Oh nee hoor,
geen negatieve gevoelens, maar als ik nu in de markt zou zijn voor een chorus, od, of delay zou ik niet weten waarom ik deze lijn zou moeten proberen.
to each his own
Printable View
Oh nee hoor,
geen negatieve gevoelens, maar als ik nu in de markt zou zijn voor een chorus, od, of delay zou ik niet weten waarom ik deze lijn zou moeten proberen.
to each his own
Of ze wel of niet goed klinken, daar heeft niemand toch iets over gezegd?
Het was even een wenkbrauw die ik omhoog voelde trekken, het serieuze degelijke TC die ineens op de Snarling Dogs toer gaat.
De polytune vind ik misschien wel het meest strak vormgegeven pedaal dat ik ken. Zelfs op Iphone ziet het er futuristisch uit. In zwart of wit.
Jajaja lekker makkelijk mensen. Zoals Niels zegt, eerst specs afwachten.
Wanneer ze in een winkel in de buurt komen te liggen en rond/onder de 100 e te koop zijn, zijn de effecten zeker de moeite waard van het testen. In vergelijking met hun andere lijn pedalen is de footprint kleiner, wat voor mij ook zeker interessant is. Evenals het vermoeden dat ze op 9 volt draaien en ze minder A vragen dan de nova serie (denk ik he, speculatie!). mijn voeding kan de nova serie niet aan tenzij ik uitgangen ga combineren. Geen zin in en geen ruimte voor.
Verder opmerkelijk om te lezen dat enthousiasme meteen de grond in wordt geboord en mensen afschrikken van een kek kleurtje. :cheerup:
Raar he.
MOOIE KLEURTJES, ik wil ze ALLEMAAL!!!
Ik zou eerst de specs afwachten..
Ja, inderdaad wel raar ja.
Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk zo'n nieuwe serie, maar ook heb nu iets van: goh, dat is interessant! De polytune vind ik dan wel weer interessant, dus mocht m'n Korg een keer kapoet gaan..
Pepe, ik denk dat je het iets te serieus neemt.
Voor zover ik weet was het idee om de pedalen sowieso boven de 100 euro te verkopen. Dat vind ik dan weer jammer. Ik hoorde roepen over rond de 150. Eerlijk gezegd hoop ik dat dit lager is.
Nee! Je maakt een GRAPJE?
En ik maar serieus de hele tijd overal op ingaan!
Bloody hell!
http://www.gitaarnet.nl/forum/images...seriousfun.gif
Dammit, er weer ingetrapt.
Krijg je nu een kleurtje op de wangen? :)
De Repeater kost 149 euro tov de 249 voor de andere Nova pedalen.
Rond de 120 zou inderdaad wel een mooie prijs zijn. De pedalen hebben wel veel functies. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de Micro Chorus en Flanger van MXR waar je al 99 euro voor betaalt, denk ik dat 120 euro helemaal niet verkeerd is voor deze TC lijn.
Zijn zeker weer digitaal(rekenmachine) die nieuwe TC's?
Voor delays is dat al een jaartje of 25 niet zo heel erg revolutionair ;) Ik vraag me wel af hoe ze dat bij de drives willen doen. Of die dan wel analoog zijn. Lijkt me haast niet, maar wie weet.
Zeker een gave lijn!!
Volgens mij gaat de delay 149 euro kosten en de distortion 129.
Vooral de flashback delay lijkt me erg gaaf. Ben al een tijdje op zoek naar een goede delay en deze lijkt me wel wat. Dat audio tapping lijkt me ook heel handig. Iemand daar al ervaring mee (zit nl ook op de nova repeater)? Nadeel lijkt me toch al die opties, dan blijf je tweaken...
De delay net zo duur als de Nova Repeater? Gaan ze nu weer hetzelfde trucje uithalen als ze deden ten tijde van de pedalen die ze door T-rex lieten maken?
Zo te zien zijn de chorus, delay en reverb volledig stereo.
Al 7 pagina's en niemand heeft het over True Schmypass gehad, of heb ik iets gemist?
Ik zag net dat de pedalen nu ook op TC's eigen website staan. Veel informatie en ziet er erg cool uit.
Leuk, kill dry op o.a. de delay. En inderdaad, bijna alle pedalen zijn voorzien van een USB aansluiting om Tone Prints te uploaden. Er zijn al behoorlijk wat Tone Prints beschikbaar. Dit zou nog wel eens een nieuwe hit/ hype kunnen worden.
Gelukkig, je kan ook kiezen tussen True Schmypass en Buffered Schmufferd.
Heb je gezien hoe de tap tempo op de delay werkt? Bypass knop 2 secondes ingedrukt houden en daarna het ritme op je gitaar aanslaan. Audio Tempo dus.
Bestond dat al? Ik vind het briljant!
Ik heb de nova repeater al een tijdje en die audio tapping zit daar inderdaad op. Zeer handige feature. Op de een of andere manier gaat het toch makkelijker om het tempo met je handen aan te geven dan om dit met je voet te tappen.
Ah, die Mojo is dus toch gewoon analoog. En de headroom is verhoogd door de interne spanning omhoog te gooien. Dat doen er niet veel, werkt naar mijn idee uitstekend dus ik ben benieuwd.
Ik vind dat wel een leuke ontwikkeling. Bij de OCD, DLS werken ook beter met een hogere spanning, en de Diablo heeft een schakelbare verdubbelaar, en dat werkt ook erg goed. Het is een leuke, 'simpele' manier om een heel ander geluid uit je pedaal te trekken.
