Hmm, dat word dan toch een Invader, was op zoek naar iets heel hots met veel mid laag, en ik kan goedkoop een Warpig van iemand overnemen...
Maar veel midhoog is niet wat ik zoek.
Dank voor de korte, duidelijke uitleg :ok:
Printable View
Hmm, dat word dan toch een Invader, was op zoek naar iets heel hots met veel mid laag, en ik kan goedkoop een Warpig van iemand overnemen...
Maar veel midhoog is niet wat ik zoek.
Dank voor de korte, duidelijke uitleg :ok:
vraag de dikke ceramische magneet, verander 'm voor eenalnico 8, of verander de polepieces. hij is sowieso dikker in tone dan de JB of de distortion oid. de invader is gewoon zieklijk dik.
Vertel mij eens iets wat ik niet op 20 andere websites kan lezen:). Probleem wat ik heb is dat elke soundclip die ik kan vinden enorm veel gain heeft. Ben gewoon benieuwd hoe deze pickup de pre-amp van een single channel amp op zijn donder geeft en hij hij zich verhoud ten opzichten van meer "traditionelere" pickups voor bijvoorbeeld rock en blues. Werkt hij ook goed buiten zijn conformt zone of is het gewoon een passief alternatief voor de actieve pickups om je high gain amp strakker aan te trekken
hoe hij de preamp aan pakt? valt eigenlijk reuze mee. niet anders dan de JB of de superdistortion. je krijgt niet zozeer ziek veel gain, als wel dat ie de boel zo lekker dicht smeert en 'compressed'. snap je een beeeetje wat ik bedoel of is t gewoon vaag? :P
mbt dat laatste: hij kan maar 1 ding: brullen. niet scheuren, niet zingen, gewoon brullen. 80ies metal is echt zijn terrein.
Zou wel een leuk topic voor je blog zijn: pickups gebruiken voor genre's waar ze normaal nooit voor worden gebruikt.
Dus jij zegt dat ik met een invader niet per definitie niet meer gain uit mijn amp zal halen tov andere pickups? Dat het gaan brullen weet ik denk ik wel zeker met mijn setup, vraag is of mijn greenbacks dat overleven:D
Dat alleen maar brullen en flink compressen herken ik ook in mijn ervaring met de Dimarzio X2N, niet dat ik hem een op een vergelijk met de Invader , maar een dergelijk karakter spreekt me niet zo aan. Je leest wel verhalen dat die X2N dan weer verassend goed clean klinkt als je hem split, maar dat heb ik niet getest.
als ik jou was Orpheo, zou ik een kringspiervergroting nemen. Ik wil je een veer in de reet douwen maar die zit al vol.
Maar even serieus, erg stoer dat je dit doet. Zijn er ook plannen om je nog meer erbij te betrekken?
Ik wel wel de d-activator x heel even gehad in mijn ibanez s2170 voordat ik hem verkocht, is volegsn mij het iets tammere broertje van de x2n. Klonk clean inderdaad verrassend goed voor zo'n high output pickup.
Reden van deze vragen is dat ik op zoek ben naar een balls to the walls pickup om de pre-amp van de c-type flink op zijn flinker te geven. Geen metal distortion ofzo maar egwoon een knetter harde rock sound en ik ben niet bang om naar wat minder orthodoxe pickups te kijken voor dat soort dingen. Probleem is dat als de pickup niet goed wilt samen werken met mijn strat de c-type dat onmiddelijk op pikt.
Dan zou je een Bill Lawrence L-500 ook eens kunnen overwegen, flinke ouput maar niet alleen maar voor metal, en een stuk veelzijdiger dan een X2N naar mijn mening, ik heb een oude L-500 in mijn Ibanez Destroyer en dat is een fijne match.
Over pickups voor andere genres gebruiken gesproken, de X2N zie je ook vaak bij een electrische saz, waarom zou dat zijn?
