Nou, dat is de vraag...
Gisteren eens gespeeld met een tweekanaals amp, zonder verdere tierelantijnen, dat was ook wel weer eens leuk!
Printable View
Nou, dat is de vraag...
Gisteren eens gespeeld met een tweekanaals amp, zonder verdere tierelantijnen, dat was ook wel weer eens leuk!
Maakt niet uit. Je valt vroeg of laat toch altijd weer terug op goede rack-aparatuur ;-)
Vraagje:
Hoe doen jullie "tone control"? Lossen jullie dit op met F1/F2? Zo ja, hoe dan?
Ik mis eigenlijk een low-mid-hi EQ (mijn oude Roland GP-8 heeft dat wel en dat vind ik echt handig!) aangezien ik alleen een eindversterker heb (Mesa 2:90).
Ik heb nu mijn TriAxis in de (pre) send/return zitten en mijn G-Force in de stereo (post) aux send/return. Als ik de patches op mijn TriAxis gebruik die ik heb gemaakt voordat ik de PP had, klinkt het allemaal lekker crispy. Alleen de PP klinkt op mijn setup een beetje mid en te weinig hoog. Daarom ben ik op zoek naar een EQ mogelijkheid.
Gitaar -> PP (pre-send)-> TriAxis ->(pre-return) PP (post-send)-> G-Force ->(post-return) PP -> 2:90 -> Marshal 2x12" Cab
Je bedoelt als je de PP ook meteen als preamp gebruikt, dus zoals in jouw geval zonder de triaxis (pre loop uit)?
Yep. Wanneer je alleen de PP gebruikt.
Goede vraag. Ik gebruik momenteel de preamp van de Pedalpro erg veel. Ik vind namelijk dat er een enorm goed preamp & boost circuit in zit waardoor ik steeds minder gebruik maak van mijn Groove Tubes preamp. Ik kleur hem niet echt bij maar kan me voorstellen dat dat soms wel gewenst is. Hangt ook een beetje af van je setup speakers, eindbuizen etc. Er zitten overigens wel een aantal distortion presets in waarin de eq anders is ingesteld dus het zou zonder meer mogelijk moeten zijn. Ik beschouw de filters zelf meer geschikt voor het maken van dynamische envelope effecten zoals wah, ooh en aah soundjes. Misschien dat Max antwoord kan geven?
Wel heb ik er sinds een maandje een GForce achter gezet i.p.v. de Lexicon galm. Ik had namelijk behoeft om (naast de analoge modulation delay van de PP) ook mijn favoriete TC dual delay weer aan het systeem toe te voegen. In combinatie met de preamp is het een perfecte combinatie geworden.
Heuh? Is dat zo?
Volgens mij is er niks anders dan de level-instellingen, en het gebruik van de filters, en als het wel zo is dan heb ik ergens gigantisch iets gemist.
Ik heb de pedalpro nog nooit als preamp gebruikt; voor solo's doe ik een beetje PP distortion + boost + filter, maar altijd in combinatie met mijn eigen versterker.
Wel een goede vraag inderdaad; ik heb geen eq iets gevonden en zou wellicht best handig kunnen zijn; hoop dat Max ons het verlossende antwoord kan geven!
Ik vind de kleur van alleen de PP ook mooi (denk ik) alleen er zou voor mijn setup wat meer sparkle in moeten zitten. Als ik mijn TriAxis bij schakel (pre-loop) dan kan ik daarmee de tone wel regelen maar die voegt dan ook een eigen kleur weer toe - zelfs op een zo neutraal mogelijke instelling (heb een tijdje zitten A/B-en met de TriAxis instellingen).
Andersom geldt het trouwens ook: als ik de PP in bypass zet en alleen mijn TriAxis en G-Force aan zet, klinkt het ook anders dan als het niet door de PP gaat.
Dus eigenlijk zeg je dat de PP je geluid hoorbaar kleurt?
Ik hoor een heel subtiel verschil tussen de PP er volledig tussenuit, en de PP in bypass icm met mijn versterker, en dat verschil wijt ik eigenlijk aan de kabels die er in deze beide situaties al dan niet tussen zitten (Sommer Grindycop beast met Neutrik pluggen). Het geluidsverschil is kleiner dan toen ik nog met mijn pedalenplank speelde, daarom heb ik dit nooit bij de PP gezocht, maar ik vind het verschil zo klein dat ik het sowieso in bandverband niet meer hoor (en ik durf ook geen blinde test te doen).
Klopt jouw PP wel met je FX level & impedantie?
Een echte A/B test heb ik niet gedaan en de kabels zullen zeker meetellen dus ik ga niet keihard beweren dat de PP het geluid kleurt maar het klinkt in mijn oren wel anders dan mijn originele setup zonder PP. Of de impedanties kloppen weet ik niet heb ik niet onderzocht. Ik had wel even problemen met het begrijpen van de post-send levels. Die kan je namelijk niet verzwakken wel versterken. Dat maakt dat de input van mijn G-Force wel heel laag staat (ongeveer op 9 uur).
Ik denk dat de PP natuurlijk wel iets invloed op je sound heeft omdat deze ook een extra analoog circuit toevoegt welke je kunt vergelijken met een buffer. Het verschil zal dus inderdaad klein zijn. Tevens kan het zijn dat je hierdoor je Triaxis een ander input signaal geeft dan in bijvoorbeeld een true bypass situatie waardoor de Triaxis zich anders gedraagt.
Ik was nog even aan het experimenteren en hoor ook een verschil tussen de bypass patch (0) (mixer op 100%) en de bypass functie (knop).
