Als het de 21e wordt, meld ik me hierbij alvast aan, heb 2 weken vakantie na die dag, dus tijd om bij te komen zat! :)
Printable View
Als het de 21e wordt, meld ik me hierbij alvast aan, heb 2 weken vakantie na die dag, dus tijd om bij te komen zat! :)
;) Heb hier eerder een midwinteravond concert georganiseerd. Toen sneeuwde het die avond heel erg. Desondanks goed bezocht met lokaal publiek. Wacht idd. op antwoord van Ruben, die dan ook wat langer mag vullen :) Aangezien het gewoon in huis is, is het voor mij goed te doen een wat bredere selectie gitaren te laten horen :) En het wordt iig vrijdag 21 december in de avond. Vuurkorfje buiten en glühwein erbij misschien.
Alleen de exacte invulling hangt dus nog even van beschikbaarheid van de gast af.
Yes, net bevestiging binnen van Ruben van Valderen. Hij komt de 21ste ook spelen :) Misschien nog andere gasten (maar niet noodzakelijk op gitaar) Alsdat lukt wordt het een breed programma, qua stijlen trouwens :)
Wat een leuk initiatief! Misschien moet er een splintergroepering in Brabant komen :-)?
The more the merrier!
Voor wie geen facebook heeft:
Op vrijdag 21 december geeft akoestisch gitarist Harald Koll een Midwinternacht-serenade in kerstsfeer in Epe. Harald bespeelt naast de bekende 6 en 12 snarige gitaar deze avond ook een 15-snarige harpgitaar. Naast eigen werk en bewerkingen van bekende en minder bekende stukken worden er uiteraard ook enkele kerstliederen gespeeld tijdens deze Midwinternacht-serenade.
Als gast zal o.a.ook Ruben van Valderen optreden. Bij het uiterst succesvolle concert van Gareth Pearson in Epe in November heeft Ruben op uitnodiging van Gareth een paar solo-stukken gespeeld. Hij maakte hierbij zo’n goede indruk dat we hem graag terug vragen voor dit optreden. Ruben van Valderen begon op zijn 7e met klassieke gitaar. Later ontdekte hij dat zijn voorkeur uitgaat naar de steelstring gitaar. Een grote invloed is Andy mcKee. Ruben heeft eerder opgetreden bij Harry Sacksioni, en mocht als voorprogramma spelen voor Gareth Pearson en Craig d’Andrea.
Het concert begint om 20:30 uur. Vanaf 20:00 uur staat de koffie en de glühwein klaar. Een drankje en een hapje zijn inbegrepen in de entree van 10 Euro. Aangezien het een huisconcert betreft is het aantal plaatsen beperkt, en is reserveren noodzakelijk. Reserveren kan via email: studio@gitaarspel.nl U ontvangt een bevestigings-email met alle informatie over de lokatie. Meer info: www.gitaarspel.nl of www.facebook.com/akoestischegitaarkringveluwe
Neem je band mee dan :) Zat nog wel te denken een nummer van the snow goose te doen, aangezien ik een gaste op dwarsfluit heb. Kan het trouwens niet meer vinden, kan me een stuk voor klassieke gitaar en dwarsfluit van die plaat herinneren. (ik zal toch niet in de bonen zijn met Love remembered van Focus. Dat is me net te zoet...)
PS Rizz, stuur me aub nog een email naar studio@gitaarspel.nl dan kan ik je de route info sturen. Laat ook even weten of je komt, en zoja alleen of met hoeveel.
Email verzonden.. :hide: En ik kom alleen..
Bedoel je mss "Rayader (goes to town)"?
Of je bent in de war met "Sanctuary", een klassieke gitaar met electr. gitaar?
(Geweldige LP/CD trouwens... een van mijn favorieten!!)
Apropos.... bij het laatste/vorige huiskamerconcert viel mij - liggend op de piano - toch
ook 2 koffertjes op voor dwarsfluit en piccolo (zo vluchtig heb ik dat ingeschat).
Zijn dat instrumenten voor de vrouw of the kids?
Vermoed inderdaad dat ik Sanctuary in mijn hoofd had. Wat die fluiten betreft, kan er een beetje op spelen, in de eerste twee octaven. Maar niet bruikbaar voor band of zo. Michael Hedges kon dat beter. Mijn zwager heeft vroeger veel fluit gespeeld in fanfares en harmonie in Limburg. Zodoende kwamen die dingen op een gegeven moment mijn kant op.
Harald, nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en een fantastische avond vol prachtige muziek! Ik heb genoten. Heb ook nog een leuk gesprek gehad met Ruben en z'n vader, wat een getalenteerd ventje is dat zeg! Om (bijna) jaloers op te worden. Ik heb er iig een leuk projectje aan overgehouden..
M'n vriendin heeft het ook erg naar d'r zin gehad en wij (of ik iig) houden ons aanbevolen voor een volgende keer!
Dank je! Volgende concertjes worden hier ook weer aangekondigd :) Was leuk gisteren! Ruben kan idd. erg goed spelen. Ben benieuwd naar zijn eigen werk :)
[IMG]www.photobucket.nl[/IMG]
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphoto...24384459_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphoto...92446396_n.jpg
Foto's van Nienke Deiters. Zelf kwam ik niet toe aan foto's maken. De mensen die zouden helpen met de catering moesten afzeggen door ziekte... had mijn handen vol. Geen overzichtsfoto dus helaas. Er stond een aardig gitaarwinkeltje paraat. De Lowden van Ruben is trouwens een fantastische gitaar!
