ja hij klink egt super, body en neck en toets niks over te klagen misschien een keertje elkronica swap:hippie:...... ik mail de fotos wel
Printable View
Nou wil ik toch ook wel graag die foto's zien. Zowiezo hulde dat je er zelf aan durft te beginnen!
Het is een publiek forum en een publieke discussie. Het slaat nergens op om die foto's dan te verbergen.
Dan verliest het topic een beetje zijn bestaansrecht imho.
Kan me echter wel voorstellen dat TS niet zit te wachten om zijn gitaar tot op het bot te laten afzeiken. Ik heb de foto's net gezien en zeker voor een eerste keer: GOED GEDAAN! Ik weet zeker dat met alle tips die je nu gehad hebt je er helemaal een toppertje van gaat maken.
En nu gaat het topic grotendeels over een relic die bijna niemand kan zien of alleen op aanvraag.
Dat slaat nergens op. Zolang de kritieken redelijk zijn is er niets aan de hand. Trekt de TS dat niet dan moet het topic maar dicht ofzo. Op deze manier slaat het gewoon nergens op.
[QUOTE=stevierayfan;2690837]hallo dit is mijn eerste discussie.....
ik heb van de week gewoon een stagg stratocaster (relic) gekocht,
veel op internet er over gelezen(waarom zegt iederen dat het ***gitaren zijn:???::???: ) ik werdt letterlijk overvallen door het goede geluid:),ik plugte hem in op een fender super champ XD bij de oude eigenaar en dacht deze wil ik:mmmm:!.... thuis klonkt die nog beter in een fender bassman:hippie:,
verder zijn de houtsoorten body:alder neck:maple toets:rosewood
pickups kohm is 6,7-6,7-,6,9.
http://www.flickr.com/photos/staggst...in/photostream
http://www.flickr.com/photos/staggst...in/photostream
hee goed dat je de fotos weer laat zien!
laat je niet kisten.
en ik vind het prima, zo ziet een stagg er acceptabel uit :D
wat voor een bassman heb je?
Gaaaf hoor,
Ik heb zelf een blauwe (dezelfde )Stagg, je brengt me op ideeen.
Trouwens ook die van mij klinkt prima en speelde na een goede afstelbeurt
beter dan een USA Dan Smith Strat '83 die ik ooit een keer heb gehad.
Dus niks mis mee hoor, enne zolang het jouw bevalt, prima toch? Rock on!!
Nou dan zullen hier wel heel veel mensen berispingen krijgen. Ik heb er al een paar te pakken gehad wegens offtopic reageren, terwijl dat bij mij over het algemeen erg meevalt vind ik. Alleen een grapje tussendoor.
Hoe dan ook, je hebt een andere mening dus.
Dat kan.
Ongelofelijk dat een topic over een Stagg gitaar al 6 pagina's in beslag neemt; straks krijgen we nog een "post je Stagg topic" ook...mijn God.
Verder vind ik een Stagg in een Bassman pluggen net zoiets als Jack Spijkerman op Adriana Lima los laten; not done dus...:(
Maar goed,blij dat je er blij mee bent TS;)
Mijn staggie, foto voor marktplaats :D:D
http://img832.imageshack.us/img832/2288/img7479l.jpg
Na al die negatieve kritiek had ik een horrorgitaar verwacht waar stukken waren uitgekapt...
Die gitaar valt toch mee? Het is zeker niet de meest waarheidsgetrouwe relic, maar als de TS het leuk vindt, waarom niet? :rockon:
Ik had eigenlijk een electrische Stagg verwacht.
Wel een leuk deurtje waar een paar mooie topjes uit te halen is.;)
Stevierayfan, ik denk dat je gitaar er gelijk een heel stuk beter uitziet als je die nieuwe blanke lak op die kale plekken er weer vanaf schuurt. Wees ook niet bang om wat verder te gaan dan alleen maar de lak afschuren. Kijk eens naar een hoop foto´s van echte oude strats, en van echt goeie relics en ram er eens een flink paar deuken in.
+1, gebruik zelf voor m'n beide gitaren hier een stagg hardshell koffer. Nekvorm is niet je van het omdat het een algemene koffer is, maar dat los je op met een paar goede doeken.
@ TS: nog gelukt met die opnames? *kijkt naar lege mailbox* & tijd voor een zwarte slagplaat :)
Echt waar. Ram er gewoon een paar goeie deuken en krassen in. Knapt ie van op. Als je me niet gelooft, wacht een paar weekjes totdat mijn lak helemaal droog is. Dan ga ik los op deze:
http://img402.imageshack.us/img402/8030/21082011804.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Schuren: begin voorzichtig met 800 ofzo, dan snel naar 1000 tot 2000.
