Ik vind dat Skiets die moet meenemen!
De drie Tulbroeders en musketetten in één ruimte, als de muren daar maar stevig genoeg voor zijn.
Skiets, lees je mee? :D
Printable View
Zeg, heb jij je PM al gelezen?
Ja!
Ik reageer de laatste tijd wat traag. Is niet onvriendelijk bedoeld. Ik neem je aanbod heel graag in overweging, maar iemand anders had zich al naar voren geschoven om voor mij die bak te maken. Ik weet echter nog niet of ik hem kan vertrouwen (zijn 'vakmanschap' bedoel ik dan). En er moet nog het één en ander worden gerepareerd voor ik ermee aan de slag kan. Maar ik ben blij met je aanbod en stiekem hoop ik ook wel dat we er over enkele weken mee aan de slag kunnen. Maar dat laat ik je tegen die tijd wel weten! :)
Voortgang:
Ik heb ondertussen Starsound en DB's al gemaild en wacht even op hun reactie. Ik zag al wel dat Starsound op zaterdag in principe geen ruimte's verhuurd. Even afwachten dus.
EN WIE NOG MEER LOCATIE'S IN UTRECHT KENT: GRAAG!!! Mail er liever 10 zodat we een keus hebben dan dat er straks niks vrij is...
Over EMP als sponsor vragen:
Ik heb hier nog niemand over gehoord maar wil wel graag de meningen horen of jullie dat wel zien zitten.
Over van hoe laat tot hoe laat:
Laten we gewoon om 13.00 uur beginnen, dan kan Mr. Bleusbreaker altijd nog tegen 2en binnen vallen. Eindtijd op 18.00 uur houden? Gezien de stapel hout waar we doorheen moeten, lijkt me dat een redelijke reeële tijd die waarschijnlijk nog te kort gaat worden...
Over wat er in de ruimte zeker moet staan:
Ik dacht: Drumstel, basversterker, basgitaar? Verder nog wensen?
Over de kosten:
Delen we die alleen door mensen die een gitaar mee nemen of tellen we het kijk-volk ook mee?
Wie komt er met wat:
-Mr.bluesbreaker - '62 Fender RI Japan, Zvex Box of Rock
-H.Huisjes - Fender Lite Ash Korea
-Vulvasonic - Fender USA std met SD '59 & hitsige, gewillige, sexueel zeer actieve, ongeremde groupies
-Luke-wannabe - wicked afro /Fender Road Worn
-Outline - G&L Tribute Asat Classic 3TSB & G&L Tribute Asat Classic Blue Burst
-Platyhelminthes - Fender Thinline met GHS lil'punchers
-Hendriks - Fender USA '52 Hotrod RI / Gibby-caster / Cabronita
-Macwilliams - Squier Custom P-90
-Kim Wilson - Fender Baja & SF Vibrolux reverb
-Tupelo - Blade Tele
-Michael AE - Fender CS Esquire
-GHK123 - Zelfbouw Tele ('52 stijl?) en evt Mesa Blue Angel 4*10
-Tillens - G&L Asat Classic, G&L tribute, USA STD tele
-Fahrzin - Fender TC-90
Praktisch:
-Wie kan er allemaal een gitaarrek meenemen zodat we ook parkeerruimte hebben? Heb zelf 'n 5-vaks om mee te nemen.
-Qua gitaarkabels: indien gewenst kan ik wel 3 kabels maken met een Neutrik Silent er aan. Is Cordial CIK122 (http://www.cordial-gmbh.de/catalog2,17,mw10.html) met 'n capaciteit van 130 pF/m. En dan 6 meter lengte? Is in ieder geval makkelijker gitaren wisselen.
Voor wie interesse heeft: na de meeting mag je ze voor 20 euro per kabel overnemen. En nee, daar verdien ik niks op of mee maar blijf ik ook niet met 3 kabels zitten.
@Nielsje: Las ik nu goed dat jij je aanbiedt om een schema te maken? ;-)
@Fahrzin: Gewoon komen en je TELE (want dat is het wel degelijk) meenemen. Dan kun je brandhout maken van die Squiert van Mac. En ik had je ook al gePM'd.
Als we de taken nou een klein beetje kunnen verdelen? Dus de een de locatie, de ander het schema, een derde weet ik wat...
EN WILLEN JULLIE AUB DIT TOPIC NIET COMPLEET LATEN ONTSPOREN? Dan kan ik alle info er tenminste nog een beetje makkelijk uit filteren...
En zoals gezegd: als je iets mist: AANVULLEN! Ben ook maar een dementerend mens-persoon...
