Ik sta voortdurend op mijn kabels :???: weet niet hoe groot jouw oefenruimte en podia zijn maar ik kan mijn kont niet keren zonder op zo'n kreng te staan. Is ook een stevig model kont, ik geef het toe, maar toch..
Printable View
Op mijn squier tele is dat plaatje ook eens gebroken. Ik heb niet lang daarna een metalen versie gekocht. Oogt ook een stuk mooier IMHO;
http://i429.photobucket.com/albums/q...g?t=1287243047
Zo... gerepareerd!
Voor straf moet ie maar even zo door het leven:
http://img217.imageshack.us/img217/3130/img0092p.jpg
ziet er niet uit? nou, dat past dan mooi bij de rest van deze gitaar, die immers niet meer is dan een stuk brandhout - letterlijk!
http://img297.imageshack.us/img297/7969/img0093dq.jpg
Jezus, op dit forum kan het echt over alles gaan! Gibson en Gaypride liggen hier kennelijk op dezelfde lijn.
Hoe zit dat eigenlijk met die g snaar van Gibsons?
Ik bedoel, weet iemand waarom die dingen zo slecht stemmen en wat kan je doen om het op te lossen?
Het komt door de bocht die de snaar maakt na de topkam.Dus de volgende keer dat de hals bij de kop afbreekt,er gelijk een fenderkop op zetten moet het probleem grotendeels oplossen.
Dat kan het niet zijn, sommige Gibsons hebben er immers geen last van.
Wat zal het dan wel zijn, slechte topkam, slechte tuners, slecht fretwerk, onstabiele hals, een combinatie van dit alles?
inkeping in de topkam voor de D en G snaar in de richting van de tuner vijlen, scheelt al een hoop ergenis
aaarghh, de g-snaar!
Je kan er veel aan doen met goeie topkam en zo, maar het euvel blijft toch de kop opsteken. Volgens gitaardokter Arie de V zit het in de onderlinge fretafstanden, waarvan bij Gibson volgens zijn zeggen geen hout klopt. Daar zit iets in: als je je G zo stemt dat ie haarzuiver is als je een amineur speelt en je pakt dan een F.. knijp je je tenen bij mekaar..
ach ja, het blijven Gibsons, he? ;)
Dag zoon van Piet,
Aangezien die junior van je jou zo slecht bevalt zal ik je een plezier doen (Geert...koest!) en neem ik hem over voor een zacht prijsje ;)
groeten van de Fisherman! :lp:
Dude, als je Gibson wilt afkraken..... you came the right place :D
Wat ik misschien nog wel het allersufste van Gibson vind (wat misschien eerder de standaarfabriekkanten te verwijten valt) is dat je ze niet in bepaalde standaards kan neerzetten. Ongelofelijk dat je zoiets als een van de leading fabriekanten in guitarland niet eventjes kortsluit. Desnoods koop je alle bedrijven op die gitaarstandaards maken maar come on!!
ps: Mijn Gibson LP heeft een metalen jackinput, maar is wel een 2dehandsje
Als jullie nou lekker Gibsons blijven afzeiken, dan struin ik nog effe verder op eBay
voor m'n vijfde Gibbie (zesde als je een 94er Epi Sheraton II ook meetelt).
En als je me daarbij wilt helpen mag je m'n Fender wel kopen hoor... :D
Wat een gezeik over Gibson:???: Ik ben dik tevreden met mijn V en SG.Heb hiervoor nog meerdere Gibson V's en Explorers gehad ,allemaal top instrumenten.:ok: Als je ze niet moet laat ze dan lekker in de winkel of waar dan ook maar doe alsjeblieft niet uit de hoogte door ze bijdehand af te zeiken....
You sun of a euhhh Piet ik heb ook een plastic grondplaatje op mijn Les Paul heb je het nu voormekaar :jam:
Ik snap het ook allemaal niet hoor. :???:
De enige headcrack die ik ooit repareerde was op een Stratocaster, die jackinputplaat is ook in metaal verkrijgbaar, mijn Gibbies staan allemaal in een standaard en ik heb net even een Am en een F geprobeerd: prima.
