DoubleFacePalm-300x240.jpg[/img]
je snapt het echt niet, he? Lees het nog eens terug wat ik zei en waarom ik het zei. Probeer je in te denken waarom we vallen over 'perse 1990', en je term 'vintage', het feit dat je zo mierenneukerig doet over tone (wat alleen maar te prijzen is), beweert dat je je TONE gevonden hebt (top!) in een transistor amp (TOP!) maar dat je toch perse een buizenbak wilt omdat je wat mist (maar je had je tone toch gevonden?).
Probeer je eens in te denken waarom we (ik) vallen (val) over je drang naar nieuw terwijl nieuw helemaal niet beter is. Reductio ad absurdum, en het kwartje valt dat je stelling wellicht wat absurd is, waarop je met een nog absurder voorbeeld komt (1990 les pauls; why? oh, das prive.... lulhannes begin er dan niet over :seriousf: )
Probeer je in te denken waarom we vallen (ik val) over je mod-drift. Je speelt net, hebt een gibson. Superb! maar je mod de hel uit dat ding (top) in een streven naar tone (top) maar kiest nou juist de verkeerde dingen om te modden. Je bent aan het stoeien met potmeterhoogtes voor de looks; snap ik best, maar wat voegt het toe? het komt nogal kansloos en zielig over, alsof je het gebrek aan gitaarspelen of techniek of whatever probeert te compenseren door middel van gitaartechnische trucjes, wat bevestigd wordt als je jezelf op de borst trommelt en op de schouders klopt dor te zeggen dat je leraar er minder van bakt dan jij. Is dat voldoende? Nee. Ik kan hybrid pickups maken, MichaelAE niet. Maar Ik ga niet zeggen 'ik kan het lekker wel, michael niet'. Is het een kunst dat ik het kan en hij niet? nee. die gast kan tig keer beter spelen dan ik, DAT is pas bewonderingswaardig.
Ik snap dat je 'nieuw' wilt hebben, omdat het dan vanaf 'nul' van jou is. maar kijk er eens zo naar: is het wel ECHT 100% nieuw en dus direct van jouw en jou alleen? Tuurlijk niet; in de fabriek heeft een klusser er nog een uur of wat op zitten spelen, de winkelier heeft 'm uitgepakt, afgesteld en op gespeeld, in de winkel is de gitaar getest en bespeeld... Waar hebben we 't dan over? de gitaar is zo door 4, 5 handen gegaan. Dat ie door iemand anders al afgerekend is, is dan opeens een probleem... Met die informatie op zak, snap jij dan dat het voor mij (en anderen) raar is dat je PERSE nieuw wilt? Als je iets wilt dat echt 100% van jouw is waar nog niemand aan gezeten heeft moet je het zelf maken of laten maken en bij dat laatste is het ook nog crap, omdat iemand anders (de bouwer) er ook op gespeeld heeft! Tenzij je met warmoth-parts wat in elkaar zet, dan hebben de bouwers er natuurlijk nog niet op gespeeld... Maar oh nee, das niet GIBSON! (merkengeilheidalert!).
maar goed, resumé; je wilt dus een gibson, een nieuwe. Het feit dat over 2 jaar het geen pallisander meer is, maar 'baked maple' als toets, de top geen esdoorn meer is maar sycamore en de backs geen mahonie maar iroko, boeit niet. Versus les pauls tot 2002 die dat dus WEL zijn.
Ok. ik snap m.
kansloos dus.
Waarom 1990?
-geboorte broertje/zusje die onverhoopt overleden is
-overlijden moeder/vader
-overlijden oma/opa
-geboorte kind
Doorhalen wat niet van toepassing is.