Als dat zo moet gaan om mensen te laten komen. :mad:
niemand maakt brandhout van mac's skwaaiert dan behalve mac de mekkerraar zelverdt!!
Klein probleempje, de P.V. van het bedrijf waar ik voor werk heeft op die datum een feest gepland voor de kinderen, ter ere van Satanclaws de goedgeiligman en z'n boot vol als clown verklede terroristen. Aangezien ik als lid van de pv en vader van een dochter me aan dit niet kan onttrekken moet ik helaas afzeggen.
Hoeven jullie ook niet uit beleefdheid mijn slecht excuus voor een Tele op te pakken.
als je nu nog niks geregeld hebt voor de 27 bij db's, kun je het eigenlijk wel op je buik schrijven....
Niet getreurd, ik hoop dat het jullie lukt.
Andere locatie heb ik niet voor handen..
Outline, bedankt voor het meedenken alvast. Het ziet er naar uit dat ik kan meerijden met Hendriks (TOP! Ik PM zo nog ff) dus ik neem een basgitaar mee, een gitaarstand met 5 units (hebben we liefst nog 1 van nodig, hebben we daarmee 15 parkeerplaatsen) en als het nog in de auto past mijn Heritage Amps 2*12. Onwijze 2*12 die ik jullie niet wil onthouden en te gek met de Captain, scheelt H.Huisjes ook weer wat in de auto qua cabs?
Het lijkt me peroonlijk niet per se nodig om de importeur/EMP er bij te hebben - wat mij betreft maken we het gewoon echt een GN Tele meeting en geen koop dit en dat erbij - meeting.
Lijkt me goed plan!
Ik neem eigen spul mee :)
Ik heb gemaild met DB's en ondertussen ook een reactie gehad. Het komt op het volgende neer:
-De grote oefenstudio’s zijn al verhuurd tussen 15 en 18 uur aan bands, wellicht kan dat er nog bandjes te overtuigen zijn om te verplaatsen naar een standaardruimte.
Grotere oefenstudio's zijn ongeveer 40 m2 groot, dus misschien aan de krappe kant?
-Een alternatief zou kunnen zijn dat we uitwijken naar de zaal. Die is de dag ervoor en ook die avond zelf in gebruik voor live-optredens, maar kunnen we tot 17.30 uur gebruiken. Dat is wel iets duurder, maar dan hebben we 90 m2, plus podium. Het geluid kan dan met meer afstand beoordeeld worden in reëlere omstandigheden.
-De prijzen:
De grote oefenstudio’s kosten 41 euro per 3 uur en dan zouden wedus op ongeveer 80 euro uitkomen (2 blokken).
De zaal zou op 100 euro uitkomen (we krijgen wat korting en daar zit ook 't drumstel en de basversterker er gratis bij).
Wel moeten we dan om UITERLIJK 17.30 uur afbreken en om 18.00 uur echt HELEMAAL uit zijn met onze spullen, zodat de opbouw voor de avond kan beginnen.
-Koffie en thee is bij de prijs inbegrepen en we kunnen gratis parkeren.
Graag jullie meningen...
er staan mooie dingen op de lijst. ik verwacht wel een tantoe-grote verzameling foto's na afloop hoor! kan ik toch meekwijlen :ok:
Ik zeg, reserveer lekker de grote zaal. Kun je idd ook goed horen wat de gitaren in de grote ruimte doen.
Wordt die zaal ook per 3 uur verhuurd, of mogen we daar om 13:00 al binnen lopen?
Twee kleine zaaltjes lijkt mij fijner, maar ach met een grote zaal kan ik ook leven.
Update! Graag mij even PM-men als je ook wilt komen/wilt afmelden, dan zet ik je in de lijst en houden we het topic overzichtelijk.
-Mr.bluesbreaker - '62 Fender RI Japan, Zvex Box of Rock, Heritage Amps 2*12, Fender JazzBass, 7 parkeerplekken voor Tele's
-Vulvasonic - Fender USA std met SD '59 & hitsige, gewillige, sexueel zeer actieve, ongeremde groupies
-Luke-wannabe - wicked afro / drums / Fender Road Worn Tele
-Outline - G&L Tribute Asat Classic 3TSB & G&L Tribute Asat Classic Blue Burst, 5 parkeerplakken voor Tele's
-Hendriks - Gibby-caster / Cabronita
-Tupelo - Blade Tele
-Fahrzin - Semi-hollow P90 Tele
-Nielsje
-Harry
-Marc_o
Lieverds,
ik ga zeker proberen erbij te zijn. Ik kan helaas deze keer niets qua organisatie betekenen, ben een beetje druk met andere zin en onzin.
