Wokkels wel, wokkers niet.
Printable View
Door die Aziatisch DSL heeft een vader of moeder redelijk leuk werk met een inkomen waardoor hij/zij zijn/haar kroost niet in een stoffig textielfabriekje hoeft te werk te stellen:ok:.
Marshall komt met een goedkopere uitgave van een bestaand product. The horror. :roll:
Nou... Bruikbaar is hij, bijzonder nee.ookal is hij dan van kaliber, als studio engeneer zou ik wel investeren in iets beters. Voor wat sfeer toevoegen zoals jij doet is hij wel goed genoeg.
Als de marshall digitale verb van studiokaliber is zal mijn doctor scientist radical (dat is ie zeker) room reverberator wel van buitenaards kaliber zijn, o ja bijna vergeten , dat is hij ook. (neem is een kijkje op de site van dr. Scientist als je 'm niet begrijpt)
ik wil wel eens een in iran of irak gemaakte amp proberen, waar kan ik die testen? :D
Olie op het vuur:
Het ampmerk dat door de jaren heen de belichaming is van top naar lage middenklasse brengt wok-mi versies van hun amps uit. veel slechter kan het allemaal niet meer gebouwd worden, wel tof dat het nu nog goedkoper wordt :)
MS
leg dat maar aan gasten uit als satriani, king, malmsteen en al die andere pro's die steeds blijven terugkomen op al die "lage" middenklassers
marshall heeft juist altijd bekend gestaan als betaalbare middenklasser... de exhorbitante prijzen tot begin jaren 80 hebben ze te danken gehad aan de rose morris deal... niet omdat het zulke extreme kwaliteit was
Marshall was tot eind jaren 70 bij het beste wat er te koop was. Was gewoon goed gebouwd. Inderdaad, nieuwe tijden vragen nieuwe veelzijdige amps, maar je kan die als Marshall maken, en als Mesa/Bogner/Splawn/Diezel enz. Is Marshall goedkoper? Natuurlijk. Moet het daarom even goed zijn als voorgenoemde merken? Nee. Maar ze mogen van mij op zijn minst als één van de grootste versterkermerken ter wereld toch een "nieuw" design in de catalogus hebben dat meekan qua bouwkwaliteit met huidige topmerken vind ik. Daarom vind ik Marshall een middelmatig merk. 30 modellen maar niets dat gewoon qua bouwkwaliteit icm moderne features boven de rest van zijn gamma uitsteekt.
Satriani kan je niet echt op afgaan, niet echt betrouwbaar als je ook een Peavey Signature rond hebt slingeren he... BTW de Malmsteen is gebaseerd op zijn favo... Oude Plexi inderdaad.
Marshall is ook hét merk met de torens onstage omdat het goedkoop is en veel artiesten betaalt om er zogezegd op te spelen. En het is ook hét merk ,waar achter de cab/amp torens hun favoriete amp staat te draaien. En ja artiesten als Slayer spelen erop,... Op JCM800's voordat Kerry zijn daarop gebaseerde signature kreeg... Ze smeren nu wat volk de JVM aan, maar daar blijft echt niemand jaren op spelen... Bijna al die artiesten met Marshall stacks die er daadwerkelijk op spelen staan er met oude modellen. Waar zijn die DSL/JVM stacks?
Dus basically zeik ik inderdaad alles na de 2203/2204 af, de 2205/2210 ging nog net voor mij inderdaad :)
Doorheen de jaren heb ik de meeste Marshalls wel (bespeeld of) gehad van oud tot nieuw: Plexi, JMP, JCM 800 2203, JCM900's, Split Channels, JCM900 MKIII, DSL, JVM,... Dus het is niet zomaar richtloos gezeik. Ik vind alles vanaf de JCM900 matig tot slecht klinken, en klinkt het niet prut dan is het een Signature gebaseerd op een oude Marshall, tot je hem weer opengooit... Eerlijk, de DSL vind ik nog wel meevallen. Er zijn ergere dingen als die MA, man man wat een miserie is me dat.
En Marshall top niet-boutique, ben je gek, er zijn zat merken die daar nog flink bovenstaan.
Het beste nieuwe van Marshall vind ik dan nog de 400w Mode Four cabs.