Ik zou zeggen: love 'm for what they are. :lp:
Ah, okee, dat zou dus betekenen dat je voor het optimale resultaat de gitaar zou moeten laten herfretten?
Ik moet zeggen dat ik die vierkante frets van Gibson ontzettend klote vind, dus dat zou zeker wel een optie kunnen zijn voor me, alleen wel ontzettend duur en riskant (is het dan wel goed genoeg?).
Ik heb een ES335, ik denk dat ik nooit meer een Gibson koop, maar ik zou deze gitaar wel eens een keer helemaal in orde willen hebben, ik heb er toch iets speciaals mee.
Heeft dat gekut met die G snaar ook niet te maken met de kleinere mensuur van Gibson en de al genoemde fretafstand? Wat ik ook zo vaag vind is dat de ene LP het veel sterker heeft dan de andere. Midwolda heeft klaarblijkelijk mazzel, maar als bij zowel een Am als een F zuiver klinkt, kan het zijn dat de G snaar enorm trekt in bijvoorbeeld een Emaj barre (pos 7-e fret).
@zoon of ...: Kinky zo'n ingetapte ingang. Waarlijk een statement in de associatie Gibson en Gaypride :seriousf:
Ik geloof dat ze tegenwoordig (vanaf 2000 ofzo?) overigens een Plek machine hebben die ze voor alle reguliere USA series gitaren gebruiken, de Customshop worden dan weer met de hand gedaan als ik het goed heb.
Misschien helpen dunnere frets, dan heb je minder contact van de snaar met de frets en dus minder gevaar van de noot vals te drukken en de frets zijn nauwkeuriger te plaatsen.
Noid:
Precies, dat onderlinge verschil begrijp ik dus ook niet.
De onderlinge fretafstanden is trouwens gewoon een kwestie van wiskunde.
Als je wilt kun je een mensuurlengte van een meter nemen, of van een halve meter.
Het maakt voor de G-snaar niet uit of-ie op 24,75" of op 25,5" moet vibreren.
Edit: hoewel, je krijgt een andere snaarspanning.
Dan zou het valse G-syndroom op te lossen zijn met een andere snaardikte?
Ik heb mijn twee gibsons en nog een gitaar uit die fabriek waar een ander merk op staat niet voor de kat zn kut gekocht, natuurlijk. Ze hebben goeie punten. maar dat ze ook minpunten hebben, is duidelijk en dat mag gezegd worden!
Of dat g-snaarprobleem aan de mensuur ligt, weet ik niet. Hoewel 25,5 volgens mij wel gunstig werkt voor goede intonatie. Volgens de vocht klopt er geen reet van de fretafstanden van G, bij een herfret zaagt hij zelfs nieuwe sleuven (op tienden van mm's gaat dat..). Ik moet zeggen dat ik een uitstekend stemmende Gib heb gezien bij hem.. wel een met 25,5 schaal..
Een Gibson is net als een lekker wijf, ze hebben hun eigenaardigheden en nadelen, maar de seks:lovelove::lovelove:
Dat met die standaard en dat de lak oplost is ook niet met elke standaard zo. Dat harde plastic heeft het niet. Ik heb een standaard met van die zachte zwart plastic "hoesjes/bekleding" en die heeft het wel. Echt fucked up! MAar misschien meer een stukje dommigheid van de fabrikant vd standaards dan Gibson. Gibson zal er eerder geweest zijn denk ik.
Verder moet ik zeggen dat mijn Gibson een onwijs lekker gitaartje is daar niet van. Maar het gaat nu even om de negatieve aspecten ervan :)
speaking off: de pickup switch zit ook op een kutplaats bij de LP , stoot je snel tegenaan
Pas op hoor, met het plaatsen van die lul-met-ballen-gitaar, voor je het weet heb je een vermaning van een of andere moderatornazi aan je broek hangen, heb ik zelf ook al ervaring mee.
Er zijn goedkopere manieren om een boot te bouwen.