Qua kosten: delen door iedereen, gitaar of niet. Wel zo eerlijk, en makkelijk.
En ik zeg: 2 kleine zaaltjes (toch maar een grote zaal bij DB's, en da's die ruimte met de bar en podium toch?). Kan je beter voor 2 'droge' zaaltjes gaan.
Kleine ruimtes zaten al vol, begreep ik.
Eric, ik neem mijn Road Worn tele mee heh!
mij en mijn vader lijkt het ook wel leuk om heen te gaan.
met de Fender Telecaster mex..
http://94.100.122.211/750950001-7510...84_5_wT_z.jpeg
wat ik dan wel zou willen weten of het verschil tussen single coil en P90 de moeite waard is of humbucker vs P90.
Grtz
ALs het meezit neem ik 3 tele's mee, zondag waarschijnlijk een nieuwe en als het meezit is de Cabronita dan ook af.
Voortgang:
Wil iedereen dit even lezen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...6&postcount=49
We denken er erg sterk over om de grote zaal te nemen. Kost weinig meer en je hoort de gitaren en versterkers toch onder meer 'dagelijkse' omstandigheden.
Over EMP als sponsor vragen:
Dit vervalt.
Over van hoe laat tot hoe laat:
Ik wil uiterlijk om 13.00 uur beginnen, misschien eerder als we kunnen zodat we om 13.00 uur echt kunnen beginnen. Dit, omdat we (in de grote zaal) om 17.30 uur echt KLAAR moeten zijn! Wie later komt: het is niet anders. We zitten met de grote zaal gewoon vast aan een eindtijd.
Over wat er in de ruimte zeker moet staan:
Zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...6&postcount=49
Over de kosten:
Zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...6&postcount=49
Delen we die alleen door mensen die een gitaar mee nemen of tellen we het kijk-volk ook mee?
Wie komt er met wat:
-Mr.bluesbreaker - '62 Fender RI Japan, Zvex Box of Rock, Heritage Amps 2*12, Fender JazzBass, 7 parkeerplekken voor Tele's
-Luke-wannabe - wicked afro/ bekkens/ snare/ Fender Road Worn
-Outline - G&L Tribute Asat Classic 3TSB & G&L Tribute Asat Classic Blue Burst, 5 parkeerplakken voor Tele's
-Tupelo - Blade Tele
-Fahrzin - Fender TC-90 (Googlen!)
-Nielsje
-Harry
-Marc_o
Praktisch:
Wie kan er nog een gitaarrek meenemen zodat we voldoende parkeerruimte hebben? Heb zelf 'n 5-vaks om mee te nemen en Mr. Bluesbreaker neemt ook een 5-vakker mee.
-Qua gitaarkabels:
Indien gewenst kan ik wel 3 kabels maken met een Neutrik Silent er aan. Is Cordial CIK122 (http://www.cordial-gmbh.de/catalog2,17,mw10.html) met 'n capaciteit van 130 pF/m. En dan 6 meter lengte? Is in ieder geval makkelijker gitaren wisselen.
Voor wie interesse heeft: na de meeting mag je ze voor 20 euro per kabel overnemen. En nee, daar verdien ik niks op of mee maar blijf ik ook niet met 3 kabels zitten.
EN WIE WIL EEN SCHEMA OPSTELLEN? PLEASE?
@Mac: Voor iemand die altijd met vuur speelt, krijg je het nu wel heel erg snel heet onder je voeten! En je dan ook nog verschuilen achter je dochter en de goed geiligman... Tsss...
Ik snap het wel hoor. Kon deze opmerking alleen even niet laten schieten! :makeup:
Ik neem alleen bekkens/snaretje mee he!
Lijkt me vanzelfsprekend Hans!
Allereerst, Zaalhuur van 6-10 euro p.p. is prima wat mij betreft!
Versterkers
Ik begrijp dat er een Vibrolux meekomt en ik kan mij Mesa Blue Angel meenemen. Dit zijn echter wel versterkers die in het verlengde van elkaar liggen. Ik zou het prettig vinden om ook een versterker met een ander karakter en scheur erbij te hebben. Ik dacht dat er ook een Hook mee zou komen maar die zie ik niet meer.
Schema
Ik zou willen voorstellen dat iedere eigenaar iets verteld over zijn gitaar, iets laat horen en andere geïnteresseerden de mogelijkheid krijgen om er op te spelen. Deel de helft van de tijd door het aantal gitaren die er te presenteren zijn en laat de andere helft vrij voor... jam, spelen etc
Ik moet helaas afzeggen, heb de avond ervoor een optreden en zondag ben ik dan thuis....we hebben nu eenmaal een baby...
