-
En inderdaad weer een paar personen die het niet kunnen laten om iets als "te duur en niet normaal" te gaan bestempelen.
Is deze SM fuzz (SM staat voor Scott Mckeon) zijn geld waard? Ik vind van wel, heb er dan ook al veel plezier aan beleefd de laatste dagen - wat voor mij het belangrijkste is. Klinkt goed en ziet er goed uit, simpel.
Als je een fuzz zelf maakt, wat inderdaat niet zo moeilijk is, zal het veel goedkoper kunnen - ongetwijfeld. Zo is het met veel zaken als je thuis eens rondkijkt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je alles zelf gaat maken.
Reken eens uit, geen massa productie dus het frame wordt speciaal hiervoor in kleine oplagen gemaakt door een fabrikant van dergelijke, prijs is dus al hoger dan massaproductie.
Componenten: idem, kleinere hoeveelheid dus hogere kost.
Assemblage: wordt door de kerel zelf in alkaar gestoken en uitgemeten, stuk voor stuk. Ook iets dat natuurlijk meer tijd vraagt en hierdoor meer kosten met zich meebrengt.
Hierbij komt ook de verpakking, zit in een knap doosje met geprint logo - voor mij niet nodig, het gaat hem om de sound, maar mooi.
En verder natuurlijk nog alle kosten die met een klein bedrijfje gepaard gaan, moet ze mij niet uitleggen heb ook een eigen zaak.
Denk dat door sommigen hier niet bij nagedacht wordt, en alles zeer snel als "te duur" gaan beschouwen terwijl ze een rifje spelen op hun custom shop strat of dergelijke, is ook maar een plank met wat snaren...
Heb bij de maker geen andelen, en het is dan ook niet de bedoeling hier reclame voor te maken. Het leek me echter wel leuk om deze pedaal te vermelden daar deze relatief onbekend is en er hier zeker mensen zijn die naar iets dergelijk op zoek zijn.
Ik wil hier niet de zoveelste nutteloze discussie over prijzen starten maar kon mij een reactie niet laten.
Grtz
-
En gelijk heb je. Als jij helemaal tevreden bent en uit je dak gaat van het ding, is geen prijs te hoog.
En een blik langs mijn spullen leert me dat ik genoeg dingen heb die een dergelijke p/k_verhouding hebben. Te beginnen met nog duurdere fuzzen.
Maar de spot is ook begrijpelijk. Mensen die dure spullen kopen zijn een makkelijk doel voor wie een goedkoper alternatief heeft.
Punt is wel da dit meestal maar een kant op geldt. Ik koop vintage pedalen voor weinig. Maar als ik er ooit een verkoop, is t voor veel.