......als je 'm nog kan vinden, want wordt al jaren niet meer geproduceerd.
Printable View
Ja, hierzo. Vergeleken met een VHT 2/50/2, maar da's al weer jaren geleden, toen Key Music nog Rock Palace heette en 19" aan het begin van het impopulaire tijdperk stond. Bij Rock Palace hadden ze toen ook de modulaire preamp RM4 van Randall met verschillende modules (ontworpen door Egnater) staan. Voor zover ik me herinner ging mijn voorkeur uit naar de VHT, maar het concept van de Randall poweramp werkte prima. Je kon zo leuke combi's maken van verschillende preamp modules en eindbuizen.
Maar eigenlijk dus te lang geleden om daar nog een echt zinnig woord over te zeggen :)
Heb ook een rackje gehad, heb ik me redelijk in ingelezen destijds, VHT gaat met kop en schouders boven de (goudkleurige) eindtrappen van Marshall. Die laatste zat meer op het nivo van de Mesa 50/50 (niet de simulclass 90, die was wel goed:)) en de ongemodificeerde 20/20. De Strategy van Mesa schijnt de simulclass weer ver achter zich te laten:D, maar goed, mag ook wel voor het geld. Van die modulaire preamp-amp van Randall weet ik nog dat de meeste modules het net niet halen met het origineel, maar leuk concept. Nogmaals slechts papegaai wijsheid.
Heb nu een paar keer gerepeteerd met de Rover preamp, over de eindtrap van mijn Mesa top.
Allemaalmaggies, wat klinkt dat ding duidelijk in de mix!
Nog even over die 19" eindversterkers...Marshall is wel echt de enige fabrikant die zo'n 19" ding er nog een beetje sexy uit laat zien :D
Hahahaha.. klinkt dat ook beter dan? Sexy-eindtrappen?
Overigens mooi draadje. Ik lees het met veel plezier.
Waarschijnlijk niet, maar als ik mijn vriendin zou laten kiezen werd het zo'n goudkleurige Marshall :D
Als je echt iets wilt, waar zelfs een Mesa 395 niet tegenop kan moet je deze hebben:
http://www.rivera.com/product/uncategorized/tbr-5/
Of als het om sexy gaat deze, de onderste dan: (is trouwens ook nog steeds onovertroffen, vind ik):
http://img.audiofanzine.com/image.ph...hoto_id=133663
Heb je je pre en poweramp in 1.
Grappig, ik wist niet dat Rivera ook losse eindversterkers had.
Maar die tbr-5 gaat zelfs mij te ver, dat ding weegt meer dan 30 kilo! :D
Zeker wel. Lukather zweerde in de jaren 90 bij rivera.
Maarre, 320 watt, buizen power, wil je daar de ziggo dome of de arena mee opblazen. Ziek bruut.
Wel moet ik zeggen dat 19 inch spul door de impopulariteit zeer goedkoop is. Voor ver onder de 1000 eu heb je een voor en eindtrap en hou je ook nog geld over voor een gmajor.
De vraag is alleen of je zou moeten willen om een G major aan te schaffen :D
Tuurlijk, gebruik je fx spaarzaam, is de gmajor prima. Ik gebruik hem al sinds 2002, de Deense 1e versie. Prima spul en tweedehands heb je voor 150-200 een top unit.
Maar wel picky vwb fx loop. Heb een G major gehad, nieuw gekocht in 2002 of daar ergens. Ging niet mooi met mijn H&K Triamp die ik toen had, én ik vind de TC chorus niet mooi.
En ben inmiddels ook nog voorzien van 2 fantastische 19" fx units, dus nee, er gaat nog veel water door de maas voor ik weer zo'n g major ding aanschaf.
Ligt aan de amp inderdaad. M'n oude gitaarleraar had hem in de loop van een mesa 2:95 rack en later in een vht 2/50/2, ging prima.
Volgens mij gebruikt Steve Stevens ook een G major.
Toch zou ik mijn eventide eclipse er niet voor aan de kant zetten. Behalve voor het gebruiksgemak.
Je kan ze ook naast mekaar gebruiken toch? Ook een mooie optie.
Op het moment dat ik 1 goede reden verzonnen heb om naast de pedalpro en eclipse, nog een derde fx unit in de vorm van een G major te gebruiken, zal ik het zeker niet laten :D
Dat heet wet-wet-wet ipv wet-dry-wet 😂
Haha, ja inderdaad. Doen die nog wat eigenlijk?
Sjjjjj!! Geen slapende honden wakker maken!
Ik heb laatst bij tnijland zijn poweramps mogen testen (waarvoor dank!) en ben toen tot de conclusie gekomen dat de Traveller wel echt een goede combi is met de Rover.
Dus om een lang verhaal kort te maken :
http://i917.photobucket.com/albums/a...psk3eadkpw.jpg
Mooi man!