Dus helaas geen bogner en geen Zwier telemonsters.
Ik neem de HOOK mee.
Zaalhuur is wat mij betreft ook prima.
Het idee van ghk123 om de tijd wat in te delen lijkt me op zich ook een goed plan, anders wordt het misschien wat rommelig, zeker met 15 man.
Update: het zaaltje bij DB's is nu geboekt, tussen 13:00 en 17:30 kunnen we er terecht. Wil je een amp installeren, kom dan iets eerder. Koffie en thee is gratis, bier/fris e.d. verkrijgbaar tegen vergoeding. Totale kosten zijn 100,-, we delen dat door het aantal bezoekers op de dag zelf, ga dus uit van tussen de 6 en 7 euro globaal.
Ik maak morgen een tijdsschema over de middag, voor nu is het belangrijkste dat we definitief los kunnen:D
Klinkt helemaal top! Het idee voor het tijdschema van GHK123 vind ik ook een goed plan. Zo komt iedereen aan de beurt.
Allereerst alvast een enorm dankjewel aan Paul van DB's voor het onderdak willen bieden aan ons stelletje gitaarjunks! Zonder hem hadden we (bij gebrek aan andere locatie's die ons onderdak willen verlenen) geen meeting kunnen houden!
Voortgang:
De zaal bij DB's is sinds hedenmiddag vastgelegd. Voor de route: http://www.dbstudio.nl/route.php
Parkeren is gratis!
De zaal kost ons 100 euro. Ieders bijdrage is dus 100 gedeeld door het aantal bezoekers.
Wat we krijgen voor dat geld: de zaal, 'n drumstel, 'n basversterker en ('n oneindige voorraad) koffie en thee. Andere dranken/versnaperingen zijn voor eigen rekening!
We hebben van (zeker) 13.00 tot 17.30 (en echt geen minuut later!) de beschikking over de zaal. De avond ervoor is er een feest, ivm de opruimwerkzaamheden kunnen we er (waarschijnlijk) niet eerder in. Mijn verzoek: zorg dat je er rond 12.30-12.45 bent. Elke minuut die we eerder kunnen beginnen is meegenomen!
Mr. Bleusbreaker werkt aan een schema, dat wordt (waarschijnlijk) tzt gepost.
Wie komt er met wat:
-H.Huisjes - Fender Lite Ash Korea, Hook Captain 34
-Luke-wannabe - wicked afro/ bekkens/ snare/ stokken/ Fender Road Worn
-Tupelo - Blade Tele
-Fahrzin - Fender TC-90 (Googlen!)
-Nielsje
-Harry
Praktisch:
Wie kan er nog een gitaarrek meenemen zodat we voldoende parkeerruimte hebben? Heb zelf 'n 5-vaks om mee te nemen en Mr. Bluesbreaker neemt ook een 7-vakker mee.
En wie wil er foto's maken of in ieder geval een fatsoenlijke camera meenemen? Dit, omdat er al meerdere verzoeken om foto's van de meeting zijn binnengekomen.
Missen we nog iets?
Ik kan wel, indien alles lukt natuurlijk, een stand voor 5 gitaren meenemen.
Wie zorgt voor de vrouwen?
Ik heb twee enkele stands, die gooi ik wel in de auto. En ik neem mijn Nikon DSLR ook wel mee.
Mag een Fender Custom Telecaster FMT HH naar binnen? Ik heb verder nog een HighwayOne met wat modificaties (messing vintage brug en 4-way switch). Die FMT is helemaal standaard maar wel lekker afwijkend met z'n splitbare Seymour Duncan humbuckers, mahonie body en set neck. Van Gibson SG naar Tele "at the flick of a switch".
Ja, ik ben er ook wel benieuwd naar!
Update: (17 deelnemers, 20 Tele's en 19 parkeerplekken)
-Hendriks - Gibby-caster / Cabronita / evt 3e Tele
-Kim Wilson - Fender Baja & SF Vibrolux reverb, 2 stands
-Tupelo - Blade Tele
-GHK123 - Zelfbouw Tele ('52 stijl?) en Mesa Blue Angel 4*10
-Fahrzin - Fender TC-90
-Nielsje - parkeerplek voor 5 Tele's
-Harry
-Zoon van Johan B / Johan B zelf - Fender Mex Tele
-Josan - Fender Custom Telecaster FMT HH
Mooi Nielsje, mooi! Wat betreft de vrouwen: mijn vrouwtje is op bepaalde momenten ook aanwezig. In de tijd dat ze er niet is, zit ze bij moeders. Wat mij weer 'n bezoek aan schoonmoeder's scheelt. 2 vliegen in een klap dus!