Als ik mijn TriAxis op het 2e rythm kanaal zet en alle tones (lo/mid/hi) op 0.0 zet, gain op 3.0 en volume op 7.5 dan is-ie nog steeds helderderer dan gebypassed. De gain/volume verhouding is zo gekozen dat het volume wel ongeveer hetzelfde is. In andere combinaties (hogere gain/lagere volume of lagere gain/hogere volume) is niet hetzelfde level in te stellen. Dit omdat de TriAxis 'in stapjes' werkt en niet traploos.
Nee, dat is dan met de pre-loop uit. Als ik die aanzet - hoor ik weer sparkle van de TriAxis.
Probeer zelf maar:
Bypass (of nieuwe) patch met alle loops uit, de mixer (onderste waardes) helemaal 100% de rest 0% geen enkele effecten aanzetten en dan de bypass knop indrukken/uitdrukken.
Disclaimer: Ik ken het apparaat niet, heb deze thread niet helemaal gelezen
ik vond dit op de site van Vintage Revolution
In dit patch wordt dus klaarblijkelijk niet alles van het apparaat gebypassed...en dat zal invloed hebben op je tone?Citaat:
We've also added a Bypass/Clean feature, making it possible to default to a usermade preset (called 'Clean') when engaging bypass. In this way you can bypass and still have certain settings available that apply to your basic tone, e.g. volume, pre- and posteffect loop settings, noise gate etc.
Ja, inderdaad, je hebt gelijk! De reden dat ik het vroeg van de pre loop instelling, is vanwege de reden dat ik in de bypass preset, de pre loop wel aan heb gezet, zodat ik die kan gebruiken wanneer ik met de 4-kabel dinges speel.
Ik hoorde trouwens vooral een verschil in output; heb je in het tabblad "level" wel de levels op 100% gezet in de bypass preset? Ik zit nu vanwege het middagslaapje van mijn zoontje op een zacht volume te pielen, en hoor nu geen verschil tussen de knop-bypass en de 000 patch met de level control op 100%.
Daar heb je een punt; blijkbaar wordt standaard dus niet alles 100% gebypassed inderdaad, maar gelukkig is het instelbaar!
Hi guys,
I just finished the first beta version for MIDI IN implementation.
For those how are interested in using it with MIDI, the following features are available:
- 2 Leads master settings
- Tap tempo for all the time based sound
- Full control of the parameters and switch
- Midi Monitor
Cool features Max! I have the pedalino controller which works fine for me so it it not of my concern. But i can imagine that a lot of potential buyers will be really happy to have this option available. Good job which shows that you really listen to the end-users.
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Pedalpro. De stereo post-loop I/O instellingen en de MIDI program changes zijn namelijk per preset instelbaar waardoor ik de GForce bewust niet meer in kill-dry (maar voor die speciale presets alles wet) zet maar bij sommige presets ook als serieel effect mee laat draaien. Dat geeft me de mogelijkheid om te kiezen dus een transparantie en veelzijdigheid. Beide zijn mogelijk.
De meeste presets van de Pedalpro zijn namelijk heel puur en dat is waar ik ook het meeste mee speel. Toch heeft de Gforce ook een aantal hele goede harmonizer, reverb of dual delay presets waar ik ook graag mee experimenteer. Door de post-loop per preset ander in te stellen heb ik dus een "best of both words" kunnen creëren. Geniaal.
Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Ik had begrepen dat de mixer in PP sowieso al het 'dry' signaal meenam (da's een van de mix opties). Dus het signaal van de post-send/return is al een parallel track.
Ik heb mijn G-Force ook in de post-loop staan maar dan met kill-dry wel aan. Met de effect routing binnen de G-Force zelf bepaal je hoe de effecten op dat parallel-track worden geordend.
Het is idd kicken dat je per preset de pre- en post-loop kan aan/uit schakelen en de mix kan instellen. Ik ben er zelf nog niet uit of ik de PP mijn PC's voor mijn andere rack apparatuur laat versturen of mijn pedal board (Roland FC-300). Nu ligt het nog een beetje overhoop omdat ik nog vanalles aan het proberen ben (ook icm mijn Roland VG-99 modeller).
Ha, ha, dat had ik gezien. Een behoorlijk complexe setup maar wel heel veelzijdig.
Ik merk zelf dat er toch wel een duidelijk verschil zit tussen de parallelle loop van de PP en de ingebouwde mixer van de GForce. Het voordeel is dat de killdry optie i.c.m. de PP parallelle loop een puurdere sound geeft. Echter er zijn ook paar complexere presets van de GForce waarbij ik juist een serieel pad i.c.m de mixer van de PP wil toepassen ;-) Het mooie van de PP is dat ik nu dus beide kan doen. Ik ben dan ook erg blij de deze optie waarmee naar mijns inzien voor een perfecte combinatie tussen analoog en digitaal is gekozen.
De post loop instellingen zijn toch altijd al per preset instelbaar?
Of bedoel je dat ook? Ik begreep dat je bedoelde dat het een nieuwe feature is, of ik kan niet lezen, dat kan ook :-)
En dat betekent?
Je moet minimaal 10 karakters tikken per response. "Yep" alleen was niet genoeg... Sorry, ik zal volgende keer op een andere manier opvullen...
Ah op die manier, dat wist ik niet!
Als er nou 11 stond snapte ik hem, dan was ik spuit 11 zogezegd, maar met 10 kon ik niks verzinnen.
Sorry voor de verwarring. Uiteraard is het per preset instelbaar. Ik gaf alleen maar aan dat ik juist met de integratie mogelijkheden van externe apparatuur )zowel preamp als post-fx) heel erg tevreden ben.