Thanks Mitch!
Joaah en vooral veel voorbereidingswerk ook.
En erna aan het album werken (nu ook al overigens).
Maar het is fijne drukte!
Printable View
Thanks Mitch!
Joaah en vooral veel voorbereidingswerk ook.
En erna aan het album werken (nu ook al overigens).
Maar het is fijne drukte!
gefeli Timo en veel plezier met Delain. goeie muziek in ieder geval.
volgens mij gaan we nog veel van jouw horen in de toekomst:supercool:
Timo, gefeliciteerd man! Ik hou zelf absoluut niet van dit soort (gothic-achtige) muziek. Maar tof dat je nu een goedlopende band hebt.
Ga je er ook bij zingen zoals die vorige gitarist? Lopen er trouwens ook stemsamples mee live? Ik meen zoiets te horen bij de live clips.
Jep, zo'n bands hebben vaak veel lagen aan choirs/synths en andere backingtracks meelopen. Als je live maar 1 of 2 keyboards hebt dan kan je nooit datzelfde geluid hebben als op het album.
Delain heeft live zowiezo nog extra vocal tracks meelopen omdat er een paar zanglijnen in elkaar overlopen (en dat is live voor 1 zangeres niet te doen).
@apekop, je bedoelt waarschijnlijk het volgende ( op 0:02 en 0:08 ):
http://www.youtube.com/watch?v=EsV5mkXPdFA
De bassist heeft wel enorm tof haar :soul:
http://www.youtube.com/watch?v=b-7rs...layer_embedded
Leuke filmpje:D.
die muziek staat echt mijlenver af van mijn ding, maar toch vind ik het leuk dit te volgen, succes man, go get'm
12 jaar, dan heb ik wel wat in te halen wil ik ooit zo goed worden :seriousf:
Leuk filmpje, Timo en inderdaad een leuke binnenkomer.
Ik moet zeggen, ik kan niet wennen aan de look van een 6-snarige Bo-El, maar die 7-snarige lijken voor mij gewoon te kloppen. Ik moet maar eens een keer zo'n ding te pakken zien te krijgen om uit te testen. Zo'n see-through finish is sowieso wel erg vet als je een mooi stukje hout hebt.
@Arv: Altijd in Brabant gewoond en mijn pa woonde in Mierlo (/helmond) dus, ja, is het te horen? :D.
@Shred: :D gewoon gaserop!
@Tank: Thanks man! Ja vind ze qua looks ook een stukje beter dan de 6string. Hoewel die in het echt ook erg tof zijn. Maar de 7's zijn heel sexy inderdaad!!
Ha! Leuk filmpje man! Leuke club ook lijkt me! Veel plezier met je eerste Delain optreden, laat je weten hoe het was?!!! :rockon:
Hahaha.
Ja :).
MORGEN OP TOUR!!!! Zin innnnn!!!!
Tourdates:
29-04-2011 Manchester Academy Manchester TBA Sold Out
30-04-2011 O2 Islington Academy Islington TBA Order
01-05-2011 Cathouse Glasgow TBA Order
02-05-2011 The Assembly Warwickshire TBA Order
04-05-2011 La Laiterie Strasbourg TBA Order
05-05-2011 CCO Lyon TBA Order
06-05-2011 Salamandra 1 Barcelona TBA Order
07-05-2011 Sala Caracol Madrid TBA Order
08-05-2011 Poste a Galene Marseille TBA Order
09-05-2011 Alcatraz Milan TBA Order
11-05-2011 Schuur Luzern TBA Order
12-05-2011 Rohre Stuttgart TBA Order
13-05-2011 ColosSaal Aschaffenburg TBA Order
14-05-2011 Backstage Munich TBA Order
15-05-2011 Diesel Club Budapest TBA Order
17-05-2011 Stodola Warszawa TBA Order
18-05-2011 K17 Berlin TBA Order
19-05-2011 Knust Hamburg TBA Order
20-05-2011 Underground Cologne TBA Order
21-05-2011 Alhambra Paris 19:00 Order
25-05-2011 Hedon Zwolle TBA Order
17-07-2011 Masters Of Rock Festival Vizovice 18:00 Order
Wel ff een plaatje posten van je hele setup he, ben ik wel benieuwd naar met die nieuwe Laney's en de Bo-El gitaren.