Dus ja... Ik heb er geen enkele moeite mee dat ze dingen in Vietnam maken, kan enkel de prijs nog ten goede komen denk ik.
MS
Een aziatische Marshall, why not?
Ik ben benieuwd, zal er eens eentje proberen zodra ik er eentje tegenkom in de winkel.
Die aziaten zijn prima in staat een goed product neer te zetten.
Aangezien we altijd alles zo goedkoop(en zo goed) mogelijk willen hebben, lijkt me dit een prima budget optie van Marshall.
Made in Asia? Waarom niet, kijk eens naar je kledingkast, het ligt er waarschijnlijk vol mee.
Niet alleen in je klerenkast, denk dat er in een gemiddeld huishouden weinig te vinden is waar niet op zijn minst onderdelen uit Azië in zitten.
Ik kan me van vroeger trouwens helemaal niet herinneren dat Marshall in de boutiek sfeer zat of een edelmerk was a la Mesa Boogie (ben zelf al vanaf 1982 met gitaarspul bezig en kocht mijn eerste Marshall in 1985). Marshall was gewoon Marshall. De JCM 800's werden in de jaren 80/begin 90 minstens net zo verguisd als de 900 serie nu. En net als nu waren er ongeveer net zoveel gitaristen die de pest aan Marshall hadden als er liefhebbers waren.
Mij zal het de kont niet roesten, als ik zo'n Aziatische bak lekker vind klinken en het ziet er van binnen redelijk uit dan vind ik het prima. Als je ziet wat er tegenwoordig uit China komt aan hele behoorlijke versterkers van grote merken dan zie ik het probleem niet.
met een donders goie reden dat hij daar van wegliep... peavey wilde niks van zijn aanmerking weten voor de 50-watt versie van zijn versterker en luisterde totaal niet naar wat satriani zelf wilde in tegenstelling tot marshall die 2 jaar met satriani nauw hebben samengewerkt totdat ie zeker wist wat hij wilde.... dat zie je dus totaal verkeerd
de YJM heeft vrijwel net zoveel te maken met een plexi als de JVM qua bouwmethode, dus dat vlaggetje gaat niet op... hij gebruikt zijn YJM continu... volgens jou een lage middenklasser... volgens malmsteen de beste versterker die hij ooit heeft gehad...Citaat:
BTW de Malmsteen is gebaseerd op zijn favo... Oude Plexi inderdaad.
marshall heeft nog NOOIT iemand betaald om op hun versterkers te spelen en/of spullen gratis weggegeven... dat is dus klinkklare onzin...Citaat:
Marshall is ook hét merk met de torens onstage omdat het goedkoop is en veel artiesten betaalt om er zogezegd op te spelen.
misschien wat vaker concerten bezoeken?Citaat:
En het is ook hét merk ,waar achter de cab/amp torens hun favoriete amp staat te draaien. En ja artiesten als Slayer spelen erop,... Op JCM800's voordat Kerry zijn daarop gebaseerde signature kreeg... Ze smeren nu wat volk de JVM aan, maar daar blijft echt niemand jaren op spelen... Bijna al die artiesten met Marshall stacks die er daadwerkelijk op spelen staan er met oude modellen. Waar zijn die DSL/JVM stacks?
Ik las laatst dat de JVM serie de best verkopende reeks van Marshall op dit moment is.
Als je Vox en Marshall met elkaar vergelijkt is het niet raar dat marshall nu ook met Made in Vietnam (Azië of het Verre Oosten voor de kenners) of elders komt. Vox: basismodel met PCB, duurder model handwired. Marshall voerde dit maar gedeeltelijk hetzelfde uit, zoals met de 1959. Verder hielden ze juist aparte lijnen, zoals de DSL/JVM lijn vs de HW lijn. Vox besteedt beide lijnen uit aan Azië en houdt beide lijnen betaalbaar en met een redelijk consistente kwaliteit (ik zou zeggen "goede kwaliteit" als ze er iets betere standaard buizen in zouden zetten). Marshall maakte de HW lijn nog steeds in de UK maar die waren eigenlijk een beetje duur voor wat het is, zeker als je naar de gebruikte onderdelen kijkt.