G.G., ik ga iets ontzettend cliché's zeggen, maar wat zonde van die prachtige kleur om daar een relic op los te laten :( Maar ach, ik heb eens een basgitaar achter mijn brommer gehangen dus ik heb niet zoveel recht van spreken.
Ga je die relicen? Zonde man, ik blijf dat relicen maar een vreemde gewaarwording vinden hoor maar goed; ieder zijn meug.
Naar mijn bescheiden mening is er weinig mooier als een oude,afgeleefde strat of tele maar om dat nu kunstmatig te doen....zal wel aan mij liggen.
John Mayer kocht ook een relic CS strat maar die had er wel zijn redenen voor en dat waren niet zo zeer de looks maar goed; ieder zijn meug nogmaals
Minder lak = meer t000000ne (mijn ervaring). Kan ook toeval zijn dat al die relics die ik bespeeld heb lekker klonken en de gitaren met een dikke plastic lak erop minder, hoor.. Of iets tussen m'n oren..
Een relic speelt zo veel lekkerder. Je hoeft je helemaal niet meer zorgen te maken over beschadigingen. Juist bij een perfecte zelfbouw is een beschadiging zo frustrerend.
Ik heb een tele met een quilt maple top gebouwd. Je wilt niet weten hoe ik heb lopen vloeken toen mijn zoontje van 2 er een autootje tegenaan gooide. Deukje was haast niet te zien, maar het deed echt zeer. Het jochie kon er weinig aan doen want hij was gewoon aan het spelen.
Mijn Shell Pink relic strat pak ik op, speel ik mee en zet ik zo naast me in de hoek zonder te kijken. Mijn zoontje heeft hem al twee keer omgegooid. het enige waar ik dan naar kijk is of er niets is afgebroken. Een relic geeft je zo'n vrij gevoel.
Kweenie, ik probeer allebei m'n gitaren niet om te gooien als het even kan, staat namelijk redelijk wat in de buurt van die gitaren waar ik zware emotionele waarde aan hecht (denk aan Budda's, gewonnen prijzen, de gitaren zelf) :seriousf:
Maar of m'n gitaar niet helemaal strak is of niet boeit me niet meer(waarschijnlijk trek ik dit weer in zodra ik weer eens een nieuwe of mint-conditie koop), maar ik heb ook 5 dagen lopen fretten over dat aller eerste krasje in m'n eerste, toen nog gloedjenieuwe, gitaar.
grappig. bij een strat is een relic fantastisch! mn relic ibanez vinden mensen zonde dat hij zo mishandeld is/wordt. andere spelers en dus ook andere gedachtes over hoe of wat met beschadigingen/playwear.
enne, mn strat wordt al meer dan 20 jaar mishandeld(tis toch maar een strat) en heeft veel minder beschadigingen en verkleuringen dan de relics die je op het internet ziet. Ik vind het nep ten top!svr met zn strat, hoe hij het voor elkaar krijgt?ik weet het niet. Ik zou het super vinden als iemand eens van het 1e jaar dat hij de gitaar heeft een foto maakt van het volgende jaar enzo verder.dat je precies de slijtage er van kan zien.lijkt me bijzonder. maar zelf zo schuren snap ik niet? gooi en smijt maar eens en je krijgt nooit de binnenkant van je bovenste hoorn versleten! ieder zn ding, ik vind echt gebruikt wel mooi staan.
Same here...
Onlangs een Ibanez Les Paul uit 1977 gekocht, voornamelijk uit jeugdsentimentele overwegingen
maar het ding is door jarenlang stevig gebruik aardig getekend, deuken, krassen, slijtage...
Om technische redenen moeten de brug en de stemmechanieken vervangen worden
en ik denk dat ik er wat nieuwe elektronica in stop voor een frisser geluid
maar voor de rest zal het me zwaar aan m'n derriere oxideren.
De gitaar heeft geleefd en veel meegemaakt, dat zie je, dat maakt 'm zelfs mooier.
En ik hoef er niet voorzichtig mee te doen, een buts meer of minder maakt ook niet meer uit.
't Gaat bij deze maar om èèn ding: speulen! :rockon:
Och, me gewoon geen zorgen maken over beschadigingen aan mijn gitaar, ook al is ie splinternieuw, geeft me ook wel een vrij gevoel hoor. Het eerste krasje is voor mij vooral een teken dat het ding in ieder geval gebruikt wordt. Mijn LP had na een dag al z'n eerste deukje.