Zelfde set up als m'n girltaarleraar had toen ik net bij hem begon👍
Haha, ik weet niet of ik nou achter loop of voor :D
Na mijn marshall combo heb ik van 1998 tot 2002 volledig 19" gespeeld. Daarna naar top met 19" fx (g major) toen vanaf 2006 top met pedalboard. Vanaf 2012 is het pedalboard weer vervangen voor 19" fx, en nu ga ik weer eens met 19" amps aan de gang (maar doe mijn tops nog niet weg).
Mooie hobby zullen we maar zeggen. Nu nadenken of ik mijn band-4x12 stereo ga maken, of in het kader van schijt aan draagbaarheid (dat rijmt) er een 4x12 bij zet :)
En uiteindelijk speel je alleen met een beetje reverb en 3 kanalen van je amp. De laatste repetities is het de koch powertone top + 412 kast en een beetje reverb. Pure tone en het beste geluid.
Daar heb je een punt. Stereo is toch vooral thuis leuk. Maar met 2 verschillende cabinetten spelen lijkt me wel wat. Naast de dikke Bogner zo'n schreeuwerige marshall zetten of zo..
Nou Dennis, daar heb je een prachtige eindtrap weten te scoren. Veel succes ermee!!!!
Zeker leuk om 2 compleet verschillende amps naast mekaar in te zetten.
Ik begin die el34 sound steeds lekkerder te vinden en daarbij heb ik ook het voordeel dat die powertone van mij ook een heel mooi dik clean heeft iets waar de meeste Marshalls de mist mee ingaan.
Goede keuze Dennis! Ik zei het toch ;)
Er vanaf willen... Eigenlijk helemaal niet, maar de hang naar een compactere en lichtere set die ik ook thuis makkelijker en snel kan inzetten voor opnames heeft het vooralsnog gewonnen.
Qua sound vind ik de Ernst set nog steeds helemaal te gek! Ik heb echt heel lang met die set gespeeld en sluit niet uit dat het circeltje ooit weer rond wordt... Tja... gitaristen ;).
Het mooie van dat 19" spul is dat je naar hartelust preamps kunt combineren met poweramps, maar de Traveller past zo goed bij de Rover, dat deze het toch maar moest worden.
Vind het gewicht vooralsnog best meevallen.
Traveller in kunststof skb case weegt volgens mij nog lang geen 20 kilo.
En mijn case met 2 fx processors, iso trafo's, voeding zooi, switchers etc gaat eerder naar de 30 kilo, dus als je eerst die tilt, is de Traveller daarna een lichtgewicht.
Als ik je verhaal zo lees krijg ik al een hernia als ik dit lees. Al moet ik zeggen dat een top en 412 kast alles bijelkaar ook bijna 50 kg weegt. Het voordeel is dat ik de top en kast op elkaar stapel en met goeie wielen de ruimte in kan rijden.
Haha, mijn roadster top met Bogner kast is ook zwaar. Met als nadeel dat Bogner echt super-ruk-wielen gebruikt.
En ach, wat schiet ik ermee op om een meer draagbare of kleinere set te gebruiken...anders moet ik toch maar de drummer helpen met zijn zooi sjouwen.
Alleen met festivalletjes zou het handig zijn, maar daar heb ik toch min of meer een hekel aan om te spelen, omdat ik ongeveer een uur nodig heb om op gang te komen...
Een uur???
Ik moet 9 januari met de clash of the coverbands spelen en daar staat gelukkig de set al en daar moeten we een halfuurtje een daverende show in Paradiso geven, dus dan heb ik geen tijd om erin te komen 😂
Maar het is wel zo hoe lomper en zwaarder de amps hoe lekkerder het klinkt!
Een half uur? Jeetjemineetje. Wij hebben in 2007/2008 met de clash of the coverbands meegedaan, maar hebben altijd een uurtje gespeeld volgens mij.
Maar goed, paradiso hadden we "net" niet gehaald.
Per band krijg je 45 minuten, waarvan 15 minuten opbouw en 30 min speeltijd. Paradiso wordt genieten. En ik speel weer over een koch powertone dus goed geluid heb ik sowieso 👍
Dat zal smaak zijn, want die Koch kasten houd ik niet van.
Is het in eerdere rondes dan misschien 1 uur waarvan 15 minuten opbouwtijd? Of het is veranderd sindsdien. Heb nog opnames van >50 minuten van de clash van toen.
Waarschijnlijk is de opzet veranderd want volgens mij doen er ook steeds meer bands mee. Dus dat betekent minder speeltijd inderdaad.
Ondanks dat ik van die organisator niet echt een hoge pet op heb, is het wel een mooi iets. We hebben er destijds best wat leuke dingen aan overgehouden ook.