Het gehalte aan azijpisserij van verschillende kanten is trouwens wel weer jammer. Gibson en Marshall, het spreekt tot de verbeelding van velen, maar als je op forum moet afgaan zijn ze alleen maar slechte kwaliteit voor je geld.
een aantal gutshots van de DSL15H:
Kleine mod-edit: verwijzingen naar Marshallforum effe weggehaald, Chrome blijft daar een foutmelding op geven. Zie onder voor de foto's...
zie ik daar een choke??? :)
ja klopt er zit een choke, maar die is er later ingezet door degene die de foto's maakte... :D
Je bent de enige die wat ziet vrees ik, de foto's doen het hier niet.;)
Die 15 watt combo lijkt me overigens een hele leuke versterker voor thuis. Als ik 'm ergens zie staan in toekomst, dan wil ik 'm zeker even uitproberen. Althans, zolang er geen Aziaten werken.
Inderdaad die 15 watter lijkt mij ook erg interessant voor thuis.
Yep, ze doen het nu wel. Dank u!:)
Ik moet zeggen, het ziet er in ieder geval erg netjes uit.
Lijkt me een goede zet van Marshall, kunnen ze mooi concurreren met de goedkope Bugera's.
Selectief snobisme toch eigenlijk, de een loopt weg met Japanse Squiers die USA Fenders doen verbleken en de ander wil nog niet dood gevonden worden met een versterker gemaakt in Azie. Maar waar denk je dat al die onderdelen vandaan komen? De vergelijking met electronica is al eerder gemaakt, misschien moet Marshall het brengen zoals Apple dat doet: Designed in Britain, made in Vietnam.
Foto's zien er heel netjes uit.
Is er in de basis van het circuit van de DSL iets veranderd geweest? Dus buiten die resonance...
wordt niks over verteld... had al aan santiago gevraagd of hij er wat meer van wist, maar hij heeft niks te maken gehad met dit model... het kan zijn, dat het circuit zelf wat vereenvoudigd is, want het origineel was nogal "overengineered"
toen santiago de opdracht kreeg om de JVM te ontwerpen, wilden ze dat hij zou uitgaan van de DSL... dit weigerde hij, vanwege het bovenstaande en ging daarom liever uit van de JCM800 2203... elk kanaal van de JVM had daarom zijn eigen prototype in de vorm van gemodificeerde JCM800's...
fotootje gevonden van de achterkant van de DSL100H:
http://www.giggear.co.uk/data/images...arge/12150.jpg
in vergelijk met de oude:
http://www.smashedguitars.com/smashe...m2000_ot/2.jpg
ze maken dus niet dezelfde amp in een ander land, het is echt een totaal nieuwe layout geworden... in de oude DSL zitten alle buizen naast elkaar, maar hier zitten de eindbuizen achteraan en de preampbuizen vooraan...
ik durf nu wel met enige zekerheid te zeggen, dat er nu een groot moederboard zit ipv allerlei losse PCB's die met stekkers aan elkaar gekoppeld zijn, zoals bij de oude versterker... misschien dat zelfs de buizen op het chassis zitten ipv de print, net als bij de MA-serie...
denk ook niet dat het biascircuit net zo makkelijk te bereiken is als bij de oude, maar dat dat zich gewoon op het moederboard bevind
de trafo's staan ook rechtop ipv liggend... iets wat me toch wel verbaasd... ben benieuwd wat ze gebruikt hebben...
Moet zat kunnen, als het ontwerp een beetje degelijk is kunnen die Aziatische handjes dat prima in elkaar knutselen.
Wat ik een mindere zet vind is dat ze geen 40w head maken, of 15 watt combo. Daar zou wel vraag naar zijn lijkt me toch.
Een 15 watt combo gaat er wel komen volgens mij?
edit:
Et voila!;)
http://www.marshallamps.com/product....uctCode=DSL15C
yup,
100 watt head (triode switch dus 50/100 watt) (4xEL34)
40 watt combo (triode switch dus 20/40 watt) (2xEL34)
15 watt head en combo (triode switch 7.5/15 watt) (2x6V6)
lijkt mij voldoende keus..