Dynamische drives for the win!
Als je enige gitarist bent kan het storend zijn, maar op zich, live, mwoh... die twee verschillende manieren van trappen op de Echo Park vond ik juist afleiden. Ik ben geen lompe trapper en heb een aardige coördinatie, maar ik vond het afleiden dat je harder en zachter kon trappen. Afijn, voor elk wat wils dus.
Hoe dan ook, ik heb net een lange demo zitten kijken en het is me even ontgaan of deze al gepost was, dus bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=pvCC1TfNfb4
Ik vind het toch wel één van de betere alleskunners van dit moment. Nou houd ik daar persoonlijk niet zo van, maar veel waar voor het geld hoor. Stereo in, alle modes klinken oké tot goed, de dubbele delay werkt prima, audio tapping, makkelijke verwijdering van de achterkant (dip switches): uitstekend hoor.
Volgens mij was 'ie idd nog niet gepost, maar het is een zinvol (en veel te lang) filmpje. Lijkt mij ook een toffe delay om op een pedalbord te hebben, als ik die ooit nog ga maken XD.
Eigenlijk helemaal niet related, maar kan iemand mij vertellen welke gitaar Peredur ap Gwynedd van Pendulum in deze clip met de TC Flashback gebruikt? Ziet er echt fantastisch uit.
Ik zie 'm elke keer niet helemaal lekker in beeld en volgens mij ook deels in spiegelbeeld, maar het lijkt een beetje op het monogram van Suhr.
Ik vergeet niks, ik heb alleen geen zin om álles op te sommen :D
Maar inderdaad, klinkt zeer veelbelovend. Zowel qua specs als op de demo's.
Ken ze al een tijdje, komen (midden) februari uit in Amerika met een adviesprijs van 169 dollar. Voor de mensen die hier een fisherprise of duplo-idee kregen: eens, maar wacht tot je ze kan proberen want dit is de langverwachte lijn waar ze het over hadden toen de Polytune uitkwam (was voor TC Electronic redelijk uniek qua "design" en uiterlijk, normaal zijn ze een stuk soberder en old skool TC-style qua uitstraling, nu (na de polytune dus) de kleurtjes nog dachten ze zeker :D en als je dat dan doet, doe het dan TELETUBBIE STYLE!) :). Het USB gat dient voor twee zaken: RMA en Toneprint. Polytune is overigens niet backwards compatible met Toneprint software, maar waarom zou je dat ook willen? Ze hebben het toch eenzijdig afgesloten dus echt klooien met Polytune kan je toch niet.
Overigens zag ik iemand hier met een vraag over het USB gat bij de Polytune, en dat het zou dienen voor de looks (o.i.d., is alweer paar minuten geleden :D): USB bij Polytune is bedoeld voor firmware en RMA. Heeft alles te maken met de weg die TC wil bewandelen. G-System e.d. kregen er een, nu deze lijn (polytune en teletubbiepedalen) en toekomstige pedalen zullen het ook krijgen met steeds nieuwe en meer functionaliteiten. Hopelijk dan weer old skool saai qua looks :D.
Toneprint is leuk extraatje, maar ik had liever een dynamisch aanpasbare USB interface ter vervanging van het oude en vertrouwde MIDI. Ooit komt dit er, weest gerust digitale medemens, maar het is nu nog niet de tijd helaas. Ik zal pas echt toeslaan qua pedalen zodra deze features komen.
Verder moet ik toch even zeggen dat ik het betreur van de kleuren. De naamgeving tot daaraan toe... Maar die kleuren hadden echt niet gehoeven. Als echte TC-fanboy hou ik gewoon van het lekker eigenwijze saaie functionele van oudsher gebruikte saaie sobere kleurstellingen. Maar wellicht dat ze met deze kleuren juist wel een gat in de markt slaan ofzo... Aan de ene kant denk ik: voor de 11-16 jarigen onder ons is er Behringer enzo in leuke kleurtjes en "stoere" serienummers, voor de 18+ers zijn er tal van andere merken die goedkoper zijn dan deze pedaaltjes en neem aan dat iedereen die 25-30+ is sowieso deze pedaaltjes niet wil of zal nemen vanwege de kleur (ik zou het overigens niet zo heel erg vinden als het technisch gewoon superieur is voor mijn situatie)... Dus welke doelgroep willen ze hiermee bereiken? Wellicht dat iemand nog een leuke theorie heeft.
@Mitch, ik vind deze nieuwe serie (nja nieuw... nieuwe aanvullingen op bestaande serie is het eigenlijk) eigenlijk qua functionaliteiten en wat ik er tot nu toe van gezien heb erg veelbelovend, ook de prijs dus ik sluit me aan bij je dat het een veelbelovende alleskunner is. IK WIL ZE TESTEN!!!
Wat Mitch zegt en Nielsje heeft geleerd...(verdomme, en ik wilde het ook juist posten, toen ik die posts voorbij zag komen, hahahaha) ik zit hier te lang
Eerst luisteren en dan oordelen :ok:
Waarom zit je zo te hameren op de kleur. Een effectpedaal kies je toch niet op hoe hij eruit ziet, maar hoe hij klinkt! Ze hadden de hele lijn in barbie roze van mij mogen maken, als ie maar doet wat ie moet doen.