Als de auto niet te vol zit met andere dingen, zal ik ook nog 2 losse stands meenemen. En voor wie 'n Tele met Nitro heeft: m'n 5-plekker is bekleed met katoen. Nitro-veilig dus.
Kim, ook jij bent geweldig! Mag ik er dan van uit gaan dat je ook het fotograferen doet?
Die Custom Telecaster FMT HH van jou mag zeker mee, net als je Snelweg 1. Die FMT HH heeft hier overigens ook nog 'n rtijdje op de GAS-lijst gestaan maar ben uiteindelijk traditioneler gegaan.
De FMT heeft 'n '59-er en 'n Pearly Gates van Seymour Duncan en is daarmee (als je de verschillen in body-uitvoering even buiten beschouwing laat) een betere keuze dan de nieuwe Blacktop-serie. Maar onbekend maakt onbemind.
2 dingen er nog over: We kunnen nu mooi de Little '59 van Vulv met een vol formaat vergelijken. Het andere: deze FMT HH is het broertje van de TC90 van Fahrzin; zelfde serie (Special Edition) en komt dus uit dezelfde Koreaanse fabriek.
Voortgang:
De zaal bij DB's is sinds dus vastgelegd. Voor de route: http://www.dbstudio.nl/route.php
Parkeren is gratis!
De zaal kost ons 100 euro. Ieders bijdrage is dus 100 gedeeld door het aantal bezoekers.
Wat we krijgen voor dat geld: de zaal, 'n drumstel, 'n basversterker en ('n oneindige voorraad) koffie en thee. Andere dranken/versnaperingen zijn voor eigen rekening!
We hebben van (zeker) 13.00 tot 17.30 (en echt geen minuut later!) de beschikking over de zaal. De avond ervoor is er een feest, ivm de opruimwerkzaamheden kunnen we er (waarschijnlijk) niet eerder in. Mijn verzoek: zorg dat je er rond 12.30-12.45 bent. Elke minuut die we eerder kunnen beginnen is meegenomen!
Mr. Bleusbreaker heeft een schema, hier worden momenteel nog de puntjes op de i op gezet.
Wie komt er met wat:
-Hendriks - Gibby-caster / Cabronita / evt 3e Tele
-Kim Wilson - Fender Baja & SF Vibrolux reverb, 2 stands, Nikon DSLR
-Tupelo - Blade Tele
-GHK123 - Zelfbouw Tele ('52 stijl?) en Mesa Blue Angel 4*10
-Fahrzin - Fender TC-90
-Zoon van Johan B / Johan B zelf - Fender Mex Tele
-Josan - Fender Custom Telecaster FMT HH (en Highway One?)
-Nielsje - parkeerplek voor 5 Tele's
-Harry
Praktisch:
Parkeerplekken zijn dus (in principe) geregeld maar 'n extra 5- of 7-vakker is welkom, zeker bij meer aanmeldingen.
Kim Wilson neemt z'n camera mee en maakt ook de foto's(?).
Volgens mij schiet het aardig op...
Zoals gezegd, wat ik nog even kwijt wil aan jullie...
Ten eerste: de lijst, zoals we die nu hebben, geeft naar mijn mening een hele aardige doorsnee van wat er zoal aan tele's te koop is. In dat opzicht vind ik de meeting nu al geslaagd.
Ten tweede: Ik wil jullie verzoeken de spec's van je Tele op te zoeken en naar mij te PM'en. Die wil ik hier plaatsen zodat iedereen op voorhand (aan de hand van de spec's) alvast een lijstje met favorieten/zeker willen horen kan samenstellen. Met die lijstjes kunnen we dan 'n lijst maken met gitaren die zeker gehoord moeten worden. Dit ook ivm de toch redelijk krappe tijd.
Als laatste wil ik even duidelijk maken waarom we voor de zaal hebben gekozen: Heel simpel: de ruimte en het overzicht in het programma.
De grote oefenruimte's was echt zo goed als onmogelijk. 2 kleinere ruimte's had ook gekunnen maar dan had het wel rommelig geworden met het heen en weer lopen en, net zoals op Lowlands, had je zeker dingen gemist die je wel had willen horen. Daarnaast had niet iedereen met het jammen in 1 ruimte gekunnen omdat deze dus te klein zijn.
De omstandigheden in de zaal zullen niet optimaal zijn (akoestiek bijvoorbeeld) maar het geeft vqua geluid wel realistischere omstandigeheden. Daarnaast ben ik van mening dat we op deze manier wel het meeste uit de meeting kunnen halen.
Overigens is het grootste pluspunt van de zaal natuurlijk de aanwezigheid van de bar...
You've got PM!