Goed idde. Ik van daar naar kijken als vervolg op een blog dat ik al gemaakt heb (pickups gebruiken voor een andere stijl dan waar ze voor ontworpen zijn, en waarom t wel of niet kan werken en waar je op niet letfen.
Ik ben gevraagd of ik bij ze wil werken. Een 'at home' job. Is dat voldoende bij betrekken? ;) ze konden geen mensen in de usa vinden die t werk konden doen. T hangt ervan af of mijn stijl aansluit bij wat ze willen (website herschrijven) en of t kan qua tijden (tech support via email).
De x2n en invader lijken op elkaat. X2n iets meer bite. Split is Te gek. In hybrid met in met hex polepieces is t een waanzinnige brulboei. Kim Holland op dreef is niks vergeleken bij zijn squeel.
Het probleem met meer output uit je pup is met als met snelheid. Je moet meer moeite doen voor steeds weer dat beetje harder. De invader is niet veel hotter dan de jb, maar heeft wel 3 ceramischd magneten nodig ipv 1x alnico5 voor die kleine push.zie ook de distortion, x2n, dimetime, etc etc.
Mijn probleem met de X2N was dat hij gewoon te vlak klonk, ik wil nog wel harder kunnen gaan met verschil in picking attack, met de X2N had ik het gevoel dat je constant aan de limiet zit, en dan is de feel een beetje weg, zou ook gewoon een slechte combi met de basswood body van mijn RG kunnen zijn waar hij in zat. De L-500 doet dat al beter en de HB-L van Gibson/Bill Lawrence in mijn Gibson V-90 is wat dat betreft mijn huidige favoriet.
In mijn andere RG heb ik een PAF pro waar ik een beetje een haat liefde verhouding heb, qua definitie in de high mids heel fijn maar soms ook erg nasaal met high gain.
Dat de x2n zo saai klinkt komt door die supersymmetrische spoelen. Maak een een hybrid van en dat ding komt tot leven. Ik ga vanavond een invader x2n hybrid maken. Magneten zijn bij beide gelijk, ik van alleen de baseplate veranderen dus 2 hybrids, een brass en een nickel silver baseplate. Verschiklen checken.
Ook van ik een superdistortion/duncan distortion hybrid maken.
Ik heb dan nog een jb over. Ach, mijn avond zal wel weer vol zitten
Oh, jb alnico8! Maar waar moet ie in?
Heren, het is officieel. Ik heb meee pickups dan gitaren.
Ha! Ik heb nog een superdistortion DP100 en een D-activator DP220. Hoe zou dat klinken als ik die samensmelt:punk:
Als die x2n/invader hybrid werkt wil ik hem best wel eens uit testen in mijn strat.
De d activator is niet lekker uit elkaar Te trekken omdat dat ding voor epoxy zit. Als t je lukt krijg je een wat vlakkere jb/superD hybrid.
@thomas ik ga de 2 maken. Je bent welkom ik Te testen.
Meer pickups dan pickupcavities, nou goed? ;)
@Orpheo: awsome! Hoop stiekem dat het een beetje een tone zone on steriods is, zeker de bottom end van die strat kan een flinke schop omhoog gebruiken zonder al het hoog weg te moffelen.
Dan moet je eens mijn tonezone+ proberen... hot, maar strakkee, wat opener en Meer hoog.
En dat is nummer 1!!
http://www.seymourduncan.com/blog/th...guitar-with-a-
screwdriver/
Erg duidelijk en net stuk man, moet vanavond alleen nog even de 2e helft lezen ;)
Wat bedoel je met praktijk gericht? :)
Leuk eerste stukje Orpheo!
Misschien lees ik er overheen maar er staat niet een kort maar krachtige zin in over het verschil in effect van het verlagen van de voorste of achterste rij polepieces, er staat wel in dat de oplettende lezer deze conclusie zelf kan trekken, dus ik zal wel niet al te oplettend zijn ;)
Bij pickups als de superdistortion bedoel je? Daar hebben die rijen polepiece een andere functie, en dat is Te lastig om uit Te leggen. Komt licht aan bod, in heel platte bewoording, in een ander blog.