Jouw harpgitaar mag er ook zijn hoor! Is die Lowden een custom model met die glanzende top of is dat standaard tegenwoordig? Die van mij glanst alleen daar waar ik met m'n vingers kom :)
Die Lowden is een speciaal model in een kleine oplage, met Adirondack en ander fraai hout. Geweldige klank, en zo'n zeldzaam geval dat je oppakt, en waar je totaal niet aan hoeft te wennen. Heeft Ruben behoorlijk mee geboft!
OK, thanks! Ziet er idd goed uit. Ik heb ooit eens een of andere limited S in m'n handen gehad van Rio palissander met een spruce top. Dat ding was niet te betalen maar ook zo'n uitzonderlijk mooi geluid. Als ik het me goed herinner moest die toen iets van € 7.000,- opbrengen.
Harald, ik hoop niet dat jouw 2 dochtertjes hier bedoeld worden.
Op het vorige (t)huisconcert liepen er namelijk 2 dochtertjes van Harald rond,
zich over iedere binnenkomende gast ontfermend en bijna 'strijdend' wie
de gast een kopje koffie of thee mocht inschenken. :)
Nee, dit keer een leerling en zijn moeder. Helaas werd de leerling net die dag ziek. Mijn dochters en vrouw waren eerst nog naar de kerstborrel van het bedrijf van mijn vrouw. Daar kon ze moeilijk onderuit...
Geen bedienende dochters idd, maar wel een zeer vocale kat in de armen van een dochter! :D
kenjenagaan! dat heb je in een theater niet ;) Arme beesten... die hebben het nodige te stellen met kinderen :makeup:
Dit is een leuk initiatief zeg, moesten meer mensen doen! Ik zie dat al een heel scala aan gitaristen en gitaren bij de kring langs kwamen. Een paar gitaren zijn door het leven getekend, maar gooi ze niet weg! Vaak zijn ze nog goed op te knappen en krijgen een 2de leven!
Kijk maar eens op www.facebook.com/janssengitaarbouw
groet
Dirk
Gelijk geef ik je van harte, Dirk,
zelf heb ik veel plezier in het doen heropleven van weggelegde of mishandelde gitaren met potentieel; niets dankbaarder dan deze een nieuw leven in te blazen en na herstel zelf te bespelen of door te geven aan iemand die de klank helemaal ziet zitten voor zijn of haar stijl van gitaarspel. Een zoektocht die geen einde kent!
Zaterdag 11 mei komt Mike Dawes (UK) bij ons in Epe spelen. Ook Wim den Herder zal er zijn. Dit concert is in samenwerking met de Guitaracademy van Wim georganiseerd.
Voor wie Mike niet kent, hij heeft een cd bij Candyrat records uit. Het volgende filmpje heeft meer dan 1500000 views!
Als er genoeg animo is kan er 's middags ook een workshop met Mike Dawes georganiseerd worden. Laat dus weten als je dat wat lijkt.
http://www.youtube.com/watch?v=G1bzUaf_gvU
Harald, met "bij ons in Epe" bedoel je dan weer de formule van jouw huiskamerconcerten?
Of is het in e.o.a. zaal in Epe?
Zie het nu pas, nee, net als Gareth Pearson, gewoon live bij mij thuis :)
Wim den Herder op akoestische, overigens speelt hij ook genoeg werk dat wat subtieler is :)
http://www.youtube.com/watch?v=7_yWJ8Kcl-o
Heb 'm nu een paar keer zien spelen, ook echt een geweldenaar! Ben benieuwd wat hij in een kleine setting doet...
11 Mei live in Epe, aanmelden kan via email naar studio@gitaarspel.nl
http://www.youtube.com/watch?v=UuRBGpEHcnI
11 Mei live in Epe, samen met Wim den Herder, aanmelden kan via email naar studio@gitaarspel.nl
http://www.youtube.com/watch?v=9-hJU-68pFQ
Morgenavond live in Epe... PM of stuur een mail naar studio@gitaarspel.nl als je het wilt zien!
Net terug van een zeer geslaagde avond in Epe. Fantastisch gitaarspel van alle spelers! En erg gezellig. Harald nogmaals bedankt voor de gastvrijheid in jullie huiskamer, tot de volgende keer!
Jij was wat eerder thuis als wij, zie ik. :)
Wat een geweldenaren! Chapeau voor de organisatie en de gastvrijheid! Wij hebben genoten. Echt wel bijzonder als je soms letterlijk op een meter afstand dit prachtigs kan bekijken..
Thanks!
Wim had ik al een paar keer zien spelen. Mike was echt een verrassing!
Muzikale natuurkracht op twee benen! Wie er niet was, you missed out! Ben zelden zwaar onder de indruk, maar nu wel.
Overigens moet ik een paar vrienden bedanken die overdag, en met de catering enorm meegeholpen hebben, zodat ik 's avonds zelf iig kon genieten van het gebeuren. Vooraf was het aardig stressen, met name door een onaangekondige afspraak met de grondwerker die ons met de tuin helpt. Wim zat bijna vast met zijn auto in het doorregende, en net gestorte zand voor het terras....
Mijn eigen spel was niet helemaal zoals ik gehoopt had, tot aan het laatste nummer. Dat ging wel boven verwachting. Maar goed, de hele week niet aan spelen toegekomen. Bergen verzet in de tuin. Met een kruiwagen en een schop. En dat bergen verzetten bedoel ik dan letterlijk... de tegels was ook iets van de laatste drie dagen....
We hadden in Epe de premiere van het volgende duet. Dit lijkt een oefenopname voor het huisconcert de dag erna (niet bij ons dus)
Echt zo'n standard voor akoestische gitaristen... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=nruVKMQaSGY