Verdomd, tóch nog een leuke clip gevonden van de ST2!
http://www.youtube.com/watch?v=UCFX-rddcD8
Bescheiden bijrol...
Printable View
Verdomd, tóch nog een leuke clip gevonden van de ST2!
http://www.youtube.com/watch?v=UCFX-rddcD8
Bescheiden bijrol...
Yep met name tone...het is en blijft een Boss.....
:seriousf::grouphug:
No kidding, ik ben groot Boss fan hoor (verzamelaar zelfs) ;) maar dit was een inkoppertje.
Gefeliciteerd met je aankoop!! Ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe drive. Ik vind de DynaDrive namelijk een beetje tegenvallen dus ik hoop dat de ST-2 een stuk beter is.
Ik zei het al eerder: Bij Tonesuck, denk ik altijd meteen "but will it swallow?"
Gaaf Michael! Ik ben nog op zoek naar een goede overdrive. Misschien is dit iets voor me!
Wat? Dat kun je toch zo niet horen en 'voelen'? Echt een aanname dit :P
Gister aan de hand van dit topic de ST2 blind gekocht (Hoezo GAS veroorzaakend zo'n forum). Ik kan niet anders zeggen dan: te gek pedaal...
Werk met een Haar Tele en een VOX AC30 CC2, waarvoor ik in een loopswitcher o.a. de volgende drives/dists heb:
Maxon OD808, Boss SD1, Proco RAT en een MI Audio Crunchbox. Gisteravond meteen mee gegigged ook,
paar seconden aan de knoppen draaien, beetje veel hoog, tele heeft natuurlijk al redelijk veel bite - en gaan met die banaan.
Ik vind de ST2 echt een toevoeging, het typische Marshall geluid - en dat nu uit een VOX.
Echt niet dat gecompresste COSM drive geluid dat je wel eens uit die Boss Multi FX hoort.
Of de ST2 ook volgens die COSM technologie werkt, geen idee, maar ik ben er blij mee.
Thanx voor de tip!
Sure.
Heb even snel een korte demo gemaakt van wat verschillende sounds. (Let niet op het spel, want ik heb een beetje een blessure aan mijn linkerhand.)
Signaalpad is Gibson SG '61 reissue (Niet altijd even goed gestemd...:sssh:) en MiJ '68 strat - AC30CC1 - Condensatormic van 30 euro.
Ik begin met de AC30 en SG zonder pedaal en dan de Powerstack met verschillende gradaties van vervorming. Daarna de Strat.
http://soundclick.com/share.cfm?id=9902786
Bij deze! ;)
Hahahaha! Deze pendaal heeft zoiets van een soort van disoorsion, dus dat moet egt wel lukke!
Hehehe, zuigen doet hij zeker. Geld uit je beurs, that is. Voor dit geld kun je hem niet laten liggen.
Ik neem hem mee naar de tele meeting. Misschien kun je hem daar even checken!
Graag gedaan! Hij werkt op elke versterker even goed, maar op de AC30 werkt 'ie beter dan een hele hoop boetiek pedalen die 3 keer zo duur zijn. Hij klinkt op een AC30 inderdaad als een Marshall. Erg grappig.
Lekkere pot gitaar, aaaargh een stukje metal, klinkt niet verkeerd, overtuigende boventonen.
Die strat, mooi hoor.
Dit lijkt mij echt een super toffe veelzijdige drive! Stukje King Nitro klinkt ook érg overtuigend! Zou te gek zijn als je hem mee neemt zaterdag! Misschien kan ik hem dan inderdaad even checken :)
Thanks!
Hij is erg veelzijdig en klinkt voor een COSM pedaal heel dynamisch. Bij dat stukkie Little Wing hoor je goed wat er gebeurd als je zacht aanslaat of wat harder. Hij reageert behoorlijk als een buizenamp.
Dat stukje metal doet hij beter op een wat cleanere amp met een 4x12, maar het zit er zeker wel in.
Ja, is echt een hele toffe drive. Erg veelzijdig. Ik heb alleen maar aan de gainknop gezeten, volume en EQ staan recht. Hij veranderd echt van karakter als je de drive omhoog schroeft. Erg leuk om mee te pielen.
Ik neem hem zeker effe mee!
Effe 1 ding, dat is geen King Nitro hoor, maar Lamb Of God. ;) (Ik weet het, we lijken wel een LoG coverband...)
thanks michael!
Klinkt goed!
Bedankt! Zelf testen of de feel je bevalt is wel aan te raden, maar het is de moeite waard als je een AC30/AC15 hebt.
Ik wil hem zaterdag echt even testen. En als het ding werkelijk zo fijn werkt, en ik hem ook mooi vind klinken, dan denk ik dat de OCD het veld gaat ruimen.
Hah, deed me erg aan dat KN nummer wat op jullie myspace staat denken. Weet niet precies welke ;)
thanx michael, ik ga hem zeer spoedig checken! Maar eerst even zeker weten dat mijn ac30 ook weer in leven is. Hij is momenteel nog bij de dokter.
ah damn, dat strat geluid icm. die Boss...Lovely!!:lovelove:
Ik moet dit pedaal uiteraad voor mijn Boss collectie hebben maar ik kan eigelijk niet wachten hehe. Thnx voor de duidelijke en uitgebreide clip!:ok:
Hij is wat strakker dan een OCD en je kan er veel meer kanten mee op. Ben benieuwd wat je er van vindt!
Haha! Ja, LoG is een grote invloed voor ons, dus dat zul je soms absoluut terug horen. Beter goed gejat, dan slecht geschreven. ;)
Zeker doen! Het ding klinkt verbluffend goed op een AC30.
Zeker! Ik vind hem veel beter dan bijvoorbeeld een dynadrive.
Ik hoop vooral dat ie ook wat minder modern kan, want de OCD is een onwijs goed pedaal wat één ding heel goed doet, maar de fijne korrel lijkt niet helemaal bij mij/mijn amp te passen. En wat strakker i.c.m. een Britse rauwe rocksound kon nog wel eens heel lekker zijn.
Ben echt heel benieuwd!
Met de gain laag, heb je echt een oldskool plexi sound. Zeker niet te modern, maar goed, dat is ook een smaakkwestie. Ik ben benieuwd wat je er van vindt!
A.s. zaterdag deze meeting: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140631
Michael bedankt voor de tip, heb hem ook en ben blij!
Hij's lekker hè? :ok:
Zeker weten! :)
Hehehe, uiteraard, maar ik bedoel meer crunch/lowgain/highgain.
Ik zit ook aan deze te denken man..! Lijkt me echt een top pedaal! Durf hem alleen niet blind te kopen. Binnenkort maar eens bij de muziekwinkel in de stad kijken. Daar krijg ik ook nog eens korting als Rockacademie student ;)
Crunch wordt de basisfunctie. Wat klinkt dat ook lekker uit he, voelt super onder je handen.
Standje 2/3 voor 12 is voorlopig favoriet maar het is verbluffend hoe makkelijk je naar die twee andere basissounds switcht door even die knop links of rechtsom te draaien. Easy does it! ;)
Wat een GAS opwekkend topic is dit!!! En ik wil eigenlijk helemaal geen drives meer kopen!!! :chicken:
Haha, LOL! :)
Edit:
Heb even wat opgenomen in logic met de st2 direct in een tech21 blonde.
http://www.soundclick.com/player/sin...songID=9955341