Dik respect voor de hele band, maar ook zeker de zangeres. 4 shows, 1 dag rust, 5 shows, 1 dag rust, 6 shows, 1 dag rust etc en ondertussen half Europa door :chicken:
Dat is inderdaad een pittige tour, maar het lijkt me wel echt te gek om zoiets mee te maken. Wie weet, ooit eens. :D
Krijgen jullie dan wel een beetje een comfortabele bus? Lijkt me wel zo prettig als je zo'n zwaar schema hebt. Jammer dat de enige Nederlandse datum in Zwolle is. Als jullie in de buurt van Alkmaar/Haarlem komen moet je maar een gil geven, kom ik zeker ff langs!
Eerste gig was SUPER!!!
Sprookjeshuwelijk. :)
Veel succes Timo!
Zwolle is vlakbij, maar Delain is niet helemaal mijn muziek.
Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe album, hoop dat er veel gitaarwerk in zit, en dan wat meer interessant gitaarwerk, maar daar ga ik eigenlijk wel van uit. :ok:
:rockon:
Mooi dat het goed ging! Zijn er foto's / filmpjes van Timo? Misschien kom ik nog naar zwolle volgende maand ^^
http://www.facebook.com/TimoSomers?sk=wall
Hier staat veel zooi, foto's bij foto's en videos @ m'n prikbordshit.
Net vette gig gehad @ London (o2 academy, bijna uitverkocht).
Nu even afterchillennnn.
Lastig om te horen op die youtube filmpjes, maar zo te horen heb je een flinke gitaarsound met een lekkere brul :)
:blast: http://youtu.be/2zg6yNcjG1M?hd=1 :blast:
;)
Heel goed gekozen smilies Henri :ok: Retestrak simultaan geheadbangd!
Toch wel aparte muziek eigenlijk. De zang en globale structuur is vrij laidback en poppy, de toetsen geven het een dikke theatrale rand en de drums en gitaren zijn gewoon lekker heavy. Ik ben er niet in thuis, maar is dat misschien wat het aansprekend maakt voor een wat breder publiek? Niet dat het nou mainstream is, maar goed: educate me!
Ik kom nog even met de eieren na Pasen, en met mosterd na de maaltijd, maar:
Gefeliciteerd!
:makeup:
Edit: ze mogen op de site wel eens aanpassen dat jij de gitarist bent :o
De tour zit er weer op, ben gesloopt maar het was ooooooooongelooflijk tof!!!!:ok::ok::ok:
Cool hoor. Nogmaals respect, het programma zag er zwaar uit! We krijgen vast nog wel een uitgebreid verslag als je weer bijgekomen bent?
Hee hee woensdag in Zwolle nog wel even voluit he als ik kom kijken
:blast:
We kunnen Timo live volgen morgen :crazyhappy:: http://www.hedon-zwolle.nl/index.php...sk=view&id=698
Hee Timo,
diep respect voor wat je neerzet op het podium bij Delain. Het was een geweldig concert gisteren in Zwolle en ik hoop dat er meer (zoals gisteren Michael Jackson achtige) solo momentjes in gaan zitten want volgens mij kun je je dan nog veel meer uitleven. De Dutch Purple is ook nog steeds mijn favoriet al zou ik willen dat ik maar een tiende zou kunnen van wat jij er mee doet.
Geweldig.
Thanks Gera!!!!:ok:
Zeer tof concert. Volgende keer ga ik iets meer naar rechts staan om je gitaarkunsten te bestuderen ;) Leuk dat ik je nog effe heb kunnen spreken.
Intussen klaar met de gitaaropnames voor het 3e album in zweden.
Het album is geproduceerd door Jacob Hellner (Rammstein, Apocalyptica, Clawfinger, etc).
Het was bijzonder leerzaam om te werken met zulke ongelooflijk professionele mensen. Maar ook heel zwaar want je ligt echt onder een vergrootglas.
Anyway, heel tevreden met het eindresultaat. Super (flashy) gitaristisch is het niet, maar de nummers, het totaalpakket en de sfeer is erg gaaf!