hebben me positief verrast.
Jammer dat de radio (nog)geen aandacht aan die band schenkt. Heb er met plezier naar gekeken, muzikaal dik voormekaar en goeie energie 👍
Ik wilde My Baby bij ons in het (voor) programma krijgen maar op de een of andere manier it didnt work out.
De verhoudingen liggen nu duidelijk andersom haha.
Leuke band hoor.
Zit ff te kijken.
Had gehoopt dat één van de onbekende namen me misschien nog had kunnen verrassen, maar nee dus; zelfs dat niet.
Mojo definitely won.
Jammer.
Lullige is dat het binnen no time met andere fesitvals ook zo zal zijn; Best Kept Secret, Down the rabbit hole ?
Zelfs Guess who ?
Het gaat er allemaal aan, en 't publiek pikt het gewoon.
Programmering in 't land 013, Effenaar e.d. ?
Niet veel beter, draait al decennia op dezelfde bands, uitgerangeerde artiesten die nog ff komen cashen met hun hitjes, voor trouwe nostalgische fans.
Ga je kleiner ?
Wordt het nog erger, krijg je van die jaren '80 bands met 1 hit, waarvan 2 van de 7 bandleden nog bij elkaar zijn, een band bij elkaar geraapt hebben, om mee op tour te gaan, en die ene hit te spelen, voor een zooi bierzuipers die no where else to go hebben.
Plaatstelijke popscene dood, uitgestorven.
Local DJ die de show steelt, met een erbarmelijke show.
Het is eigenlijk een soort post apocalyptische Mad Max achtige wereld in zaal- en festivalland.
Overleven op de remains of & Mojo rommel monopoly meuk voorgekauwd krijgen. :roll:
Miscbien moet je dan de grote podia lekker links laten liggen ;)
Ja, bij ons zaterdag in de Melkweg de Kift, nemen dichters en acteurs mee, er zijn twee jonge gasten en naast onze eigen band ook de onvolprezen Tobbers met plaatjes na. En allemaal gratis.
Goed, je weet niet wat je precies kan verwachten (wij ook nooit) maar dat is een beetje de grap.
Ach, retropop doel je dan op als jaren 80 meuk en bandjes die die ene hit spelen?
Toch lijkt me dat wel een leuk festival, mooie omgeving ook.
Dat je steeds dezelfde artiesten ziet op de podia en de festivals komt doordat eigenlijk vanaf 2000 de geldkraan voor pop podia dicht is gegaan en jonge artiesten en bands door geldgebrek niet kunnen doorbreken. En de meeste podia draaien daarom met verlies dus wordt de veilige commerciële weg gekozen.
Ook in het coverband circuit zie je dat. Opdrachtgevers willen niet meer voor muziek betalen dus wordt de oplossing van de snelste terug verdien tijd gekozen dus de bekende artiesten en bands geboekt.
Het wachten is op de grote ommekeer, totdat alle bekende artiesten of geen zin meer hebben en genoeg verdiend hebben of dood zijn. Dan staat Nederland voor de keuze: of geen cultuur meer of weer serieus miljoenen voor cultuur uitgeven om de muziek een boost te geven voordat alles afgelopen is.
Ik wist trouwens niet dat Katy Perry op pinkpop gestaan heeft?
wat pinkpop doet moeten ze zelf weten.
Maar eerst cashen met bieber
en Jan Smeets een dag later in een interview helemaal loos op die hoofdact te laten gaan. Terwijl zijn kantoor de stapels bankbiljetten nog aan het tellen is.
Dat is echt voor mij weer een schoolvoorbeeld wat er mis is aan de zelfbenoemde Nederlandse popelite.
Backstabbing eikels!
http://www.nu.nl/pinkpop/4746522/pin...in-bieber.html
Waarom roept iedereen hier dat die Smeets loaded met miljoenen is? Volgens mij valt dat hard mee hoor, anders ben je op je 70ste niet nog steeds aan het werk voor pinkpop. En deze editie met Bieber zal niet de best bezochte zijn geweest, dus hij mag blij zijn break even gedraaid te hebben.
Bospop was ook zo'n voorbeeld van een beetje een financieel fiasco. Toto in 2008 geboekt en bleek veel te duur te zijn en kon niet uit.
Ik heb het idee dat Smeets al die grote acts voor financiert heel veel uit ticket opbrengsten moet halen.
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Hoe-ri...-Smeets-179861
Het zit dan kennelijk in z'n bv, maar toch...Citaat:
We kunnen dus met redelijke zekerheid stellen dat het vermogen van de Pinkpop organisator anno 2016 ten minste €4,5 miljoen bedraagt.
En waarom zou iemand niet op z'n 72ste nog festivals organiseren? Als ie dat nou leuk vind (afgezien van de acts die er komen), laat hem lekker.
Tuurlijk, is ook een prima vent.
Maar zomaar roepen wat er in de quote staat en concluderen dat hij schatrijk is, is een beetje kort door de bocht. Het meeste zit in stenen en niet in cash en ik vraag me af of die quote cijfers kloppen.
Jullie zijn wekelijkse kost daar toch, Melkweg ?
Kom wel een keer kijken, leuk !
Maar aanstaande zaterdag gaat niet lukken, dus een ander keertje.
Melkweg sowieso nog wel aardig met de programmering; Ekko en Paard van Troje zie ik ook nog weleens dingen staan die me de moeite waard lijken, maar dat is meer zeldzaam.
Dat wel natuurlijk.
Maar hij is niet alleen verantwoordelijk voor de programmering. Zal in overleg met anderen gegaan zijn. Al heeft hij natuurlijk een eindstem hierin.
Misschien dat hier de oorzaak ligt...?
Katy Perry stond in 2009 op Pinkpop trouwens.
Die Mutsaers die eerst 3 fm naar de kloten heeft geholpen en nu de NL festivals hipper wil maken.
Geen goed plan🙊
De man die 'talenten' als Eva Koreman en Frank vd Lende bij 3FM heeft gehaald. The rest is history, dramatische luistercijfers en marktaandelen.
Veel populaire artiesten van nu hebben zo-iezo een andere definitie van vermaak op een podium.
Het is juist het onverwachte, het spontane wat een goede show maakt.
Komt die Bieber ff met zijn ingestudeerde pasjes en playbackend naar Düsseldorf uhhh Landgraaf
De enige goeie spelling: sowieso.
https://onzetaal.nl/taaladvies/sowieso
Sorry voor het oponthoud, gaat u door. :D
Ik heb er even over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat bij gebrek aan originele hedendaagse bandjes dan maar een greep gedaan moet worden uit de grote groep ouwe rockers:
Judas Priest, Uriah Heep en the Tubes!
3 bandjes die een zaal/veld op z,n kop kunnen zetten en het speelplezier spat er nog steeds vanaf!
http://www.youtube.com/watch?v=I2-qy7Dfi5s