Simpel gezegd veranderen de polepieces de inductie dus de treble respons. Anders dan bij anderen. Maar dat kon de niet in. Te lastig, Te weinig woorden beschikbaar.
Tof stukje, Orpheo. Goed geschreven en weer wat bijgeleerd!
Ik bedoel niet een bepaald element hoor, als zal het bij assymetrische elemten natuurlijk weer een ander verhaal zijn.
Voorbeeld: als ik bij een brugelement de achterste rij polepieces omhoog schroef (dus het dichtste bij de brug) wat verandert er dan aan de sound, en wat is daar anders aan dan het omhoog schroeven van de voorste rij polepieces, dichter bij de hals.
Voor mijn gevoel zal de achterste rij meer de nadruk op bite en treble dan de voorste, maar dat gegeven kon ik dus niet herleiden uit dit stukje.
Ja dat zou je denken. Maae omdat dat nogal controversieel is, en ik dat niet denk, heb ik dat in t midden laten liggen. Met de info die in mn stuk staat moet de lezer zijn eigen conclusies kunnen trekken. Pickups met 2 rijen verstelbare polepieces zijn namelijk niet zo heel gewoon.
goede avatar!
/edit: ik lees trouwens niets over het mogelijke verlies aan sustain wanneer je de pickup, en daarmee het magnetisch veld dichter bij de snaren brengt. Een sterker magnetisch veld zal het vrije trillen van de snaren eerder afzwakken dan een zwak magnetisch veld. Met een verlies van sustain tot gevolg.
Wat is jouw puristisch standpunt in deze ...?
Is ontiegelijke bullshit en zit tussen de oren. De snaar heeft bij lange na geen genoeg massa, en dus trillingsenergie om beinvloed Te worden.
Ook dat wilde ik er niet in omdat ik daar later wat over van schrijven, met formules enzo. Wil eerst conservatief doen in mijn pickups Te vangen hahahaha
Echt goed bezig Orpheo, deftig onderbouwde informatie over gear is erg kostbaar!
Ik heb de x2n invader hybrids af. De invader heeft dikkere en langere magneten! Wist ik niet.
Nu nog de jb / superdistortion hybrid. Maar ik ben moe. Morgen weer een dag.ik van nog wat restjes opmaken, zoals de bluesbucker/baker act hybrid.wordt vast niks.
De jb/SD gaat in de brug van een LP, en de tweede in een strat. De invader x2n in een flattop lp. De tweede houd ik even apart voor later. Als allochthomas m niet wilt bedenk ik de wat sappigs voor. Hij ziet de mega badass uit.kan niet wachten ik Te testen!
Wat me ook opviel. Invader was superdik in de was, de x2n wat minder. Invader polepieces zijn verdomd kort. Écht heel kort. Heel interessant.
Ben echt zo benieuwd naar deze 2.
Ik wil dat bastaard kind zeker wel testen:D. Ik heb nog een 500k pot liggen en een strat die zo uit elkaar kan. Probleem is wel dat ik tot 1 augustus op vakantie ben dus ik geen tijd heb om te testen:(.
Ik van over anderhalve week ook weg tot begin augustus. No harm done! Pickup loopt niet weg.
Hybrids zijn af. Wat een bruut geluid! Laag is zo strak en log, mid knalt eruit. Denk dat de invader x2n populair gaat worden.
Ik ben benieuwd want dat zou de voornaamste issue wat ik heb met de invader oplossen. Ben benieuwd hoe hij zal reageren op mijn bas arme strat die heel erg aanwezig is in het mid hoog.
Afhankelijk van de orientatie van de invader spoel, midhoog aanwezig maar niet maar, en waanzinnig veel laag. Knetterstrak.